1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4787 inlägg · 376 ämnen

Undersidor

« · 833420 Till forumet

Undersidor
Det går för närvarande inte att komma åt redigeringen av undersidor i Moras GB.

"Warning: Unknown: failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/home/marcus/hockeysnack.com/arena/admin_sidor.php' (include_path='.:/usr/local/share/pear') in Unknown on line 0"
Kommentera

Sv: Undersidor
Stigsson: Inte heller sopkorgen går att nå i Moras GB.

I skidsportsboken där jag också är moderator kommer jag åt undersidorna men inte sopkorgen.
Kommentera

Stigsson:
Jag, som är mer betrodd, kan roa mig med både sopkorg och undersida.
Kommentera

Metal Guru: Nu fungerar det åt mig igen också. Måste ha varit nåt tillfälligt.
Kommentera

Jag tycker det vore mer än önskvärt att kunna lägga in URL-länkar på undersidorna. Någon fler som bifaller denna önskan?
Kommentera

Dream Team:
Du menar som i HS Summit på Café-sidan?
Kommentera

Fast HS Summit Logistik är ett bättre exempel.
Kommentera

Metal Guru: Ja, typ som i ditt exempel. Hur gjorde ni där?
Kommentera

Dream Team:
Jag hade samma problem som du, men efter lite aktiv coaching körde jag en träpåle genom hjärtat på IE7, och nyttjade Firefox.

Den lågpriseditor vi använder är en enkom-Firefox-produkt, och under IE7 är fungerar den som en hink grus i det finaste kullager från SKF.
Kommentera

Metal Guru: Och om vi tar och översätter din lek med hinkar och smågrus till de rena high-techprylar som jag undrar över så skulle detta innebära exakt vad?
Kommentera

Dream Team: Använd Firefox. Det är det MG försöker säga.
Kommentera

Poffa: Det är inte aktuellt. Kanske jag får vidarebefordra frågan till Marcus, så kanske han kan snickra på någon lösning.
Kommentera

Poffa:
Om jag förstått det riktigt använder HS samma editor för undersidorna som vi plusmedlemmar skriver i.

Om någon innan beslutet togs om vilken editor skulle användas, hade prövat den under IE, så hade någon annan editor valts.

Jag har betalat pengar för att bli plusmedlem. Det är två saker som jag anser vara värt att betala för - dels bubbel-loggen, dels en något bättre editor för layout och liknande (t.ex länkning).

Jag tycker att med dagens editor har jag hällt pengarna i sjön.
Det är inte värt att få en bubbel-logg för 200:- samtidigt som min vanliga värld blir SÄMRE.
Kommentera

Dream Team: Firefox före IE är alltid ett alternativ. Faktiskt ett av få solklara alternativ.
Kommentera

Dream Team:
Ja, han kan ju byta ut editorn mot valfri annan.
Kommentera

Poffa: Detta är nog det första beviset jag hör som säger att Firefox är bättre än någon annan editor.
Kommentera

Frisco:
Firefox är inte bättre än någon annan BROWSER.
Däremot är editorn ifråga SÄMRE än andra editorer.
Kommentera

Metal Guru: Prova gärna hur editorn funkar i den annars trevliga browsern Maxthon.

Jag kan hålla med om att editorn kunde funka bättre i IE men jag har inte hängt upp mig på den heller så att att recensera själv känns inte korrekt.
Kommentera

Metal Guru: Men om länken fungerar tack vare Firefox, hur kan jag som användare av IE ändå fä länken att fungera hos mig?
Kommentera

Dream Team: Det är skapandet av länken som inte fungerar i IE. När länken väl är där kan den läsas av alla browsers.
Kommentera

Poffa: För mig funkar det nu vad det verkar. Utan byte av webbläsare. Jag återkommer dock med de ändringar jag hade tänkt till det dagas.
Kommentera

Dream Team:
Så du har gjort en länk på en undersida med hjälp av IE?
Hur?
Kommentera

Jag håller med om att editorn är och har varit problematisk. Frågan är vad ni tycker att vi ska göra åt det.

Alternativen är följande:

1) Byta ut editorn till en annan editor som förhoppningsvis funkar bättre

2) Ta bort editorn helt och ersätta den med en vanlig textruta. Dock med tillägget att man kan wiki-formatera texten.

3) Enbart ha en vanlig inmatningsruta.

Det vi kommer fram till kommer även att bli den lösning som väljs till nya HS3. Personligen så skulle jag gärna se att vi kör en wiki-lösning. Då skulle vi slippa wysiwyg-editor-produkter som jag aldrig kommit överens med.

Jag skapar en omröstning om detta....
Kommentera

Marcus:
Jag har röstat på "Byta till en annan wysiwyg-texteditor som fungerar bättre än nuvarande", vilket vad var jag trodde att jag betalade för då jag blev plusmedlem.
Kommentera

Metal Guru: Om du jämför den nuvarande med ett vanligt textfält så är den vida överlägsen.
Kommentera

Marcus:
Jäpp. Jag röstade inte heller på textfältsalternativet.
Kommentera

Marcus @ SundsvallIdag kl. 12:40 
Metal Guru: Om du jämför den nuvarande med ett vanligt textfält så är den vida överlägsen.
Fast inte om man försöker klistra in ett tidigare meddelande.
Kommentera

Metal Guru: Visa mig en texteditor som fixar det du försöker göra så tar vi den. Det är just därför som jag röstat på wiki-alternativet för det finns ingen bra sådan. Det finns inget rimligt sätt för mig att kontrollera vad som stoppas in i wysiwyg-rutan.
Kommentera

IE är den enda browser jag får använda på mitt jobb, så nu pratar jag IE6 only.

I det inlägg jag nyss gjorde såg ditt ursaprungsmeddelande faktiskt ut precis som då jag klistrade in den i meddelandet.

Nu när jag kikar på resultatet så (fortfarande i IE6) har din text sorterats om, ditt namn @ Sundsvall har hamnat över din brödtext.

Så nej, i detta fall är resultatet med en enkel texteditor mer förståeligt än den nuvarande.

Kommentera

Marcus:
Jag har ingen erfarenhet med att ens hitta texteditorer för detta ändamål, så jag är fel person att föreslå en.

Däremot skulle du kunna göra en serie olika användare med skrivrättigheter endast i Test-boken, alla med olika editorer, så får de intresserade gå in och pröva och tycka till.
Så leasar du ut editorutprovningen på fler än tidigare.
Kommentera

MG: Jag har testat dom som går att testa så det blir ingen publik testning. Att vi har just den vi har beror på att den var den bästa i det testet.
Kommentera

Marcus:
Så de andra är ÄNNU sämre?
Och du har testat under IE?
Kommentera

Metal Guru: Eftersom det här var den bästa så är dom andra sämre. Testar allt i IE samt FF. En del saker funkar inte i IE och en del saker fungerar inte i FF.
Kommentera

Marcus:
Vad heter editorn?
Kommentera

Se länk.
Kommentera

Metal Guru: Jag fick till det sent igår kväll. Då vi diskuterade saken. Det kan dock ha varit en tillfällighet att det gick vägen. Nytt försök följer nu.
Kommentera

Marcus:
På TinyMCE's exempelsida kan jag göra fullt klickbara länkar med IE6.
Kommentera

Metal Guru: Nu har jag felsökt detta i en timme och jag kan inte hitta felet. Debugging-möjligheterna i kombinationen IE och TinyMCE existrerar inte så jag ger upp på det här. Konstigt att inte någon upptäckt detta tidigare. Jag har testat TinyMCE i HS3 och där fungerar det som det ska.
Kommentera

« · 833420