1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4739 inlägg · 375 ämnen

Bug...

« · 702997 · » Till forumet


Sv: Bug...
Poffa: Tror mer det har att göra med att jag försökte ladda upp en fil som översteg den tillåtna gränsen. Dumb mistake!

Jag kan fortfarande ladda upp men kan inte ta del av dem. Skulle tro att jag är temporärt blockad eller något från den mappen eller del av servern.

Det skumma är att jag inte kan ta del av vare sig egna eller andras uppladdade filer.

Buuhuuu:-)
Kommentera

Sv: Bug...
Dragan 2k:
Överskridande av befogenheter S.K.A bestraffas!
Kommentera

Sv: Bug...
Skumt. Det funkar klockrent hemma hos mig med banners och filarkiv och grejor dock inte på arbetet. Egendomligt.

Nåväl. Det måste bero på någonting.

Antagligen är det Poffas fel.
Kommentera

Sv: Bug...

Dragan 2k:

Jaha ja. Skyll allt på den smarte, är det den vägen vi ska gå nu.

Kommentera

Sv: Bug...
Poffa: Äh, nu var det ju inte mig som Dragan skyllde på, utan det var någon sån där konstig gräsmatteluftare...
Kommentera

Sv: Bug...
Jag har otroligt stora problem att surfa in på hockeysnack med Mozilla Firefox. Det går absolut inte, nån mer än jag som har haft det problemet under den senaste veckan. Har aldrig varit något problem tidigare.
Kommentera

Sv: Bug...
Kerstin_k: Testa att rensa chache'n
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Det fungerar nu i alla fall. Behövde inte göra något överhuvudtaget, det löste sig själv.
Kommentera

Sv: Bug...
Har för mig att det här var fixat, men verkar ha återkommit. Om man i sopkorgen försöker gå till nästa sida hamnar man på nästa sida i den riktiga gästboken. I privata gästböcker om man tex är på sida 2, så kan man inte gå tillbaka till sida 1 igen.
Kommentera

Sv: Bug...

Fattar inte riktigt principen och färgsignalerna på 'mina favoriter'. Exempel: jag har 3 favoriter på min sida. LHF, Cafe och Motor. Just nu flaggar Café grönt. Typ, lugn och noll inlägg att uppmärksamma och jaga efter. Luleå är sött o rött. Och visst. Där ramlar det inlägg på inlägg. Men varför brinner Motor så rött. Där har det inte skrivits på flera dagar...

Är jag stupid eller bara stupid?

Kommentera

Sv: Bug...
Karoliina: Hmmm..

Det är väl så att grönt blir det när något skrivits efter att du sist besökte boken.

Rött är det när inget skrivits sedan ditt förra besök där.

Alla inlägg som har en fin "glödlampa" på sig är de som är nya sedan ditt förra besök.

Typ så, eller så är det jag som är stupid ;-)
Kommentera

Sv: Bug...
Gidde: Glödlampa?  *tefatsögon*
Kommentera

Sv: Bug...
Karoliina: Hmmm, jag kollar alltid på Visa Inlägg, och då ser jag alla inlägg sorterat med det nyaste inlägget överst, oavsett ämne.

Alla de som är nya sedan mitt förra besök i boken har då en "glödlampa" i övre högra hörnet av inlägget.

Kanske jag som är stupid ändå.... :)
Kommentera

Sv: Bug...
Karoliina: Du har väl missupfattat förgkoderna. Grönt betyder att det finns nya inlägg att läsa och rött är stiltje. Rent logiskt kan jag hålla med om att det borde vara tvärt om men så är det inte upplagt.
Kommentera

Sv: Bug...

Stigsson:

Grönt = Jajjamen, här finns godis att kasta sig över!

Rött = Njet. Nada inlägg se'n sist. Stay away.

Kommentera

Sv: Bug...
Gidde: jag är för lat. Ids bara läsa det jag tror mig vilja tyda. Därför har jag missat glödlampor och andra bright lights...
Kommentera

Sv: Bug...
Stigsson: tssss...just vad jag misstänkte. Vet du om att man kan redan på håll avgöra om en person är finländare eller av annan nationalitet? jupp, enkelt. Det är bara att ställa sig och iaktta ett ställe med många dörrar omkring. Ser du då en människa som prompt trycker in en dörr, trots att den är utåtöppnad variant, så kan du vara 100 på att du just då ser en finländare. Vi följer den enkla logiken: en dörr trycker man in! (och ibland måste dom forceras medelst välinriktade sparkar)
Kommentera

Sv: Bug...

