Forum

« · 792182 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Äntligen...
Portello: Tränarna ska hålla käften. Låt dom koncentrera sig på att hålla sina spelare ifrån utvisningsbåsen istället.
Kommentera

Sv: Äntligen...
Någon som säger ifrån:

expressen.se/index.jsp?d=751&a=766892

expressen.se/index.jsp?a=767874

Domarna måste kunna kritiseras utan att tränarna samt spelarna ska behöva bli anmälda och riskera få böter.
Kommentera

Sv: Hockeyligans "Pucksnack"
Ja, då var vi igång efter uppehållet igen då - och det innebär ett nytt Pucksnack inför torsdagens omgång. Men, det är ett mycket annorlunda avsnitt som bjuds, med en enskild spelare i stort fokus. Han har dessutom en hel del att berätta om historien, nuet, de utslagna tänderna och framtiden...

Ta en titt så får du veta vem!
Kommentera

Sv: Direktiv & regler...

-Gurra-:
Det finns väl inga regler alls kring tvåpinnesflaggor på läktarna, förutom 'sunt förnuft'.

Skriv 'Heja Djurgården' på en banderoll, färglägg den i Jurgårdsrandigt. Absolut harmlöst, väl? Kan inte ställa till med några reaktioner whatsoever..?

Nå. Bred ut den mitt i AIK-klacken under andra halvan i en derby på Råsunda, strax efter att den andra svartgula spelaren blivit utvisad för 'verbal entusiasm', och bortalaget gjort 0-1.
Absolut harmlöst, väl? Kan inte ställa till med några reaktioner whatsoever..?

Kommentera

*Suck* Glöm att jag sa något då.
Ska ni vara så här pass oseriösa så får det vara.
Kommentera

-Gurra-:
Politiska manifestationer, såsom "USA ut ur Vietnam" anses också vara lätt malplacerade.
Kommentera

-Gurra-: S.k "hånflaggor" med ex. spelarnamn är inte så populärt har jag hört.
Kommentera

Danne_l: Nu tänkte jag alltså på vad som är tillåtet i motiv och textväg.
Kommentera

-Gurra-:

Du får ha dom om du lovar att inte sticka någon i ögonen med dom.
Kommentera

Direktiv & regler...
Detta handlar om de idag allt mer förekommande 2-pinnsflaggorna på läktarna. Vad är egentligen tillåtet ??.
Kommentera

Sv: Modos arenanamn och hur det ska uttalas
Dream Team: Hmmmm Föreningssparbanken.. Sveddbank.. Tjitt the same, huvudsaken för mig e att bankskrället kan lämna lämna justa kontobesked i union med Pankomatbankernas datasystem vilket klickade förut... Sveddbank Arena, Kålroten Arena, .. tjitt the same....
Kommentera

Snart dags för landslagsuppehåll, men först väntar fyra matcher på lörda'n och en på sönda'n. Som vanligt bjuder Pucksnack på snack inför dessa matcher, men också på bilder från målkalaset mellan Luleå och Mora, samt intervjuer med Fredrik Andersson som diskuterar Karol Krizan och Stefan Pettersson som berättar om återkomsten efter skadan.

Kort och gott: Pucksnack avsnitt 19, se länk.
Kommentera

Dream Team: Man kan väl fråga sig varför man inte döpte företaget till Swedebank. Men fick en väldigt intressant tanke gällande detta från en person jag pratade med. Swede betyder tydligen också kålrot på amerikanska och de ville inte skapa någon form av möjlighet till missförstånd. Nu skulle jag nog hellre tro att även amerikaner skulle koppla det till svenskbanken i stället för kålrotbanken om det hade hetat SwedeBank.
Kommentera

För några veckor sedan fick jag förresten svar på, eller mer kanske ett alternativ till svar, på den här förvånansvärt nog svårknäcka nöten. För ett par helger sen så hamnade jag av en händelse på ett födelsedagsfirande i Säffle. Den som är lite geografiskt bevandrad placerar raskt Säffle i Värmland. Inte alltför långt från Karlstad, faktiskt. En av festdeltagarna var bankanställd, och jobbade på företagssidan inom Swedbank. Ja, givetvis städade vi av en diskussion om hockey också. Den här unge mannen hade verkligen sina rötter i den värmländska urskogen. Men han höll inte på Färjestad som man lätt tar för givet, nej, han hade sina sympatier hos ett av stockholmslagen. Vilket av dom kan kvitta i just det här sammanhanget, jag nämner hans härkomst bara för att det är av vikt för att förstå poängen i det jag säger.

