Förutom Jörgen Bemström och Per Hallin får vi också klara oss utan Kristian Kudroc ikväll. Lyckligtvis verkar det bara handla om en stukning på The Rock så alla tre spelarna kan nog vara tillbaka efter uppehållet. Richter har visat gryende form så förhoppningsvis ska vi inte lida alltför mycket av att ”chefen” är borta.
Jisses, inför de här två bortamatcherna mot Frölunda och Timrå så kändes 3 poäng som en from förhoppning. Nu blev det 5! Kan vi bara jaga bort hemma-spöket i sex-poängaren mot Mora så kan man kanske börja andas lite lättare. Fast sedan är det ju två raka bortamatcher mot Färjestad...
Puh: Hehe ja. Kul att se att Hancock gör skäl för sig, man var ju ytterst tveksam i början, men skador är skador och tar tid att läka och rehab och form tar ju tid.
ajon: Apropå Hockeykultur - när började SAIK's bana i hockeyvärlden? När spelade SAIK sin första säsong i landets högsta serie? Vilket år spelade ni er första SM-final?
Du behöver inte svara, jag kan göra det åt dig: Formatet blir SSK - Mora IK - SAIK:
Ibland tycker jag att ordet kultur misstolkas och sammanväxlas med tradition.
Jag tycker nämligen att både SSK, MIK och SAIK har just hockeykultur. Traditionen har däremot varierande ålder hos de tre lagen, som har en stark kvalseriekultur under det senaste decenniet.
Puh: Tyvärr sitter jag i ett hotellrum i Örebro av alla hockeymetropoler, och kommer nog inte ifrån ikväll. Annars dyker det säkerligen upp en och annan från Hockeysnack Fame i Axa. Förvänta er inga mängder dock.