1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4805 inlägg · 378 ämnen

Forum

« · 800234 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bubbelhjälp.

Poffa:
Ålrajt. Ny fråga då.

Jag bubblade kamrat X igår, och gav honom en svindlande sörja av sanslöst svammel.

Jag vill idag förära kamrat Y med likalydande larv. Eftersom jag är +medlem har jag loggning på mina bubblor, och skulle då kunna kopiera texten från kamrat X bubbellogg.

Kamrat X har under dagen tagit värvning i främlingslegionen, och väntas inte logga på HS mer under det här århundradet.

Hur hittar jag till kamat X bubbellogg?

Kommentera

Metal Guru: Enklast är väl att använda mailfunktionen.
Kommentera

knaskamilla:
Eftersom jag har dragit på mig moderatormössan nu på eftermiddagen vill jag upplysa en o-online o-kompis på lite hyfs.
Kommentera

Metal Guru:

Men vad fan. Kan du inte nöja dig med att bubbla med dina kompisar...? ;)
Kommentera

Bubbelhjälp.
Jag är förmodligen helt inkompetent vad gäller datorer i allmänhet, och HS i synnerhet - men hur bubblar jag en användare som inte är online i tjuvkika, eller min kompis?
Kommentera

Sv: Sök film.
Metal Guru: De e scroll som gäller än så länge...
Kommentera

Sök film.
Finns det något sätt att söka film, eller är det scroll som gäller?
Kommentera

Sv: Marcus
norrena_LHC: beror nog på att du har för låg status eller att bilderna är för stora....
Kommentera

Marcus
Jag kan inte lägga in bilder på filarkiv
Kommentera

Sv: Spelscheman
Stigsson: Glasklart.
Kommentera

T T: Nej, omg 45 är den sista :-) Logiskt?
Kommentera

Stigsson: Omg. 10 är t.o.m. den sista. TIK-FBK har redan spelat omg. 55.
Kommentera

Marcus: När man nu använder funktionen "hoppa till nästa omgång" så hamnar man hela tiden på den ospelade omg.10. Tycker inte att detta är så lyckat eftersom vi kommer att få leva med detta fel hela säsongen då omg.10 spelas först som näst sista omgång i slutet av februari.

Antingen byggs funktionen om för att pricka aktuellt datum eller så kan man väl möblera om ordningen på omgångarna i listan.
Kommentera

Sv: Nu funkar plusvertygen mycket bättre!
Poffa: Glömde de. fixas inom kort!
Kommentera

Sv: Nu funkar plusvertygen mycket bättre!
Marcus: På förstasidan och vid tjuvkika så får jag upp reklam, trots att jag har på plus-konto. Reklamen är från double.se och finns där i marginalen där nyheter, omröstningar osv finns. Ska det vara så eller har du bara glömt att dölja den för oss plussare.
Kommentera

Sv: Hockeyfilmsarkivet
De flesta filmklipp har numera en så kallad thumbnail...
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus:

Bra fart nu måste jag säga! Bra jobbat !! =)
Kommentera

Nu står HS på en 100 Mbit lina så farten ska inte vara något problem längre. Nu äre enbart mejlen kvar som inte fungerar...
Kommentera

Marcus: Okej då vet jag.
Kommentera

Bissett19: HS står för närvarande på en mycket långsammare uppkoppling så det är anledningen till att det går segt...
Kommentera

Bissett19:

Nej, du är inte ensam som tycker det.

Men bättre segt än inte alls :)
Kommentera

Dream Team:  Det är INTE löst. Men jag har flyttat servern 1 mil i västlig riktning som en temporär lösning.

Men mejl-funktioner fungerar inte. Så ny-registreringar av användare fungerar inte osv.

Kommentera

Dream Team: Nån mer än jag som tycker att Hs känns seeegt efter stoppet??
Kommentera

Kvällens något plötsliga sorti av HS berodde på följande som undertecknad kopierat från Tikare.se:

"Hockeysnack har legat nere en stund..

Detta på grund av att internetleverantören där servern står har fått för sig att nyhetsbreven som skickas ut är spam och därför har linan klippts.

Marcus jobbar för fullt för att få fart i trådarna igen."

Vilket alltså nu verkar vara löst.

Kommentera

Sv: Omstrukturering av avdelningar-forum
Marcus: Fast det listas bara om man klickar på "övrigt" i rullfönstret inte, inte annars.

Hockeykväll nu!
Kommentera

Sv: Omstrukturering av avdelningar-forum
Marcus: YES! Jag fick som jag ville!!!
Kommentera

Omstrukturering av avdelningar-forum

Jag har utfört vissa smärre ändringar då det gäller listningen av forum.