Ja, jag smålog lite för mig själv när jag tänkte på de diskussioner vi haft här på HS om hur vi tycker att man bör uttala Swedbank Arena på "rätt" sätt, och de div. språkförbistringar, eller hur jag ska uttrycka det hela, som väl har gjort det hela till en särdeles svårknäckt nöt. Så, på frågan till denne Swedbankanställde som lät; "har du någon uppfattning om hur ni inom banken vill att man uttalar Swedbank Arena"?, så blev svaret något i stil med "Sweddbank areena". Ja, ni förstår ju att denne unge man, i 30-årsåldern, kanske, som uppväxt och fostrad i "Karstasgogara" (den stackaren...), hade sitt alldeles egna sätt att se på saken. Både på hur han från början uppfattar hur det engelska språket ska uttalas, dels hur hans egen dialekt hade sin inte helt otydliga påverkan på hur det senare skulle koma att låta i uttalad form.

Bollen är rund, heter det väl. Sverige däremot, är väldigt avlångt, men inte särskilt platt. Sverigekartan är nog rätt så ojämn i sin struktur, när allt kommer omkring. Varför jag nämner allt detta är ju att det nog, hur det än är med div. självklarhter och förgivettaganden om uttal på engelska och annat, inte finns ett alldeles glasklart svar på detta. Var och en är sig själv närmast. Det stämmer nog även här. Var och en har sin alldeles egna uppfattning om hur man vill att det ska låta. Nu tänker inte jag tjata vidare något mer i det här ämnet, utan vi har ju nu bara fått ytterligare ett levande exempel på hur olika det faktiskt kan låta, beroende på var i landet vi är ifrån.
Kommentera

Pucksnack nummer 18 bjuder som vanligt på snack inför torsdagens matcher, men också intervjuer med Leif Boork, Challe Berglund och lite extra bilder från förra omgången.

Dessutom är slutklämmen i programmet något i hästväg och bör upplevas... ;)
Kommentera

Dags för sextonde avsnittet där Boustedt presenterar sitt val av bästa utländska spelare i Elitserien. Vi tar oss en pratstund med Johan Asplund som fick stå sin första match för säsongen, Tommy Sjödin som är bättre än någonsin och Roger Melin som pratar om powerplay.

Plus att det så klart bjuds på snack inför matcherna och bilder från föregående omgång.
Kommentera

Sv: Hockeyradion.
yaqop: Det gnälls i många böcker just nu.
Kommentera

piff:

japp
Kommentera

Är det någon mer än jag som inte får in webbradion?
Kommentera

...och så tillbaka "on track" igen med en liten "påa" för det senaste avsnittet av Pucksnack, som har nummer 15 i ordningen. Vi bjuds på ett antal rökare i krysset (dock inte á la NileCity), uppladdning inför torsdagens matcher och intervjuer med Calle Söderberg & Niklas Andersson. Sist, men inte minst, lite trolleri...
Kommentera

Stigsson: Vadå skämt? Det var en allvarlig, men inte illvillig, reflektion.
Kommentera

Bragd-Birger: Tihi, alla andra hade gjort slut på dom där skämten för en månad sen. Skönt att du kommer med nåt nyskapande igen.
Kommentera

Metal Guru: Eller kolla på vilka möten som helst där inte Sverige är med för att se vilka som spelar i Mora om ett par år?
Kommentera

GävleLasse:
Slovakien-Sverige måste ju klassas som mulitintressant.
Kolla in vilka som spelar i ES om ett-två-tre år?
Kommentera

Frisco: Sverige - Canada är väl den som känns mest lockande, fast USA -Sverige är ju även den en intressant match.
Kommentera

Stigsson: Nja jämfört med den Aula ni kallar arena så är Ejendahls några snäpp bättre, i alla fall så länge det gäller byggnaden och inte ishockeyn som presteras i dem ;)
Kommentera

GävleLasse:

