Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Forum

« · 874160 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 07/08
Frisco: Hahaha, jo, det skulle se ut det
Kommentera

Metal Guru: ja hs medlemars silly season är nästan mer intressant än spelarnas
Kommentera

Metal Guru: Japp, allt enligt Ambroo. Betongsäkra källor hos North Power envisas med att försöka bevisa motsatsen.
Kommentera

Jag har hört att Jonte321 är klar för Malmö Redhawks.
Kommentera

Sv: Betygsätt Elitseriearenorna
Arena (namn): E.ON Arena
Parkeringar/trafik: 3
Barer: 2
Bardricka (utbud, pris etc): 2
Restaurangutrymme: 3
Mat (utbud, kvalitet, pris etc): 4
Logeutrymmen (stolar, sikt, närvaroupplevelse etc): 4
Logeservice (utbud, kvalitet, pris etc): 4
Korridorsutrymmen bakom läktare: 2,5
Caféer/godisstånd (antal, placering etc): 3
Kaffe/godis m.m. (utbud, pris etc): 2
Ståplatsläktare (stolar, sikt, närvaroupplevelse etc): 4
Sittplatsläktare nedre etage (stolar, sikt, närvaroupplevelse etc): 3
Sittplatsläktare övre etage (stolar, sikt, närvaroupplevelse etc): 3
Omklädningsrum och övriga utrymmen för hemmalag: 3
Omklädningsrum och övriga utrymmen för bortalag: 2
Kommentera

Frisco & Dragan:

Hahaha!
Kommentera

Jonte321: Jag har också hört att det blir SSK för Sjödin. Han vill avsluta karriären med att spela backpar med Anders Eldebrink. Allt enligt hockeytränare Malte Lindeman.
Kommentera

Jonte321: Sjödin till SSK? Det skämtet var bra! Dra en annan med...
Kommentera

73Sjöbba: *asg*
Kommentera

Dragan 2k: Ok, i det här fallet var det Ambroo. Mannen som sa att Jonte skulle hamna i Timrå medans en kille från North Power skulle utföra oralsex på sig själv om Jonte spelade i Timrå isf SAIK. Mig veterligen så övar han än.
Kommentera

73Sjöbba: Jag har för mig att jag hörde att Sjödin var klar för Södertälje. Jag tror det var Robert Lind i Kramfors som sa det.
Kommentera

Jonte321: Precis, det är inte mycket att lägga någon vikt vid.
Kommentera

Jonte321:
Du frågade ju om rykten och nu fick du ett.

Annars kan du ju kolla i BIFs samt TIKs böcker, så står det en del till just om detta...
Kommentera

Jonte321: En fågel som kvittrade.
Kommentera

Jonte321: Jo, det har ju skrivits en del iof... men väntar på kommentarer från både Sundlöv och Sjödin om detta... har för mig att Sjödin sagt att han kommer att välja Brynäs, om han nu fortsätter, men vi får se
Kommentera

73Sjöbba: från?
Kommentera

Jonte321: rykte.
Kommentera

73Sjöbba: Länk, källa eller liknande??
Kommentera

Jonte321: Ja, ett rykte är ju att Tommy Sjödin är klar för Timrå. I så fall: Välkommen hem Tommy!
Kommentera

Silly Season 07/08
Vilka rykten går? Nyförvärv, förluster os.v.
Kommentera

Sv: 5 mot 5 eller 4 mot 4?????
Friman SR: Så här säger regelboken.

www.aidk.nu/rb_view_rule.asp?id=49
Kommentera

5 mot 5 eller 4 mot 4?????
Jag tycker att det är mycket godtycke när domaren tar ut 1 gubbe i varje lag ifall det ska bli spel 4 mot 4 eller kvittning och spel 5 mot 5...

Kan någon vettig person förklara för mig exakt vad det är som avgör hur det ska bli???
Kommentera

Sv: Vem är bästa kommentatorn?
GävleLasse: Visst är det så. Det ger liksom ingenting att ha tur och få ett flytmål när man ligger under med 5-1 och det är 3 minuter kvar av matchen. Så visst spelar tur in i det hela. Men i många fall så kan man fastna för tur i ett specifikt läge och skippa resten av matchen. Det är ungefär som att säga att om Morrisons stolpskott i första hade blivit mål så kanska modo lekt hem den senaste matchen. Man kan ju liksom inte haka upp sig och försköna matchen på de lägen där motståndarna hade flyt utan att göra likadant åt andra hållet.

När det gäller Horavas mål, så har ingen någon koll på vilket lag som hade vunnit där om inte det målet skett. Ibland låter det som om Timrå med säkerhet hade vunnit. Det var en jämn serie och målet i sig är ett av de märkligaste man sett och man kan inte säga något annat än att målet i sig var tur. Men om det var det målet som avgjorde serien det kan man bara sia om.

