1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4805 inlägg · 378 ämnen

Forum

« · 895271 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omstrukturering av avdelningar-forum
Poffa: Fixat!
Kommentera

Sv: Nyhetsspalten
Fixat!
Kommentera

Sv: Omstrukturering av avdelningar-forum
Marcus: Jag lånar den här tråden.

Det är väl dags att flytta Malmö från Elitseriearenan till Allsvenskan och låta Södertälje ta det motsatta klivet. Jag pratar alltsom om rullistorna här till vänster.
Kommentera

Okey då får jag ändra tillbaka. Felet ligger hos expressen tyvärr. Nu har dom ändrat tillbaka till som det var tidigare.
Kommentera

Marcus: Funkar fortfarande inte, nu får de expressen.se före själva adressen.
Kommentera

LL: FIXAT!
Kommentera

...och hockeysnack.com censurerade "www" i början av de url:er jag skrev i det inlägget :-)
Kommentera

Nyhetsspalten
Har noterat att länkarna i nyhetsspalten under rubriken "Nyheter" i högerspalten inte fungerar för länkar till artiklar i Expressen. De får www.hockeysnack.com i början i stället för www.expressen.se.
Kommentera

Popups
är det flera än jag som får popups härifrån ?

OBS gå ej in på denna sida för innehåller trojaner OBS !!!!!!!!

llehs.com/go//?cmp=nm_ff_ron&uid=4EAABFCC24B911DCB6F6F67447FFFFFF&nid=ba&guid=377E21B3FC0C43A490C2DFCE8C7A775A&url=http:%2F%2Fwww.hockeysnack.com%2F&affid=67447&lid=http>

den popuppen får jag med jämna mellanrum och undrar om det flera som råkat ut för detta .. det som mysko med detta är jag surfar i firefox som har en popup blocker och popupsen dyker upp i IE7 som jag inte ens använder numer , är det nå med google annoserna som orsakar detta eller vad beror det på ?
IE7 är tömd på all cache och allt liknande , även firefoxens cache är tömd oxå
efter denna popup dykt upp får jag även en virus varning om en trojan som försöker ta sig in Trojan.Vundo heter den .. den hamnar dock i karantän direkt och utöver detta är datorn ren från virus
Kommentera

Sv: Trevlig sida
Kapar den här tråden för en liten fundering om det här med antalet gäster. Nu står det siffran 1877 på antalet gäster, och igår vid ungefär samma tid var det mer än 500 gäster på denna sida. Vad är det som föranleder detta enorma gästläsande? Eller är det någon buggelibugg?
Kommentera

Sv: Lamp bugg?
65selander: Det visar sig att funktionen finns där, men gråskalan för "Svara" och "Visa ämne" är så blek att den inte syns. Mystiskt. Kan man månne be Marcus överväga en något mörkare gråskala på den raden?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jompe: Vi kör själv en Citrix miljö (cag) och den fungerar klockers. Har även browser IE 7.0 utan anm. Rensa tempfiler i din IE (Internet Explorer) Annat som kan ställa till det är om era IT-avd har strypt trafiken eller liknande .
Kommentera

Dragan 2k: Hörni datanördar. På jobbet (Citrixmiljö) gjorde vi i veckan en uppgradering av diverse mjukvaror inklusive Internet Explorer. Nu visar det sig att när jag går in på HS så ser jag inga länkar och inte heller svarsfunktionen i inläggen. Har jag någon felaktig inställning?
Kommentera

Sv: wapsidan!
wap.hockeysnack.com
Marcus: funkar fin, fint att ladda ner nu. Det jag skulle önska är ett inläggs formulär mer likt det vanliga så man kan få bättre översikt på vad man har plitat ner.
Kommentera

Sv: wapsidan!
Jag har nu fixat en bugg på WAP-sidan som gjorde att PLUS-medlemmar inte kunde ladda ner sina filer till mobiltelefonen. Detta går nu. Dessutom har jag öppnat upp nedladdningen av "mina filer" så att ALLA medlemmar kan göra detta.

wap.hockeysnack.com är ingen av de mer högrioriterade delarna eftersom sajten bara har ca 20 användare. Så det blir nog ingen vidareutveckling av detta utan det som finns får vara kvar. Det som går nu är alltså att man kan läsa och skriva inlägg via mobilen samt ladda ner sina filer.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Sajten kommer att vara nere i 1 timme från och med NU för flytt till annan ort (idag igen). Så säg det till alla om undrar ni som hinner läsa detta.
Kommentera

Marcus:

Och nu går det mycket raskare igen, åtminstone upplever jag det så!

