1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4755 inlägg · 375 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

« · 752012 · » Till forumet

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

Fungerar från jobbet men inte hemifrån. Som sagt, du borde kanske kontakta BBB om problemet.
Kommentera

Poffa: Jag är också plussare och har haft tokstopp från lunchtid igår till ca 9.00 idag. Har inte fungerat varken på jobbet eller hemma.
Kommentera

Poffa: Jag säger inte att jag är smart, jag hade en teori och ville bara hjälpa till...det sket sig som vanligt ;)
Kommentera

Gusten:

Jag är plussare men hade problem att komma in.

Kommentera

Marcus: Okej, fick känslan av att det var genomgående plussare som inte hade märkt någon seghet. Plus att på andra forum/communitys så brukar "sponsorerna" ha lite av förtur.
Kommentera

Tyvärr, men det har inget med om man är plus eller inte att göra. Vi vill ha in alla på sajten!
Kommentera

Marcus: Utan att göra en stor gallup-undersökning, verkar det inte som om att "plussarna" inte har några problem samtidigt som vi "otrogna" har det?
Det var sirap i kablarna även för mig igår, men bara på HS.
Kommentera

Vi får hoppas att det fungerar för alla idag!
Kommentera

Marcus:

Och idag funkar det klockrent även från jobbet!
Märkligt detta, måste ju varit någon DNS som en del leverantörer använder som var nere eller överbelastad igår?!
Kommentera

Marcus:

Det stör mig att andra kommer in men inte jag. Och att alla andra sidor fungerar men inte HS. Om det är ett problem som ligger hos min bredbandsleverantör tycker jag att du ska kontakta dem och be dem fixa det.
Kommentera

Marcus: Märkligt nog verkar det vara ett fenomen som också nått Bjästa. Under en väldigt lång tid har jag inte kunnat komma in på HS, fast det kanske ni var glada för ;)
Kommentera

Nu har inte jag kommit in på ett bra tag. Men tydligen har det varit full fart här. Mycket märkligt! Det här är nått DNS-problem.
Kommentera

Jag har inte kommit in på hur länge som helst. Har BBB, ADSL. Lite frustrerande när alla andra tycks komma in.
Kommentera

Portello: Hos mig lägger HS av med några minuters mellanrum.
Kommentera

Och nu har jag haft problem att komma in på HS.Igen.
Kommentera

Marcus:

Fiber hemma och på jobbet, men olika leverantörer av Internet

Telia på jobbet (funkar ej nu), Örnsat hemma (funkat hela dagen)
Kommentera

Marcus:

Kabel hemma, Fiber på jobbet.

Kommentera

Det finns ingen röd tråd i vilka som kan nå sajten och vilka som inte kan nå den. Ni som inte kan nå den, kör ni ADSL? (long shot)
Kommentera

Portello:

Jag fick nyss ett mess från en HS beroende ung dam fån Ö-vik som inte heller kommer in. Hon var arg och hade abstinensbesvär.
Kommentera

Marcus: Jag har Bredbandsbolaget.

Alla andra sidor går finfint att komma in på.Har bara problem med HS då och då.
Kommentera

Marcus:

Här på jobbet är det Song Networks. Hemma är det Örnsat, ingen av dessa har jag kommit in med.

Kommentera

Ni som inte kommer in, vilken operatör har ni?
Kommentera

Jag snackar med Frella nu på MSN. Han har inte kommit in på hela dagen. Undrar hur det kan komma sig. Jag har ingen aning men jag tror inte att det är ett HS relaterat fel.
Kommentera

Poffa: Har också samma problem dom dig.Från och till kommer jag inte in på HS.Konstigt.
Kommentera

Marcus:

All annan surfning har fungerat perfekt. Endast Hockeysnack som inte fungerat.

Kommentera

För mig har det fungerat finfint. Nån internetleverantör har kanske problem?
Kommentera

Dream Team: Då är det kanske Telia som försöker övertala mig att byta bredbandsleverantör på ett subtilt sätt.
Kommentera

Dream Team:

Jag har inte kommit in på 1½ timme.

