Det är svårt att undvika att bli tjatig när det gäller hur viktiga matcherna är nu, jag nöjer mig med att citera Quinn Hancock: ”it’s crunch time”.
SSK har några saker som man måste få bukt med för att det ska gå vägen, det får gärna bli bättring redan i kväll:
Målskyttet som såg ut att ha börjat lossna är nu tillbaka på gammal låg nivå.
Power play är fortfarande uselt.
”Mönsterbrytare” som Linus Videll, Dragan Umicevic och Stefan Pettersson har haft det riktigt tungt på sistone, vilket gör oss väldigt beroende av Pakaslahti-kedjan.
På pluskontot kan man konstatera att defensiven fortfarande är stabil och att Stefan Bemström som var borta mot Timrå p.g.a. sjukdom sannolikt är med i kvällens match.
Metal Guru: Katastrofstart. Brynäs gör mål på sitt första skott och sedan tar Kollar en idiotisk 2+2-minutare för high stick i anfallszon. Naturligtvis gör Brendl två mål på den utvisningen.
Morsning.
Starkt av SSK att överhuvud taget göra match av det hela efter den inledningen men nära skjuter ju ingen hare.
Det enda man kan lita på när det gäller SSK är att man aldrig får en lugn säsongsavslutning. Den klubben har stulit år av mitt liv.
Metal Guru: Ibland i mina mörkare stunder undrar jag vad de små goddagspiltarna som håller på lag som Färjestad, Modo och HV egentligen vet om vad det innebär att vara supporter.
Jag ser dem gny över att laget förlorat ett par matcher på raken och tänker för mig själv: släpp räkmackan prova att leva i The Twilight Zone mellan Allsvenskan och ES i något decennium med kvalserier var och varannan vår och kom sedan och klaga.
Hela 80-talet och en bit in på 90 låg vi och dinglade i det där vakumet du beskriver. Dum-Hardy förde också oss ner i det som då kallades div 1. Vi i MODO har upplevt de helveteskval som du beskriver. Men nu upplever vi att det är räkmacka under våra grillor. Dessutom tror jag att MODOs räkmacka kommer att hålla i sig länge....
SSK har några saker som man måste få bukt med för att det ska gå vägen, det får gärna bli bättring redan i kväll:
Målskyttet som såg ut att ha börjat lossna är nu tillbaka på gammal låg nivå.
Power play är fortfarande uselt.
”Mönsterbrytare” som Linus Videll, Dragan Umicevic och Stefan Pettersson har haft det riktigt tungt på sistone, vilket gör oss väldigt beroende av Pakaslahti-kedjan.
På pluskontot kan man konstatera att defensiven fortfarande är stabil och att Stefan Bemström som var borta mot Timrå p.g.a. sjukdom sannolikt är med i kvällens match.