* Några namnändringar på det som kallas "arenor".
* Under arenan Övrigt så har jag lagt till en kategori för "lag i lägre serier". Där har jag bland annat återaktiverat de någorlunda populära gästböckerna för Tranås och Nolby Hockey.

Kommentera

Friman SR:
Japp, det var inte menat som kritik heller utan bara ett förtydligande ;-)

Men helt rätt, han hör inte hemma där men det kan ju vara svårt att få bort honom också i och för sig..
Kommentera

Gidde: Bug på mig där, men likt förbannat så ska det inte stå om honom bland Mora's presslänkar..;-)
Kommentera

Friman SR:

Ett litet förtydligande bara:

Moravec spelar i Malmö...
Kommentera

Med tanke på vissa aspekter jag sett på Frölundas plank så kan jag förpassa dem hit....

Länkarna till pressnyheter verkar bli lite fel...

På Moras sida finns länkar som handlar om Luleå's spelare Moravec....

På Frölundas sida finns länkar som handlar om fotbollsföreningen Västra Frolunda...

Kanske bättre "söknycklar" vore på sin plats?

Keep up the good work..
Kommentera

Sv: Byta bild
Marcus: japps det gjorde det:)
Kommentera

Tror det ska fungera nu...
Kommentera

Tycho: And same here....men som sagt vi har ju en teori att vi helt enkelt är för snygga...så¨är det nog:)
Kommentera

Byta bild
Det verkar som om det är något fel på aliasbilden. När jag försökte byta till en ny bild försvann den gamla och det står bara att "ingen bild upplagd"

Varför är det så? Har ni börjat censurera bilderna eller? =)

Jaja när jag får svar här fungerar det säkert... =)
Kommentera

Sv: Funkar det att byta mailadress?????
Marcus: Japp, nu funkar det. Det tog en halvtimme för mailet att dyka upp i spammappen (!). Det har väl manglats i passagens filter antar jag.

Tack för hjälpen!
Kommentera

Nu fungerar mejl-funktionen!
Kommentera

Mejl-funktionen är nere. Så jag håller på att försöka få igång den. Det konstiga är att ingen reagerat tidigare. För ingen har heller kunnat registrera sig på sajten på några dagar.
Kommentera

hajen5:
Jag skickar detta ärende vidare till Marcus.
Kommentera

Per HApps: Det hjälper ju inte mig speciellt mycket tyvärr. För i mitt fall kommer det inget mail med aktiveringskod. Jag har mailat admin om detta men de väljer att bara ignorera mitt mail :-(
Kommentera

hajen5:
Jag bytte för ett tag sedan, och det funkade bra.!
Kommentera

Funkar det att byta mailadress?????
Det kommer ju aldrig något mail med aktiveringskod till den adress man anger.
Kommentera

Jag kan ju inte låta bli att fortsätta på min s.k bug.... Kolla mina inlägg nedan, "Idag" och "Igår" genererar radbrytning medans ett äldre datum blir en brutal avhuggning. Varför radbrytning och avhuggning???? Inget av det borde ju existera ju, i allafall enligt en obstinat estet som mig......;-)
Kommentera

Marcus, har tanken slagit dig????
Varför uppfann du Hockeysnack och inte något så simpelt som YouTube??? Det måste ju vara hur simpelt som helst och det hade du kunnat hosta fram vid kaffet ju..... Och för YouTube betalades det en massa miljarder... Har du några köpare av Hockeysnack på g kanske???..........;-)

Keep up the good work........
Kommentera

Nu inte bara avstavas frånsignaturen, nu klipps det hejvillt:
@ Timråiten i Bagaregå Idag kl. 18:02

Gentemot: @ Timråiten i Bagaregården 2006-09-28 11:33 som det var förut....

Detta är i samma härad som varför frånsignaturen avstavas ibland och ibland inte....

Keep up the good work......

P.S Kolla nu under detta inlägg hur det klipps hipp som happ... D.S
Kommentera

Salle: fixat
Kommentera

Salle:

Saknas ett litet = i länken bara, det fixar säkert Marcus lite snabbt :)
Kommentera

Om man på förstasidan klickar på de senaste filmerna så kommer man iofs till Hockeyfilmsarkivet men det blir ingen filmtajm. Istället står det detta...

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/marcus/hockeysnack.com/video/visafilm.php on line 28
Det finns ingen sådan film

Kan se filmerna om jag går från arkivet dock.

Kommentera

Marcus: Har testat skicka in ett klipp.Dock så gjorde jag tydligen något fel.Så det kom nog aldrig fram till er.Vi får väl se om jag försöker igen någon gång i framtiden.
Kommentera

Marcus:
Jag har samlat ett par skojsiga klipp genom åren.
Dock är idrotten fotboll.
Kommentera

« · 800234 · »