Tack för det, Televerket! :)

Bra jobbat Marcus!
Kommentera

Om 40 minuter så tar jag ner sajten för flytt till annan ort. Den beräknas vara uppe senast kl 21.00
Kommentera

Huge: jag märker ingen som helst försämring av hastigheten. Det flyter på lika bra som vilka andra sajter som helst för min del.
Kommentera

Dragan 2k: Ja, visst går det lite snabbare nu än vad det gjorde i början.
Men det känns ärligt talat som en gradering av helvetet... ;-)

All heder åt Marcus och ingen skugga må falla på honom.
Kanske tur att hans internetabonemang krånglade under lågsäsong...
:-)
Kommentera

Huge: Fast nu är det väl inte så farligt? Känns som det går betydligt snabbare nu än för några dagar sedan. Å andra sidan har jag först nu varit inne idag på grund av kontorsflytt.
Kommentera

Huge: Rikta ett tack till Marcus isf. som håller siten uppe.

Tack Marcus!
Kommentera

Huge:

Du får nog stå ut tills Marcus har fått tillbaka sitt internetabonnemang, ska du se.
Kommentera

Paddan: Ja, hoppas ngn ansvarig läser härinne, för nu börjar det bli lite irriterande med denna sirap.
Har pågått i en vecka nu...
Kommentera

Dragan 2k: Wow, jag måste hamnat i någon riktig sirap. 6 minuter tog det för att ladda sidan och klicka fram en gästbok.
Kommentera

Skönt att det är tillbaks.
Konstig kundpolicy de verkar ha. Utföra åtgärd utan att informera innan.

För övrigt tycker jag det verkar gå riktigt långsamt. Hoppas det stabiliserar sig
Kommentera

Marcus: Åhh, så skönt!! Man kröp ju på väggarna utan HS!
Kommentera

Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!
Kommentera

Dragan 2k: Aah nu är de tillbaka,skööönt;)
Kommentera

Bissett19:

Som du redan fått tips om:

Stäng ner IE och börja om igen, alternativt gör en Shift+F5

FF tipset tror jag inte mycket på, då är det annat som inte funkar istället ;-)
Kommentera

Bissett19: Ähh det går väl aldrig upp något ljus för dig ;)
Kommentera

Bissett19: Det där har jag också märkt någon gång. I mitt fall berodde det på att Internet Explorern hade hakat upp sig. I addressfönstret hade jag en redirectadress också. Stängde ner, öppnade upp det igen...och laddade dessutom ner firefox.
Kommentera

Är det nån mer än jag som inte har några "gula lampor" vid nya inlägg??

Kommentera

Poffa:

Precis som jag trodde. Fy faaaan.
Kommentera

Alisandali: Med andra ord är det en ren konspiration från Timrås sida. :-)
Kommentera

knaskamilla: Jag och Dream Team + Bissett 19 har kollat att direkt när man läser i MoDoboken så kommer statusen 404 upp om man "tjuvkikar" .
Kommentera

Dream Team:

Nu är du också i 404...
Kommentera

NuMo skulle det stå .
Kommentera

Metal Guru:För MuMo fungerar det iallafall .

NuMo Skriver ett inlägg hos MoDo Hockey
Kommentera

Metal Guru: Okey , då är det ett till nytt fenomen som uppstår där .
Förut har jag laggt märke till att om man bara är inloggad och inte gör någonting på cirka en halvtimme kom 404 upp .
Kommentera

Poffa:
HS är känslig vad gäller MoDo-boken, om nu Alisandalis teori stämmer.

Jag är böjd att tro att bara man kikar in där blir man 404.
Kommentera

Poffa:

Det kanske är högre krav på oss MoDoiter att vi ska vara aktiva, då vi helt enkelt är lite bättre än alla andra på att skriva inlägg.
Kommentera

Metal Guru: Jag var inaktiv på HS i max 5 minuter.
Kommentera

Alisandali:

På "ett tag"? Hur kort tag då?

MoDo Hockey
Wayne Gresky 404
shinzawai 404
scim 404
Poffa 404
Paddan 404
Off Saida 404
NuMo Förstasidan
Myggan 404
MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK
MODOJohan 404
Modoante 404
Mano 404
Icing-Ove 404
Gidde Läser inläggen hos Leksands IF
Frisco 404
DB 404
AM Tjuvkikar på de andra
Kommentera

Alisandali:
404 kommer upp om man är i MoDo-boken.
Kommentera

knaskamilla: 404 kommer upp om man inte är aktiv på ett tag , förut kom det upp "sitter och degar" eller nått liknade .
Kommentera

Poffa:
Vi kan väl höra med Paddan, då han kommer tillbaka.

OM han kommer tillbaka.
Kommentera

knaskamilla: Area 51, Bermudatriangeln och 404. Tre stora mysterier.
Kommentera

knaskamilla: Usch, det är läskigt detta. Det är nästan värre än när jag som barn satt och lyssnade på hur det gick till när Krösa-Maja trillade ner i varggropen, men bara nästan.
Kommentera

Dream Team:

Nu är det en BIFare där också!
Kommentera

« · 895271 · »