1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4805 inlägg · 378 ämnen

Forum

« · 879028 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HockeySnacks drift-tråd
knaskamilla: Hmm.. ja, jag kom ju på i ögonblicket, alldeles efter jag " hade tyckt att jag varit duktig" och hittat vad som nog måste vara förklaringen, att det nog inte var så mycket till just förklaring på nåt, egentligen. För MoDos gästbok torde väl vara kvar på HS, åtminstone vad jag kan förstå. Eller?
Kommentera

knaskamilla: SM-silversidor?
Kommentera

Dream Team:

Men hur kan det komma sig att så många MoDoiter hänger på sidor som inte finns längre just för tillfället?
Kommentera

knaskamilla: Följande inlägg postades av "Ståpäls" i januari 2006, på temat frågor rörande vad 404 kunde vara för något:

"Har nu fått en förklaring (?) till 404 på Tjuvkika. Jag citerar Marcus: "Användaren befinner sig på en sida som inte längre finns."

På Internet är allt möjligt."

Det är således ingen nytt som hittats på här och nu.
Kommentera

Skulle vara intressant att veta vad alla MoDoiter som det står 404 efter för tillfället håller på med. Är det månne någon TIKare som har jävlats och bytt namn på vår gästbok till 404?
Kommentera

Dysso:

Okidoki!
Det förklarar nog den saken :)
Kommentera

Gidde:

Dom har hursomhelst ett ganska aktivt forum så någon postade väl länken där. Dom har ett max på 60000 och verkar för närvarande ligga en bit under det.
Kommentera

Dysso:

Inte vet jag...

De ställen jag håller mig till brukar ligga mellan 1000-4000 stycken ;-)
Kommentera

Gidde:

I princip alla? Har inte dom ~60000 medlemmar? :)
Kommentera

NuMo:

Håller med NuMo.
I sådana fall har dom alltså lagt en länk hit från den sidan, och lyckats få i princip alla medlemmarna att klicka sig hit?

Eller?

Låter mycket mystiskt tycker jag...
Kommentera

Marcus: Det verkar ju vara en torrent sida.
Kommentera

Igår slog HS besöksrekord för en enskild dag. Vi fick ungefär 2000 unika besökare från sidan powerbits.org. Är det någon som vet vad det är för sida?
Kommentera

Sv: Bug...
Att kika på sluttabellen i ES går absolut inte nu.
Skälet tycks vara 'Fel Play-Off Round Games', vad nu detta kan vara.
Kommentera

Sv: Ny funktion efterlyses
Gusten:

Nä, nu ljuger du ;-)

Det har väl inte skrivits något om Let's Dance (tyvärr), men Idol-trådarna saknar man ju fortfarande...
Kommentera

Metal Guru: Nu förväxlar du nog Let´s Dance med Idol tror jag. Dansprogrammet är det Gidde som basar över ;)
Kommentera

Metal Guru:

Hehe!!
Skulle tro det ;-)
Kommentera

Gidde:
Jag kanske maskerade mitt eget syfte med önskningen.
Kommentera

Metal Guru:

Det är ju de enda trådarna som är värda att läsa i BIF-boken, alla andra är ju mest käbbel mellan moderatorerna ;-)
Kommentera

LL:
Jag vill ha en kryssryta för [] Ignorera Tråd.

Då skulle jag enkelt kunna undvika Gustens excesser om Let's Dance och liknande, som kletar sig fast som sirap på skärmen.
Kommentera

Salle: jag har också funderat på en liknande grej. Kanske kunde man lägga till en länk intill "Besvara" och "Visa ämne" där det står tex "bevaka tråd", och att den då hamnar under "Mina favoriter" i högerspalten?
Kommentera

Ny funktion efterlyses
Hittade ingen bra tråd så...

Jag har kommit på en ny funktion som skulle vara kul att ha.

Det är möjlighetern att "prenumerera" på specifika trådar utan att nödvändigtvis behöva få med hela GB:n.

Ett ex. Jag är intresserad av Amerkansk Fotboll och vill få reda på när nån (annan än jag) skrivit ett inlägg i "Are you ready for some football!!!"-tråden men är totalt ointresserad av tennis, boxning och allt annat som skrivs därinne.
Nu är detta kanske ett dåligt exempel då GB:n inte är den som det skrivs mest i men jag hoppas att det framgås hur jag menar.

