Haha, ombytta roller ja. Slutspelshockey är ju alldeles underbart, synd bara att det alltid är Färjestad som väntar i final. Kvalserien verkar ju lite charmig den med. Nya och mysiga arenor att resa till.
Danne_l: Vi kanske ska ta och byta lite erfarenheter.
Som Brynäsare har man ju blivit lite av en expert på Kvalserien och hur man tar sig tillbaka till Elitserien utan spel i Allsvenskan. Du som Frölundait kan säkert ge en del tips på hur man vinner i ett slutspel... Det har vi i Gävle nästan glömt bort hur det känns.. ;)
Danne_l: Fy fan vilken patetisk debatt ni för.... Koncentrera er på hockeyn istället!! Hur många amerikaner finns det i Detroit Red Wings? Och hur många kanadicker i Ottawa? Nån som bryr sig? Nej, trodde just det! Skit samma vart spelarna kommer från, huvudsaken är att de presterar och tillför något.........
Jag tror att det helt enkelt kan vara så att den här debatten pågår för att urssprungsskribenten är för ung för att känna till att Mora inte alltid har befunnit sig i Elitserien.
Danne_l: Sebastian kanske inte är den mest talangen i Sverige precis,men han kommer Brynäs säkert få nytta av i framtiden,kloka centrar växer inte på träd direkt. Sen gjorde ju Sebastian ett klipp när han lämnade Frölunda,i Brynäs får han speltid o dessutom slipper han spela i Kvalserien;)
Metal Guru: aha, då förstår jag. Det sägs också att ett träsk nu har synts röra sig i riktning mot Göteborg, i går var det på väg upp mot Luleå ett tag men det har i alla fall tillfälligtvis motats bort.
Jonte321: "Jag lyssnar, men har en annan uppfattning bara, så det är. Jag vill se en begränsning på antalet utländska spelare... "
Med en druckens envishet påtalar jag återigen att du har precis samma uppfattning som Jan Simons, Mora IK. Men det kommer du inte förstå den här gången heller.
Joda, jag förstår mycket väl vad ni säger. Jag lyssnar, men har en annan uppfattning bara, så det är. Jag vill se en begränsning på antalet utländska spelare... kanske 3-4 stycken/klubb. Kan också bara konstatera det, att Mora skulle ha en Leif Boork, då hade det sett MYCKET annorlunda ut. Jag är evigt tacksam att Brynäs har Elitseriens klart bästa tränare, som vet vad som krävs för att komma ur träsket:)
Sebastian Karlsson gick till Brynäs för det var i princip det enda laget som ville ha honom. Så där handlade det inte om att locka en lovande talang till byn. Bara en parantes...
Haha, ombytta roller ja. Slutspelshockey är ju alldeles underbart, synd bara att det alltid är Färjestad som väntar i final.
Kvalserien verkar ju lite charmig den med. Nya och mysiga arenor att resa till.