Tänker inte gå in på vilka lag de oika kommentatorerna håller på igen, då jag avslutade med att det är egentligen inget större problem och jag har inga problem att se matcherna ändå. När det gäller vem som är bäst så måste jag nästan få fundera lite på det hela. Men måste säga att jag faktiskt tyckte Sanny gjorde ganska bra ifrån sig när han var med.
Kommentera

GävleLasse: Jag säger bara mannen, myten och legenden:

Hans "Virus" Lindberg

Skojar bara!

Håller med: Lasse Granqvist
Kommentera

GävleLasse: "Men har man tur i rätt lägen så kan turen vara väldigt avgörande för en hel matchserie. Ta Horavas klackmål t ex. Hade inte det hänt så kan det ha slutat annorlunda."

Lägg till Oscar Sundhs stolpträff i läge öppet mål efter nio sekunder i samma match så har du ytterligare ett moment av lycka för Ö-vikslaget.
Kommentera

MorganaLefaey: "Däremot så är det väl så att man inte slår ut Timrå och HV på enbart tur?"

Absolut är det så. Men har man tur i rätt lägen så kan turen vara väldigt avgörande för en hel matchserie. Ta Horavas klackmål t ex. Hade inte det hänt så kan det ha slutat annorlunda.

När det gäller kommentatorerna så verkar det blivit viktigt för många vilket lag de verkar hålla på, inte hur de kommenterar matcherna.

Min favorit: Lasse Granqvist
Kommentera

MorganaLefaey: Tack för att du mötte mig halvvägs, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Men du förstår nog hur jag menar. I övrigt håller jag med i det du säger. I enstaka matcher och i vissa situationer går det att peka på tur som det som bär väg. Men självklart vinner inte ett lag en matcherie om sju matcher enbart p.g.a detta.
Kommentera

Dream Team: Tänker inte säga emot dig när det kommer till att modo haft en del tur. Det är inte så att man är blind på något sätt. Däremot så är det väl så att man inte slår ut Timrå och HV på enbart tur? I en serie på 7 matcher så finns så många moment som handlar om tur men i slutändan så är det oftast det bättre laget som går vinnande ur en sådan lång serie. Då man sett alla hemmamatcher live så kan jag inte säga hur dessa uppträtt i tv under modo's matcher men jag får lov att lita på de uppfattningar man skapat sig från bortamatcherna samt då det man får höra från polare som inte håller på något av lagen. Behöver inte betyda att de har rätt, men i alla fall mer riktlinje än en modoit eller en lhc'are skulle vara.

Visst var modo totalt utspelad från 8e minuten i tredje tills dess att man gjorde mål, vilket är tur i viss mån. Kan man väl inte neka till. Men jag skulle nog mer säga att det handlade om en storspelande Krizan och oförmåga att avgöra en match från LHC.

Det här är väl inget ämne man egentligen behöver skriva mer om då jag helt klart överlever de olika känslorna de har och trots alls är väl Petter kanske till och med mer självklar än de andra.
Kommentera

MorganaLefaey: Utelämnar du ordet "bara" i ditt inlägg, vilket överdriver det du säger onödigt mycket, så var han väl inte helt fel ute i det han sa just ikväll, eller? Jag läste precis i ett annat forum att någon tyckte att Modo just hade riktig tur just ikväll. Detta med tanke på hur matchbilden hade sett ut under förlängningen, och med 16-3 i skottfördel för LHC. Ja, det går väl att peka på en hel rad med "turstudsar" för modo under detta slutspel. Det kan du inte förneka. Men man ska väl förtjäna det, det sägs ju så.
Kommentera

Hawerchuk: Så är det säkert. Men jag är i alla fall så pass ärlig så jag kan säga att det lyser igenom vilket lag Petter håller på i den här finalserien. Sen är det helt klart upp till var och en att bilda sig en uppfattning, men då man får sms från folk i Karlstad och Stockholm (ja de är inte modoiter) som inte undrar om man blir irriterad så känns det som man inte är helt fel ute. Skulle inte tro att jag på något sätt skulle kunna gå ut och försöka göra det jobb de gör utan att spegla vilket lag jag håller på.
I det stora hela så tycker jag faktiskt att de gör ett bra jobb. Men för det så anser jag inte att om det snackas om dem så kan man spegla det åt olika håll.  
Kommentera

MorganaLefaey: Men ge dig. Det börjar bli otroligt tröttsamt med alla dessa teorier om vad olika kommentatorer håller på. Jag tycker dom gör ett jättebra jobb och känner aldrig att det lutar över speciellt åt något håll, så jag fattar ingenting. Skulle du förresten gå in på ett visst LHC-forum så lovar jag dig att du får se åsikter som är tvärtemot dina.
Kommentera

Dream Team: Skulle nog tro att det är första alternativet för Calle. Men när man lyssnar på hans iaktagelser så låter det mer som om lhc gör allting bra och modo har bara tur. Jag måste säga det är en långvarig tur de haft i sådana fall.
Kommentera

MorganaLefaey: Vilket lag håller Calle på då? Frölunda har väl spelat klart för säsongen.
Kommentera

