JimmyH: Eller som en Detroitare sa efter att Magnus spelat ett år på andra sidan pölen på en fråga om vi (Mif) skulle satsa på honom (eller Suursoo) igen. Magnus Nilsson saknar allt vad spelsinne heter, han kan åka skridskor och är fysik men är i övrigt talanglös. Han kommer aldrig ta ett skär i något NHL lag. Toivo Suursoo är bättre på allt utom det fysiska spelet och vad gäller spelsinne är Toivo så löjligt överlägsen Nilsson att det inte ens behöver komenteras.
Ungefär så blev svaret jag fick. Nu har ju Magnus spelat sin roll i Luleå mycket bra och Luleå är som vi alla vet ett av de (få) lag som spelar rejält fysiskt i Sverige. Ska bli kul att se hur han lyckas i Timrå.
JimmyH: Tyvärr så blev Mange Nilsson en rätt överskattad spelare, Han börjde jämföras med L-G Pettersson och hans stil påminde om Renberg o.s.v. men i själva verket så är han en habil elitseriespelare med ett begränsat register som spelare. I det fallet så kan jag säga dig att Jonte Hedström ÄR så här långt Timrås klart bästa nyförvärv inget snack om det!
NallePhu: Ja alltså det beror ju på vad man har för krav det. Inte inbillar jag mig att Nilsson ska göra 40-50 poäng i Timrå. Däremot så kan han säkerligen göra en 25-30 poäng och framförallt ge Timrå tyngd framåt vilket man saknade lite förra säsongen. Han kommer också garanterat få fler chanser i landslaget.
Karl Fabricius i Luleå beskrev Magnus Nilsson deras kanske viktigaste spelare efter "Hento" förra säsongen.
JimmyH: 25-30p från Nilssons klubba är en ren fantasi, Han gjorde sina p på returer och div karambolage framför mål. Nilsson viktigaste spelaren i Luleå efter Hento, Det säger väl det mesta på en övertro på en flytsäsong viktigaste spelarna var Janne S på backen och JR på forwardssidan!!!! Det enda ni i TIK får i han är en oöm spelare som tacklar och drar på sig lite väl onödiga utv min!
Smiter in med ett litet hett tips ang bästa nyförvärv. Plüss i Frölunda tror jag kommer bli en sevärd attraktion i år. Dessutom tror jag han kommer finnas med högt upp i poängnoteringarna.
Ungefär så blev svaret jag fick. Nu har ju Magnus spelat sin roll i Luleå mycket bra och Luleå är som vi alla vet ett av de (få) lag som spelar rejält fysiskt i Sverige. Ska bli kul att se hur han lyckas i Timrå.