Kommentera

Salle: Är det segt? Inte hos mig iaf.
Kommentera

Nog är HS segt för närvarande. Vad är det för fel?
Kommentera

Portello:

Märker nu att jobbets DNS totalt tappat bort hur man hittar till HS, medans min dator hemma inte alls har några problem med det...

Så det kanske beror på det?
Men hur tusan kunde jag komma fram då, fastän det gick segt?

Nu är det helt kört i alla fall, siten finns inte ens enligt jobbets dator (efter omstart alltså)

Men kör jag från burken hemma så är ju siten helt klart uppe, och snabb dessutom ;-)
Kommentera

Gidde: För mig så går HS ner då och då.Sidan har varit nere två ggr redan för mig.
Kommentera

Marcus:

När jag testade på min andra burk så snurrade det på bra också, så det är tydligen något lokalt med denna burk...

Mycket konstigt, de andra forumen är lika snabba som vanligt, det finns massor med RAM ledigt och ändå går det i tjära här...

Får nog lov att starta om skiten och se om det löser upp proppen :)
Kommentera

Marcus:

Mig med.

Kommentera

Gidde: Det rullar på bra för mig!
Kommentera

Nu går hela HS fruktansvärt segt igen, åtminstone för mig..

Är jag ensam om det??

5-6 andra forum snurrar på som vanligt, så det är inte belastningen på min lina som påverkar i alla fall, så det kan jag utesluta..
Kommentera

De ska inte bli något problem. De e jag som sitter å optimerar saker å ting just nu....
Kommentera

Fick idag info om att det var kö för att komma in på HS. Det imponerande var dock att informationen sa att 25st var online + 40 gäster. Berodde det på något arbete eller kommer det bli överbelastning så fort serien drar igång.

Kommentera

Marcus: För bra tryck tydligen...
Kommentera

De e rätt bra tryck ikväll: Online: 83   Gäster: 31 
Kommentera

Idag har vi haft en hel del nertid på HS. Dels på grund av diverse serverproblem som jag inte hade tid att åtgärda eftersom jag har ett dagjobb som tar upp min tid. Tänkte fixa det ikväll men då var strömmen utslagen i hela Sundsvall på grund av ett ovanligt starkt åskoväder. Men nu tror jag det funkar! :)
Kommentera

Poffa:
Jag tiga, undra hur det skall gå till.....
Kommentera

Poffa: Jag har ställt om tiden på dessa inlägg. Systemklockan hade ställt in sig på 2002 vilket medförde att typ allt som kunde gå fel gick fel :(
Kommentera

Sannes:

Äääh tig, kvinna. Att vi var lite före vår tid för 4½ år sedan är väl knappast något som du ska hacka på nu.

Ja, för er andra så är det alltså tidsangivelsen på två inlägg i MODO-boken som inte riktigt stämmer överens.

Kommentera

Paddan:
Ser mer ut som ett attentat av Poffa och Frisco....
Kommentera

Sannes: Haft ruskiga problem. Och när jag det ser ut som om det skall fungera får jag upp att det är kö för att komma in.

Kommentera

Ikväll hade vi ett stopp. Hade lite hårdvaruproblem på servern som dock löstes som tur var. :) *pusta ut* Om nån har lite äldre hårdvara (AMD, socket A) över så skicka det till HS :) Moderkort, minnen, processor, hårddiskar - allt är av intresse...
Kommentera

Sannes: Det är bara att kolla in Modos gästbok så ser du att det är lite problematik inblandad. Jag tänkte sätta en smiley men avstår.
Kommentera

Sannes: Dessutom har MoDos gästbok kraschat, av någon anledning. Säkert ett attentat av Al Qaida.
Kommentera

Fler än jag som har bekymmer med HS ikväll?
Jag har en lång stund försökt att komma in, står bara att det är kö, är många inne på HS nu.
Och nu när jag nu kom in, så är det 17 online, skumt!

Kommentera

« · 752012 · »