Skulle även vara intressant vid evenemang som Alpina-VM nyss och liknande.
Kommentera

Gidde:
Omstart av browsern was the deal.
Kommentera

Metal Guru:

Det händer mig ibland också.
Omstart av browsern eller en Shift+F5 på sidan brukar avhjälpa det fenomenet....
Kommentera

För tillfället fårt jag inge glödlampeindikeringar på mina olästa inlägg.
Kommentera

Bissett19: Det kommer att eventuellt gå segt i en halvtimme till. Det är en stor underhållskörning som går på servern just nu.
Kommentera

Bissett19:
Nej jag håller med. Tog ett tag att ta sej hit.
Kommentera

Nån mer än jag som upplever att Hs går lite seeegt just nu?
Kommentera

Poffa: Ja en del kommer in ändå. Men för majoriteten funkar det inte eftersom www.hockeysnack.com pekar på fel ip-adress.
Kommentera

Marcus: Jag kommer in även med www före.
Kommentera

Just nu är det problem med att nå sajten. Går man in på hockeysnack.com utan www i början så kommer man in och annars inte. Så var snälla att meddela det till alla som har problem. Det här kommer att gå till sig men det tar ett tag tills dess.
Kommentera

Sv: Undersidor
Metal Guru: Nu fungerar det åt mig igen också. Måste ha varit nåt tillfälligt.
Kommentera

Stigsson:
Jag, som är mer betrodd, kan roa mig med både sopkorg och undersida.
Kommentera

Stigsson: Inte heller sopkorgen går att nå i Moras GB.

I skidsportsboken där jag också är moderator kommer jag åt undersidorna men inte sopkorgen.
Kommentera

Undersidor
Det går för närvarande inte att komma åt redigeringen av undersidor i Moras GB.

"Warning: Unknown: failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/home/marcus/hockeysnack.com/arena/admin_sidor.php' (include_path='.:/usr/local/share/pear') in Unknown on line 0"
Kommentera

Sv: AA eller Länkarna.
Metal Guru:
Tur att Google finns.
Kommentera

AA eller Länkarna.
Tänkte länka mig vidare till Björklövens officiella hemsida, via [Länkar]. Det gick inte, men å andra sidan kan jag alltid bege mig till Halmstad Hammers. Om de nu hade haft nånting på den.
Kommentera

Dagens problem var ett byte av IP-adress som orsakade att folk inte kom åt servern. Jag hann tyvärr inte åtgärda det förrän nu eftersom jag var tvungen att fysiskt sitta vid servern för att kunna fixa felet.

Kommentera

Sv: Högermenyerna
Hawerchuk:

Jag har samma webläsare som dig. Om det kan vara till hjälp.
Kommentera

knaskamilla: Jag har provat frenetiskt nu i flera dagar och det har inte fungerat en enda gång, tyvärr. Firefox 2.0.0.1 är webbläsaren om det kan vara till hjälp.
Kommentera

Marcus: Vad sägs om att införa samma editor för administrationen av gästböckerna inforuta också medan du har farten uppe?
Kommentera

Sv: Sök film.
westerlind:

Dom har kunnat beskådas på hans egen hemsida hela hösten, så jag kan hålla med om att det inte var något nytt.
Kommentera

Gidde:
ZzZzZzzz... tyvärr inte mycket matnyttigt där. Det var säkerligen från någon av hans föreläsningar för näringslivet. Wikegård använder ju bara hockeyn för att kunna påvisa paralleller med affärsvärlden.

Men en lysande affärsidé - kanske vi ska ta fram en egen som är bättre? Kommer bli finfina pengar med alla experter som vi har här...

Betyg: En puck.
Kommentera

Marcus:

Toppen! :)
Kommentera

Gidde: Helt rätt! Fixat!
Kommentera

Marcus:

På första sidan står detta:

Wikegårds ABC

Till HS filmavdelning har vi fått tag på ett knippe filmer där Niklas Wikegård presenterar hockeyns ABC enligt honom själv. Här får du svar på vad som menas med raggarhockey, hängbjörkar och vattenbärare. Filmerna är väl värda en titt.

Se hockeyfilmer med Wikegård

Om man klickar på länken så hamnar man i Elitserieboken. Men där ser jag inga filmer, möjligtvis om jag letar en del, men jag trodde att jag skulle hamna i någon sektion där filmerna var samlade?
Kommentera

Samma här, knaskamilla:
När jag trycker på den får jag bara fula fettfläckar på skärmen...
Kommentera

Marcus:

Jag har ett annat roligt problem. Det fungerar inte alltid att trycka på den gula pilen för att få det uppdaterat.
Kommentera

Hawerchuk: Kör igång den igen genom att klicka på de gula pilarna eller ladda om sidan.
Kommentera

Jag har ett problem med listan för mina favoriter i den högra kolumnen. Ibland slutar den uppdatera sig när det har kommit nya inlägg i gästböckerna, dvs det lyser inte grönt.
Kommentera

Marcus: Medans om man behåller namnet kvar i inmatningsrutan så får man den gamla vanliga fontstorleken.
Kommentera

« · 879028 · »