Det är väl dags att flytta Malmö från Elitseriearenan till Allsvenskan och låta Södertälje ta det motsatta klivet. Jag pratar alltsom om rullistorna här till vänster.
Har noterat att länkarna i nyhetsspalten under rubriken "Nyheter" i högerspalten inte fungerar för länkar till artiklar i Expressen. De får www.hockeysnack.com i början i stället för www.expressen.se.
den popuppen får jag med jämna mellanrum och undrar om det flera som råkat ut för detta .. det som mysko med detta är jag surfar i firefox som har en popup blocker och popupsen dyker upp i IE7 som jag inte ens använder numer , är det nå med google annoserna som orsakar detta eller vad beror det på ? IE7 är tömd på all cache och allt liknande , även firefoxens cache är tömd oxå efter denna popup dykt upp får jag även en virus varning om en trojan som försöker ta sig in Trojan.Vundo heter den .. den hamnar dock i karantän direkt och utöver detta är datorn ren från virus
Kapar den här tråden för en liten fundering om det här med antalet gäster. Nu står det siffran 1877 på antalet gäster, och igår vid ungefär samma tid var det mer än 500 gäster på denna sida. Vad är det som föranleder detta enorma gästläsande? Eller är det någon buggelibugg?
65selander: Det visar sig att funktionen finns där, men gråskalan för "Svara" och "Visa ämne" är så blek att den inte syns. Mystiskt. Kan man månne be Marcus överväga en något mörkare gråskala på den raden?
wap.hockeysnack.com Jompe: Vi kör själv en Citrix miljö (cag) och den fungerar klockers. Har även browser IE 7.0 utan anm. Rensa tempfiler i din IE (Internet Explorer) Annat som kan ställa till det är om era IT-avd har strypt trafiken eller liknande .
Dragan 2k: Hörni datanördar. På jobbet (Citrixmiljö) gjorde vi i veckan en uppgradering av diverse mjukvaror inklusive Internet Explorer. Nu visar det sig att när jag går in på HS så ser jag inga länkar och inte heller svarsfunktionen i inläggen. Har jag någon felaktig inställning?
wap.hockeysnack.com Marcus: funkar fin, fint att ladda ner nu. Det jag skulle önska är ett inläggs formulär mer likt det vanliga så man kan få bättre översikt på vad man har plitat ner.
Jag har nu fixat en bugg på WAP-sidan som gjorde att PLUS-medlemmar inte kunde ladda ner sina filer till mobiltelefonen. Detta går nu. Dessutom har jag öppnat upp nedladdningen av "mina filer" så att ALLA medlemmar kan göra detta.
wap.hockeysnack.com är ingen av de mer högrioriterade delarna eftersom sajten bara har ca 20 användare. Så det blir nog ingen vidareutveckling av detta utan det som finns får vara kvar. Det som går nu är alltså att man kan läsa och skriva inlägg via mobilen samt ladda ner sina filer.
Huge: Fast nu är det väl inte så farligt? Känns som det går betydligt snabbare nu än för några dagar sedan. Å andra sidan har jag först nu varit inne idag på grund av kontorsflytt.
Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!
Bissett19: Det där har jag också märkt någon gång. I mitt fall berodde det på att Internet Explorern hade hakat upp sig. I addressfönstret hade jag en redirectadress också. Stängde ner, öppnade upp det igen...och laddade dessutom ner firefox.
Metal Guru: Okey , då är det ett till nytt fenomen som uppstår där . Förut har jag laggt märke till att om man bara är inloggad och inte gör någonting på cirka en halvtimme kom 404 upp .
MoDo Hockey Wayne Gresky 404 shinzawai 404 scim 404 Poffa 404 Paddan 404 Off Saida 404 NuMo Förstasidan Myggan 404 MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK MODOJohan 404 Modoante 404 Mano 404 Icing-Ove 404 Gidde Läser inläggen hos Leksands IF Frisco 404 DB 404 AM Tjuvkikar på de andra
knaskamilla: Usch, det är läskigt detta. Det är nästan värre än när jag som barn satt och lyssnade på hur det gick till när Krösa-Maja trillade ner i varggropen, men bara nästan.