Kanske bäst att rapportera någon liten sak. När man som gäst klickar på "översikt" dyker följande meddelande upp:

"Fatal error: Call to undefined function eaccelerator_cache_page() in /usr/home/marcus/hockeysnack.com/arena/oversikt.php on line 68"

Kommentera

Sv: Bug...
Idag kommer jag att jobba med att fixa buggar på HS. Om det är något speciellt som ni stör er på så passa på att PUSHA för det i den här tråden.
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: nja få bort google en gång för alla skulle ju va skoj :)
Kommentera

Sv: Bug...
Db_04: Ska se om jag får bort honom :)
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: de lustiga är att om man som moderator går in och söker på han så är han enligt sökfunktionen inte ens medlem :)
Kommentera

Sv: Bug...
FIXAD BUGG: Sidbläddringen i privata gästböcker!
Kommentera

Sv: Bug...

Marcus:

Sidbläddringen under sopkorgen kan du också få fixa.

Kommentera

Sv: Bug...
FIXAD BUGG: I "skickade brev" mappen så visas bara de 100 senaste breven. => Minskad belastning på HS
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Ett bra initiativ. Fast det optimala vore att man skulle kunna ta bort de brev man vill ta bort.
Kommentera

Sv: Bug...

Frisco: Det får vara så som det är nu tillsvidare.

NY UPPDATERING: FAQ-sidan har fått en ny punkt...

Kommentera

Sv: Bug...
Poffa: Funkar inte den då? Jag testade nu och märkte inget problem.  
Kommentera

Sv: Bug...

Marcus:

Klickar man på sida två under sopkorgen kommer man till sida två i gästboken.

Kommentera

Sv: Bug...
Poffa: Ahh I see! Det är fixat!
Kommentera

Sv: Bug...

UPPDATERING: Listan med Elitserielagen är fixad. Tog bort gruppindelningen.

FRÅGA: Stämmer listan med de allsvenska lagen?

Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Marcus: VIK Västerås Hockey Klubb är det korrekta namnet på Västerås. U ska bort bakom Västerås IK.
Kommentera

Sv: Bug...

Frisco: FIXAT!

Komemr ni på något annat på sajten som ska ses över eller fixas?     

Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: allsvenska lagen enligt swehockey:

Halmstad är ju inte med längre.


1 Almtuna IS 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
2 Huddinge IK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
3 Rögle BK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
4 IF Sundsvall Hockey 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
5 Södertälje SK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
6 IK Oskarshamn 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
7 Bofors IK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
8 IF Björklöven 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
9 Leksands IF 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
10 Nyköpings HK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
11 IFK Arboga IK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
12 Växjö Lakers HC 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
13 Hammarby IF 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
14 VIK Västerås HK 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
15 Nybro Vikings IF 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
16 A I K IF 0 0 0 0 0 : 0 0 0 0
Kommentera

Sv: Bug...
Frisco: Alltså, Halmstad UT och Huddingen IN. FIXAT!  
Kommentera

Sv: Bug...

Marcus:

Länksidan behöver kollas upp..Både Leksand och Södertälje ligger kvar som ES lag..

Kommentera

Sv: Bug...
UPPDATERING: En ny gästbok för regler och domslut finns under "Allmänt".
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: I vissa gästböcker kommer man bara till sidan 2 och sedan går det inte läsa dom längre
Kommentera

Sv: Bug...
73Sjöbba: I vilka då?
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Os i Turin får du gärna ändra till nått annat ... div 1 hockey är välkommet :)
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Ja, det var i Google's och någon fler vill jag minnas men kommer inte ihåg vilken. Men jag har sett i 1-2 st till
Kommentera

Sv: Bug...
Marcus: Spelscheman, när uppdateras dom?
Kommentera

Sv: Bug...
Stigsson: Nu är dom igång! :)
Kommentera

Sv: Bug...

Marcus:

När man med Firefox skriver inlägg blir det en extra rad före och efter den text man skriver.

Kommentera

Sv: Bug...
Poffa:
Det har jag inte märkt nått av
Kommentera

Sv: Bug...
Åsså bumpar jag det här problemet som blivit för mig på slutet. Extra rad ovanför och efter texten i de inlägg jag skriver.
Kommentera

Sv: Bug...
Hmmm, varför blev det inte där, men i inlägget innan? Märkligt på min ära.
Kommentera

Sv: Bug...

Poffa:

Är det då man trycker Enter efter namnet för att få radbrytning? Se detta som ett testinlägg.

Kommentera

Sv: Bug...
Hade två "vännerförfrågningar" som antingen skulle accepteras eller nekas. Rätt vad det var så stod det att jag hade tre "vännerförfågningar". Klickade jag då på den så såg jag ändå bara de två första förfrågningarna. Jag nekade då en av de gamla, det var en förfrågan där personen inte hade presenterat sig vilket jag tycker man bör göra och följden av denna nekan blev att då försvann samtliga förfrågningar.....
Kommentera

Sv: Bug...
När jag ändå är på G..... Varför avstavas frånsignaturen med radbrytning, t.ex min "Timråiten i Bagaregården" ibland och ibland inte trots att den är lika lång när den läggs ut under ett inlägg....?
Kommentera

« · 702997 · »