1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4762 inlägg · 376 ämnen

Redigering av inlägg

« · 1186434 Till forumet

Redigering av inlägg

Marcus jobbar för närvarande hårt med nästa version av HockeySnack, version 4. Till dess kommer en del nya funktioner att dyka upp, bland annat möjligheten för användarna att redigera sina inlägg en kort tid efter.

Just redigering av inlägg kommer vi forumledare ha tillgång till redan nu, för att ha möjlighet att skapa ett ännu bättre diskussionsklimat än det vi redan har.

Att ha möjlighet att redigera andra användares inlägg är naturligtvis något som måste skötas med största respekt och eftertanke, med allt vad det innebär. Därför är detta en funktion som inte kommer användas mer än när det är absolut nödvändigt.

Kommentera

Sv: Redigering av inlägg

Poffa: Du är en stor Modoit.

(Redigera nu så att vi får se hur det ser ut.)

Denna kommentar har redigerats av Forumledarna.

Kommentera

T T:

En lämplig editering hade annars varit att byta ut ÄR mot HAR.... (A)
Kommentera

T T: Om vi Forumledare redigerar ett inlägg så kommer det inte synas automatiskt. Vi har dock pratat om att, likt jag gjorde nu, lägga in en text om att vi redigerat det.

Om en användare redigerar sitt eget inlägg kommer det att automatgenereras en liten text om att användaren redigerat inlägget.

Kommentera

Poffa:

Låter vettigt!
Exakt så har jag faktiskt implementerat denna funktion i ett annat forum som jag är aktiv på... :)
Kommentera

Poffa: Det bör nog stå att det har ändrats, vem som än har gjort det.
Kommentera

Poffa:
vad finns det för brott vi skribenter kan göra, som kräver en editering - men inte ett raderande av hela inlägget?
Kommentera

Metal Guru: Din fråga, min fråga.
Kommentera

Metal Guru: Ponera att du skriver ett långt inlägg om hur Lagerbäck har arbetat under sin karriär. Sedan lägger du till på slutet en förolämpning mot Huge, då han är av en helt annan åsikt.

Då kan vi redigera inlägget och låta den vettiga delen av ditt inlägg vara kvar, men vi tar bort förolämpningen.

Kommentera

Poffa: Så vi moderatorer skall alltså ta ansvar för andra skribenters ömdöme?
Kommentera

NuMo: Oj. Redigera det där poffa.
Kommentera

NuMo: Bara forumledarna väl?
Kommentera

NuMo: Nej, ni moderatorer kommer inte ha möjligheten att redigera andra användares inlägg. Forumledare kommer dock ha det.

Och nej, vi kommer inte redigera inlägg pga stavfel.

Kommentera

T T: Det gäller att de är på alerten då när tikar och Modoiter eller Brynässkribenter brakar ihop efter en het match framåt småtimmarna när inläggsfrekvensen är ca: 10/ MINUT.
Kommentera

Poffa:
Det är väl rätt ossanolikt att någon gör ett långt klokt inlägg, och avslutar det med en förolämpning - så jag gissar att den funktionen kommer endast bli kuriosa.
Kommentera

NuMo: I det läget är det knappast redigering som krävs. Då är det moderering som vi hoppas ni är redo att bistå oss med.
Kommentera

Poffa: HAHA.

Ja, det var då skönt att vi moderatorer slipper ta en vuxenroll.
Kommentera

Metal Guru: Att vi kommer ändra andra skribenters inlägg kommer nog inte vara speciellt troligt, nej. Någon enstaka gång på sin höjd.

Däremot tror jag att funktionen kommer användas mer frekvent av användarna själva. Ofta är de gånger då de påpekat att de vill kunna ändra lite stavfel och sakfel i sina inlägg.

Kommentera

Poffa: Så nolltolerans omkring respekt för de man debbaterar med är inte längre nödvändigt. Nu forumledare tar hand om det, så länge det finns något läsvärt samtidigt?
Kommentera

NuMo: Fortsätt du att sköta dina gästböcker som du gör nu, så blir det nog inga problem.
Kommentera

Poffa:
Användarna kommer gilla det, jäpp.
Bra att gränsen inte blir längre än 5min.
Kommentera

Poffa: Om jag går in och ändrar i ett av mina inlägg. Har jag då 5min på mig att ändra igen? Och igen osv...
Kommentera

Salle: Bra fråga. Jag måste få återkomma med svaret på detta. Funderingen har inte slagit mig och Marcus är för närvarande inte inne, så jag kan inte ställa frågan.
Kommentera

Salle: Man har 5 minuter på sig att ändra inlägget tills dess att det blir låst. Så du kan ändra på det flera ggr. inom dessa 5 minuter.
Kommentera

Marcus: Tack och Bra.
Kommentera

Marcus:

Som jag implementerat det i ett annat forum så dyker det upp en sådan här rad längst ner i inlägget:

Ändrad den 2009-10-12 22:43:32 av Gidde

Ändrad den 2009-10-12 22:45:43 av Gidde

osv för varje ändring som gjorts. Om admins ändrar så dyker deras anvnamn upp istället naturligtvis.

Men jag har ingen låsning till 5 minuter iofs..

Men varje ändraing ger alltså en rad till så att man kan se att texten ändrats flera gånger.
Kommentera

hur blev det med edit knappen där man kunde ändra sina inlägg upp till 5 min efter inlägget blev skickat. Blev den av eller är det jag som är blind.
Kommentera

« · 1186434