Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Återtåg.

« · 676593 Till forumet

Återtåg.

Jag vet inte riktigt var man skulle placera denna länk egentligen.

Den borde vara i Skellefteå AIK's bok, för det är laget/fansen den vänder sig till i första hand.

Den borde vara i Allsvenskan's bok, för den beskriver en färdplan för att avancera i seriesystemet. Eller haverera.

Den borde vara i Cafeét's bok, för om inte ämnet hade varit hockeyrelaterat, så hade den gått under kategorin 'rolig länk'.

Den borde vara i Hockeysnack-boken, för snack om hockey är det ju definitivt.

Men den hamnar ändå här, av orsaker jag inte riktigt kan förklara.
Enjoy.

exempel på bildtext:
Vanligtvis så muntre Krekula sitter i djupa tankar och funderar på hur många mål han måste göra mot Leksand detta år i en eventuellt avgörande match. Två stycken är ju uppenbarligen för lite...

Kommentera

Sv: Återtåg.

Metal Guru: Ytterligare några som inte förstått innebörden av ordet återtåg.

Återtåg = reträtt

Skellefteå gjorde sitt återtåg redan våren 1990 :-)

Kommentera

HF: Är ju fyllda 40 så det lutar nog mot senilitet men återkommer du runt 2200 i kväll så är jag båda ;-)
Kommentera

65selander: Du vet jag när jag ska slå av telefonen då =)
Kommentera

Stigsson: Jag håller inte med helt o hållet, "Återtåg" är ju en sak man säger t.ex vid reträtt ja...
Men innebörden är ju att man - "åker ett tåg tillbaka till dit man hör hemma".

Med andra ord, går det hur bra som helst o använda det nu...
Kommentera

Nubben:

Hör hemma? Skellefteå?
Varför envisas man med att fullständigt vika ned sig platt mot isbarken, när konduktören år efter år håller fram en stämplad, klippt och klar platsbiljett på ES-tåget då?

Kommentera

Metal Guru: Jag har iof inte svarat vad gäller AIK... Jag syftade mer på Leksand o Malmö, det är två klubbar som hör hemma i Elitserien =)
Kommentera

« · 676593