När jag slår upp Södra Allsvenskans tabell så står det att Nybro har förlorat en match efter övertid men står ändå på 0p. Man får väl 1p när man torskar i förlängning? Räknefel?
En annan detalj om tabellerna. På andra ställen (t ex swehockey) skriver man alltid in matcher som gått till förlängning som en oavgjord match. Sen har man en extra kolumn för vinst i förlängning (ÖV som ni kallar det) som anger hur många extrapoäng man ska få utöver den för lika vid full tid.
Nu ska tabellerna fungera som de ska. Det var jag som hade missat hur man egentligen sammanställer tabellerna. Jag trodde att övertidsvinster noterades som vinster och inte som oavgjort. Men då jag tänker efter så är det ju fullständigt logiskt som det är gjort!
Marcus: Nu ska jag vara jobbig med en sak till i tabellerna. Om man står på lika antal poäng och lika målskillnad, då är det väl antal gjorda mål som avgör tabell placering? Borde inte Modos 3-3 då hamna före Färjestads 1-1 i tabellen?
[k]Ordningsföljd mellan lagen efter avslutat seriespel avgörs serien med antalet vunna poäng. Vid lika poängställning mellan två eller flera lag avgör: A/ Målskillnad, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål. B/ Är målskillnaden lika stor, placeras det lag före som har gjort flest mål. C/ Har lagen gjort lika många mål, är lagens totala inbördes resultat avgörande. D/ Kan ordningsföljden ändå inte fastställas och om placeringen har betydelse för serieseger, upp- eller nedflyttning eller kvalificering till SM, spelas skiljematch på en av Svenska Ishockeyförbundet fastställd arena.[/k]
Malmö Redhawks heter Malmö Redhawks inte IF Malmö Redhawks, inte Malmö IF Redhawks men man kallas för MIF som i sin tur stod för Malmö IF som man hetat en gång i tiden. Men som sagt var IF Malmö Redhawks finns det ingen klubb som heter i Elitserien ;)
enligt föreningen själv så heter man Malmö Redhawks och har registrerat sig med namnet Malmö Redhawks. Kanske är Malmö som själva tappat bort sitt IF i och med att Hockeysnack och Swehockey skriver IF Malmö Redhawks det stämmer nog bäst ;)
När jag slår upp Södra Allsvenskans tabell så står det att Nybro har förlorat en match efter övertid men står ändå på 0p. Man får väl 1p när man torskar i förlängning? Räknefel?