1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

Grupper · 4808 inlägg · 379 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

Sv:HockeySnacks drift-tråd
Portello:

Märker nu att jobbets DNS totalt tappat bort hur man hittar till HS, medans min dator hemma inte alls har några problem med det...

Så det kanske beror på det?
Men hur tusan kunde jag komma fram då, fastän det gick segt?

Nu är det helt kört i alla fall, siten finns inte ens enligt jobbets dator (efter omstart alltså)

Men kör jag från burken hemma så är ju siten helt klart uppe, och snabb dessutom ;-)

Gidde: För mig så går HS ner då och då.Sidan har varit nere två ggr redan för mig.

Marcus:

När jag testade på min andra burk så snurrade det på bra också, så det är tydligen något lokalt med denna burk...

Mycket konstigt, de andra forumen är lika snabba som vanligt, det finns massor med RAM ledigt och ändå går det i tjära här...

Får nog lov att starta om skiten och se om det löser upp proppen :)

Marcus:

Mig med.

Gidde: Det rullar på bra för mig!

Nu går hela HS fruktansvärt segt igen, åtminstone för mig..

Är jag ensam om det??

5-6 andra forum snurrar på som vanligt, så det är inte belastningen på min lina som påverkar i alla fall, så det kan jag utesluta..

De ska inte bli något problem. De e jag som sitter å optimerar saker å ting just nu....

Fick idag info om att det var kö för att komma in på HS. Det imponerande var dock att informationen sa att 25st var online + 40 gäster. Berodde det på något arbete eller kommer det bli överbelastning så fort serien drar igång.

Marcus: För bra tryck tydligen...

De e rätt bra tryck ikväll: Online: 83   Gäster: 31 

Idag har vi haft en hel del nertid på HS. Dels på grund av diverse serverproblem som jag inte hade tid att åtgärda eftersom jag har ett dagjobb som tar upp min tid. Tänkte fixa det ikväll men då var strömmen utslagen i hela Sundsvall på grund av ett ovanligt starkt åskoväder. Men nu tror jag det funkar! :)

Poffa:
Jag tiga, undra hur det skall gå till.....

Poffa: Jag har ställt om tiden på dessa inlägg. Systemklockan hade ställt in sig på 2002 vilket medförde att typ allt som kunde gå fel gick fel :(

Sannes:

Äääh tig, kvinna. Att vi var lite före vår tid för 4½ år sedan är väl knappast något som du ska hacka på nu.

Ja, för er andra så är det alltså tidsangivelsen på två inlägg i MODO-boken som inte riktigt stämmer överens.

Paddan:
Ser mer ut som ett attentat av Poffa och Frisco....

Sannes: Haft ruskiga problem. Och när jag det ser ut som om det skall fungera får jag upp att det är kö för att komma in.

Ikväll hade vi ett stopp. Hade lite hårdvaruproblem på servern som dock löstes som tur var. :) *pusta ut* Om nån har lite äldre hårdvara (AMD, socket A) över så skicka det till HS :) Moderkort, minnen, processor, hårddiskar - allt är av intresse...

Sannes: Det är bara att kolla in Modos gästbok så ser du att det är lite problematik inblandad. Jag tänkte sätta en smiley men avstår.

Sannes: Dessutom har MoDos gästbok kraschat, av någon anledning. Säkert ett attentat av Al Qaida.

Fler än jag som har bekymmer med HS ikväll?
Jag har en lång stund försökt att komma in, står bara att det är kö, är många inne på HS nu.
Och nu när jag nu kom in, så är det 17 online, skumt!

Meta guru: Exakt! Det är samma problem idag. Så nu har jag tillfälligt bytt namn-servrar och kör på dessa tills dess att dom får ordning på situation. DNS-erna är utsatta för ddos-attacker som tydligen inte är så lätta att skydda sig mot pga. hur Internet är uppbyggt.

...och idag går det segare än sirap, eller är det bara hos mig det?!

Metal Guru:

Om det nu är fallet så skulle ju en direktadress inte vara fel. Bara IP-numret leder inte till startsidan och jag orkar inte lägga ner någon stor möda på att försöka jobba mig fram till direktadressen.

Marcus:
...så HS var faktiskt uppe hela tiden, men våra browsers hittade inte dit..?

Dagens stopp var pga. att DNS-tjänsten var utslagen pga en attack mot den tjänsten. Det var tyvärr utom HS kontroll så vi kunde inte göra så värst mkt.

epa:
Det är nog modernt att vara en 404:a.

Nu är det massor av 404:or. Vad är det?

HS var nere en stund alldeles nyss eftersom ett problem gjorde så att jag var tvungen att kompilera om en hel del saker på servern.

Dream Team: status....hmm var väll coolt när man var 15 å satt på lunarstorm :) men här gör de ingen skillnad förutom att man har lite större filarkiv.

Kanske inte man behöver ta bort inlägg men borttagna användare och ej aktiva kanske man skulle rensa bort helt

Salle: Håller fullständigt med dig.Historiken får inte försvinna.Är kul att läsa i gamla trådar ibland.

Db_04: För egen del så finner jag det värdefullt att kunna söka i just gamla trådar och inlägg. Frågan är väl dessutom om det går att radera inläggen hursomhelst. Behåller användarna sin status som är kopplade just till inläggen, eller går det att behålla detta ändå? Nu är det kanske inte av högsta värde att ha en hög status. Den säger väl en del, men inte allt om en medlem.

Salle: äsch modoit hobbys :)

Db_04: Ta bort inlägg. Är du galen männisch. Det är ju kul att återvinna gamla trådar och återknyta till svunna tider när man vill knäppa nån på näsan eller nåt.

Svära i kyrkan får du göra för mig men detta... NEJ!!! :-)

Tänkte på en sak...... inlägg som är över ett halvår eller ännu längre tillbaks samt använvdare som inte vart inne på 6 månader (som ej är + medlemmar och betalar till HS) är det inte bara att ta bort? det borde ju minska databasen ganska rejält.

Poffa: Ja, ibland fungerar det som det ska den ena dagen, för att vara borta den nästa. Ett inte helt stabilt system, är det väl. Orsakerna till det hela låter jag nog vara osagt, men det är ju lite märkligt att det funkar för vissa men inte för andra.

Poffa: Äh gå och bada din looser ;-)

65selander:

Om du valt mellan att "inte betala" och "inte betala" så är det väl inte så konstigt att du inte har plustjänster, sucker. ;-)

Poffa: Svårt att få det till användarfel när man inte kan påverka detta mer än att inte betala eller inte betala. I mitt fall är det betalt till 070125

Dream Team:

Och för mig fungerar det lika bra som tidigare. Ingen reklam, rätt inmatningsruta och tillgång till alla plus-tjänster. Jag tror att det är ett användarfel, jag.

65selander: Och för att inte göra någon besviken, eller att för den delen verka det minsta ovanlig, så har samma sak hänt mig.

Då har HS+ kontot blivit inaktivt igen. Hata reklam ;-)

Marcus: kanon nu funkar de :)

Dream Team: Jippi  jag har återigen blivit av med den irriterande reklamen.

Marcus: Och plussandet verkar funka även för mig.

Marcus:

Nu funkar det även hos mig..

Marcus: Nu är det åter aktivt hos mig.

gud: testa igen nu. tror jag hittade felkällan...   

Marcus:
Hos mig är det fortfarande inaktivt..

Ni som har haft problem med HS+ kan väl kolla nu om det fungerar som det ska igen....

knaskamilla: verkar som hela hs är lite skumt just nu

« · 751631 · »