Tuesday December 26 2006
19.00 3 A Sweden-Canada Ejendals Arena, Leksand

Thursday December 28 2006
19.30 10 A Slovakia-Sweden FM Mattsson Arena, Mora

Saturday December 30 2006
17.00 16 A Sweden-Germany FM Mattsson Arena, Mora

Sunday December 31 2006
17.00 19 A USA-Sweden Ejendals Arena, Leksand
Kommentera

GävleLasse: Snyggare arena, bah. Den där innebandyhallen.
Kommentera

Stigsson: Jag har funderingar att åka å se minst en match under JVM i alla fall. Det blir troligtvis uppe i Leksand då det är närmare och snyggare Arena.

Men det hänger ju givetvis på vart Sveriges matcher spelas ;)
Kommentera

Hawerchuk: Annars är ni hjärtligt välkomna till Leksand/Mora under jul- och nyårshelgerna.
Kommentera

GävleLasse: Verkligen. Visst skulle JVM visas på TV i år?
Kommentera

bobbe: Ja det är bara att titta och njuta...Det skall bli skoj och se honom under JVM... ;)
Kommentera

Bissett19: Svaret på den oerhört svåra frågan finns nu ute i form av Pucksnack 14, som kollar läget inför måndags- och tisdagsmatcherna. Dagens specialare innebär ännu mer Brynäs-godis och handlar om Nicklas Bäckström.
Kommentera

Bissett19: Ja, kan inte vara lätt för en gammal brynäsare att komma ihåg sånt... >)
Kommentera

bobbe: Otroligt svår fråga Micke Lindh ställer på slutet:))
Kommentera

...och så var det dags för Pucksnack 13 som tillsammans med Tommy Boustedt går igenom Luleå, Färjestad, Linköping, Brynäs och Timrå så här långt.

Länk, se nedan.
Kommentera

Sv: Hmmm!!
Nån som vet när Koderna kommer ut i sportbladet för dreamteam?
Kommentera

Metal Guru: Jag lyder ditt råd...

Pucksnack nummer 12 finns nu ute (se länk) och ser annorlunda ut jämfört med vad vi är vana med. Efter en femtedel av serien tar vi en närmare titt på tabellen och försöker förklara lite om varför den ser ut som den gör, med hjälp av experten Tommy Boustedt.

I avsnitt 12 är det lag 12-7 som granskas, den övre halvan kommer i nästa avsnitt på fredag.
Kommentera

Sv: Hmmm!!
Nu var vi där igen, vad är en"Poängkung"?!?!

(Vet att detta inte tillhör Elitserien, men jag har inte ens Allsvenskan bland mina favoriter, så jag läser aldrig där....)

(Se länk)
Kommentera

bobbe:
kanske ska ge attan i att prata omgångar, eftersom det är någon limsniffare som lagt dem huller om buller.

"Pucksnack nummer 11, inför 16-17/10"

Kommentera

Rättelse: Pucksnack nummer 11, inför omgång 12... nedrans spelschema det här. ;)
Kommentera

...och så var det dags för Pucksnack nummer 12, som bjuder på veckans snyggaste målvaktsräddningar och intervjuer med LHC:s Joakim Eriksson och Luleås assisterande tränare Jens Hellgren. Plus så klart snack inför måndagens och tisdagens matcher.
Kommentera

Dags igen, Pucksnack 10 inför omgång 11 är ute. Specialaren heter "islossning", Färjestads Andreas Johansson ger en pinfärsk rapport om skadeläget och så bjuds det som vanligt på en hel del matnyttigt inför matcherna.
Kommentera

Frisco: Jag har, i måndags, haft ett tvistemål i Finland där Swdbank var inblandade. Ombudet, som är anställd på vad du skrev, uttalade det på så sätt. Ingen Sweedbank eller Sveddbank således.
Kommentera

Metal Guru:
I verkligheten så klart. :-)
Kommentera

hanzon: 
Vi befinner oss i det fekala stadiet. Var är du?
Kommentera

Metal Guru:
Jag tycker att ni låter lite löjliga, ursäkta MYCKET LÖJLIGA!!
Kommentera

Paddan:
Pratar du om Dajmkrysset?
Kommentera

« · 792182 · »