Med tanke på att nästan samtliga lag i år, enligt mig, ser starkare ut än på länge så tror jag tyvärr att Mora kommer får det mycket svårt. Visst en och annan skräll kommer de klara av att göra men det är för många omgångar för att de skall klara av att skrälla hela vägen...
Timråfan_skåne: jag tror faktist att mora kommer att klara sig ganska bra i elitserien de ser starka ut så det hänger nog kvar.. bra med nya lag tycker jag
Vi ska komma ihåg att inte eller Timrås trupp var speciellt namnkunnig när de tog klivet upp i elitserien förutom för oss som hade mer koll på allsvenskan ;)
3 till spelare ska värvas innan lagbygget är klart och man väntar nu på vad som ska hända med en ev. NHL lockout. Personligen tycker jag inte man kunde ha värvat så mycket smartare än vad man har gjort... Mora kommer ta många poäng bara för motståndarna underskattar.
Garibaldi: Självklart "ska" det inte gå bra för Mora. Men för min egen del ska det bli spännade att se hur det går, det skulle vara kul om dom kunde hålla sig kvar. Det blir en spännade elitseriehöst och slutspel. Mycket bra spelare har återvänt så denna säsong kan allt hända.......
knaskamilla: Själv hoppas jag på att Salo spelar som Riksman när dom mötte Luleå på bortaplan.Iallafall mot oss, i de andra matcherna får han spela precis hur han vill.
Jag säger Salo. Få lag brukar ha sådana problem med enskilda lagdelar som Modo. Ena året är det kassa backar, andra året är det anfallarna som suger... Nu har de säkrat en enskild lagdel med en av Sveriges bästa målvakter genom tiderna - och som dessutom är gammal VIK:are. Jag tror på succé.
Det fick bli Salo igen. Dels eftersom bra topp-målvakter i Modo är inte direkt något det har gått inflation i och dels, framförallt, eftersom Salo är det nyförvärv hittills som kommer att tilldra sig mest intresse nästa säsong. MoDo kommer att få en gigantisk plats i media, vilket kommer att leda till ett ökat intresse för laget. MoDo har gjort en kanonvärvning i Salo helt enkelt.
Fast det står "bästa nyförvärvet hittills". Man kan alltså tänka att som MoDos lag ser ut just nu är Salo det bästa nyförvärvet. Sen kan man naturligtvis tolka frågan som man vill, men som jag ser det kan man inte tolka in eventuella framtida händelser. Jag skrev till "hittills" i frågeställningen av en anledning...
Fast det är klart att du får "ta dig friheten" att inte rösta alls.
knaskamilla: De är ruggigt svårt att göra en bedömning innan seriespelet ens kommit igång. Jag tar mig friheten att det blir ingen av ovanstående. Åtminstone inte i klubbarna som de ovanstående representerar. Tror exempelvis att Pluss, han i Frölunda, kommer att bli mer värdefull än Tom Koivisto. Likadant är det i Timrå och ganska så säkert i Modo. Vad händer om t.ex. "Foppa" dyker upp i Modos lag. Även om han inte gör kanske sin bästa säsong så blir han ändå mer värdefull än Salo. Listan kan egentligen göras mycket längre. På den första listan höll jag på Micke Rehnberg, men jag är mycket tveksam om han verkligen blir Luleås bästa värvning för året. Men han är dock fortfarande det mest närliggande alternativet.
Danne_L: Klart killen kan bli en flopp. Förutsättningarna finns. Man det gör det för Koivisto också. Även om han rimligtvis borde bli en tillgång för Frölunda.
Maggan:Är böjd att hålla med dig. Den killen böhöver inte heller stanna pucken innan han avlossar stora kanonen. Kan bli en sensation i ES kommande vinter. Släng dig i väggen Danne!
Bästa värvningen är en mycket relativ fråga... Vist fasen är dackell en bra värvning för brynäs, men hur viktig är han för brynäs i jämförelse med tero leinonen för mora eller kanske stana för ssk????
gud:Är helt övertygad om att inget av de namn som nämns ovan kommer att kännas som det bästa nyförvärvet i respektive klubb. Möjligen kanske Rehnberg i Luleå. De som kommer att överraska mest och bli mest värdefulla av nyförväven är alltid de minst namnkunniga. Exepelvis är jag helt övertygad om att en av de nya backarna i TIK kommer att kännas som det bästa nyförvärvet när säsongen är över i april -05. Klart bättre värvning än Jonte. Även om den sistnämnde inte på något sätt gjort en dålig sesong. Lika gäller i Modo. Varken Salo eller Foppa kommer att vara den klubbens mest värdfulla nyförvärv när säsongen är slut. Frölunda tror mycket på den finske backen och han kommer de få nytta av. Men det bästa nyförvärvet är någon helt annan. Tro mig!
gud: Då tror jag att du kommer att vara väldigt glad när säsongen är över.... Timrå kommer nämligen, enligt min nya kristallkula, klara den åttonde och sista slutspelsplatsen.
mangan: För er i Frölunda så kanske det är medelmåttig värvningar... för oss som är van att få mindre "kända" nyförvärv år ut o år in så är dessa som har kommit väldigt bra spelare...
Men fortfarande så kommer jag bli glad om Timrå IK slipper kvala...
Anmärkningsvärt är dock att Timrås nyförvärv inte fått särskilt många röster alls. Anmärkningsvärt eftersom Timrå har flest fans på SpS (antar jag?). De kanske inte är så hemmablinda som man kan tro...? ;)