Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Favoritarena?

« · 410910 Till forumet

Favoritarena?
Det har snackats fram och tillbaka hur dåliga vissa bortastå är. Om vi vänder på steken istället.

Vilken arenas bortastå/sitt gillar ni mest? Vart får man det trevligaste bemötandet från hemmafans?
Kommentera

Sv: Favoritarena?
Danne_L:
Ja INTE är det i Linköping, äckligare publik och vakter får man leta efter, tyvärr.
Kommentera

globen é trevlig när den é fullsatt =) eller ssk, nä skämt å sido.
Kommentera

Danne_L:
Trevligaste bemötandet från hemmafans? MORA ligger bra till där.
Bortastå är Södertälje.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Danne_L: Jag har inte varit i så många men jag har varken haft problem med hemmafans i Luleå, Timrå, Övik, Skellefteå eller Umeå.
Svårt att ranka dessa inbördes, Övikspubliken är, som måga vet, mycket speciell :) men de är trevliga i periodpauserna. I Skellefteå gick det MYCKET bra med tanke på att vi var 9-10 pers insprängda i ett hav av fanatiska Skellefteåbor. Vi lallade på en "ö"känd Lövenbit och blev brutalt utbuade men inga hardfeelings. Usel hall men bra folk.

Mycket svammel för inget, jag vet inte om jag kan välja en som är bättre än någon annan. 9 matcher i Övik har väl gjort att Kempehallen nästan känns som hemma för mig. Så jag säger nog Kempehallen. Dels för att man ser helt ok i mitt tycke samt för att publiken är så extremt enögd att hela matchen blir som ett långt skratt. :) Publiken är också mycket bra på att trösta efter förlust samt berätta för en hur USELT det kommer gå för Mif när vi vunnit. :)
Kommentera

Danne_L: Scaniarinken helt klart.. Skulle nog säga Brynäsarna..
Kommentera

Danne_L: Scaniarinken är klart bästa bortastå. Trevligaste supportrar beror nog till stor del på hur man själv uppför sig, men det är alltid trevligt att komma till Gävle.
Kommentera

Bästa bortastå, eller rättare sagt bortasitt, är i mina ögon i Scandinavium. De gånger jag varit där har de reserverat en sektion för oss och man ser jäkligt bra.

Bästa bemötandet är Globen. Vakterna där har verkligen koll och de är trevliga och vänliga samtidigt som de är otroligt duktiga på sitt jobb. Sämst i detta fallet är Luleå som verkligen har noll respekt för bortasupportrar.

Sedan finns det bra och dåliga på alla ställen. Det värsta jag varit med om är Gavlerinken där en ung polis skulle försöka flytta 300 bortasupportrar så att de inte såg något. Då de vägrade gå snällt så sa jag det att vi (supportervärdar) inte hade möjlighet att klara detta. Då sa han att han hade det och klappade på pistolen. Först trodde jag det var ett skämt, men ack så jag berdog mig.
Kommentera

Poffa:

Berdog? Hmm... Vem dog, säger du?

Jag har klurat länge utan att komma på vilken arena och vilka supportrar jag gillar bäst. Men du har nog rätt om Scandinavium. I Globen ser man iofs också bra, men det är kanske inte den roligaste arenan. Sköna stolar om man är lite trött, dock...

Trevligast bemötande av supporters blir ändå Timrå (läs: miiike, Hälge & Fru Hälge), trots att det nästan är stört omöjligt att få till ett möte över laggränserna i den arenan.
Kommentera

Säger bara att man blir bemött som man bemöter andra!

Arena säger jag nog Scandinavium. Supportrar så är det svårare
hade det varit på den tiden Leksand var kvar så hade det blivit dom direkt fast nu lägger jag min röst blank!

Timråiter ni får visa er goda vilja i helgen!
Kalle K: Vill ha två kalla och en 6-2 seger mot er på Fredag ;-)
Kommentera

65Selander: Du får nog 2 varma o 1-6 i baken :0)
Kommentera

Åke the myth: GAVLERINKEN varmt välkommen!!!!
Kommentera

Per HApps: Puss! ;)

Gällande arenan kommer du sannolikt att ändra dig efter ett besök i Cloetta Center. Bästa bortastå i landet, sannolikt. Dessvärre är det i stort samma vakter... :P
Kommentera

bobbe:
"Ni" får inte ändra allt på en gång...
Då kanske bortapubliken blir bortskämda ju...;0)
Kommentera

gud: Om ni TIK:are hittar ner känner ni er nog som hemma i trängseln kring korvkioskerna i varje fall... ;)

Men som sagt, vakterna finns kvar, så allt är inte ändrat...
Kommentera

« · 410910