Dream Team: Visst är han lite halvdan på att vara neutral men som modoit så känns det som en bra motvikt mot Calle J som skiner igenom åt andra hållet.
Kommentera

Salle: Jag beundrar Petters försök att vara neutral under matcherna. Vi får väl säga att försöken går lite sådär.
Kommentera

Jag tycker Niklas Wikegård
Kommentera

Poffa: Han sa även att han skulle jubla på måndag. Detta illustrerades med en två handad frihetsstaty-imitation av PR32.
Kommentera

Hawerchuk: Jag säger Petter Rönnqvist, eftersom han sa att han stod upp och jublade då MODO gjorde 2-1.
Kommentera

sundsvallare93: Ja.
Kommentera

Vem är bästa kommentatorn?
Niklas Holmgren tycker jag är Sveriges bästa kommentator!
Kommentera

Sv: Två domarsystem i träningsmatcherna
LL:
Jag står tyst bredvid dig, och håller med om vad du säger om di randige.
Kommentera

Lumber Jack: du har inte testat att tänka tanken att det är just för att de är ensamma som de inte hinner med att se allt?

Elitseriedomarna är i mitt tycke mycket bättre än de får cred för. Det är klart som fan att vi ser alla detaljer i spelet där vi sitter med fågelperspektiv, sjuttifemton repriser ur olika vinklar och möjligheten att revidera våra uppfattningar varje gång (och då som en bonus passa på att glömma bort att vi hade fel i förstaläget). En domare har EN chans att besluta sig, ofta ser han situationen delvis skymd av ett antal spelare (inte sällan är en av spelarna den som gör sig skyldig till ett regelbrott) och har han bestämt sig så står beslutet fast.
Kommentera

Frella: Frågan är var man ska finna ett dussin elitseriedomare. Redan idag är antalet tomtar för högt. Ska vi importera från ännäjtchäll?
Kommentera

Två domarsystem i träningsmatcherna
Ser ut som att man kommer att testa tvådomarsystemet i träningsmatcherna inför nästa säsong. Äntligen. Men det lär väl dröja x antal säsonger innan man utvärderat det hela ändå.
Kommentera

Sv: En gräns för hur många utländska spelare man får ha
LL: jag förstår förresten inte heller snacket om att det är just de utländska spelarna som tar juniorernas platser. På vilket sätt får juniorer mer speltid för att Niklas Falk spelar halva matcherna i DIF än om Pekka Saravoi spelar 30 minuter för LHF? På vilket sätt gynnar Färjestads alla 30-plussare deras juniorer eller ungre spelare? Är junisarna tillräckligt bra får de spela, kolla på Johan Motin i just FBK eller varför inte Junland och Gunnarsson i LHC? Att skylla allt på utlänningar är bara att stoppa huvudet i sanden, det är min bestämda åsikt.
Kommentera

Lumber Jack: jag tycker att man drar gränsen vid spelare födda i hemmahallen. Vill man slippa böter får man helt enkelt se till att tänka långsiktigt och öppna ett privatägt BB i sin hall.

Fullständig idioti att införa böter på utländska spelare. Det enda det kommer att leda till är att de redan i dag överdrivet dyra svenska toppspelarna blir ännu mer överdrivet svindyra, och att gapet mellan rika och mindre rika klubbar kommer att öka ännu mer.
Kommentera

Salle: ja varför inte , han är väll lika mycke finne eller tjeck som han var när han kom?
Kommentera

GävleLasse: *edit*

- Ett på pappret SÄMRE "toppskikt" av etablerade spelare gör att speltiden troligen kommer att minska radikalt för de unga talangerna.

Skall det naturligtvis vara.
Kommentera

Salle: En följd på det hela om det går igenom blir att lag som kommer upp får svårt att få ihop en konkurrenskraftigt lag. Det är väldigt ovanligt att man lyckas locka till sig redan etablerade spelare. Visst finns det fall då man gjort det, oavsett förening. Men i regel blir det svårare. När det gäller att lyfta fram unga talanger så blir det även där svårare för de "sämre" lagen. Dels på grund av att unga talanger vill spela i ett så bra lag som möjligt och dels på grund av att de helt säkert får bättre förutsättningar att utvecklas.

Jag tror att detta kommer att öka klyftan mellan topp och bottenlagen. Tyvärr för tanken är som du säger fin.

Vidare så tror jag inte att en sån här regel skulle förändra vidare mycket. Det blir juniorerna som får "betala" i slutändan i alla fall. Detta i form av
- Mindre pengar till juniorverksamheten
- Ett på pappret "toppskikt" av etablerade spelare gör att speltiden troligen kommer att minska radikalt för de unga talangerna.

Själv, som Brynäsare så har man blivit ganska trött på allt snack om Boork som skulle lyfta fram talanger. Men gör han verkligen det när han bänkar sina unga talanger. Är det på bänken de skall blomma ut till hockeyspelare.

Hyckleri.
Kommentera

Hawerchuk: Varför dra gränsen vid utlänningar? Kanske det vore en idé att dra gränsen vid TV-puckupptagningsområden i Timrå får bara medepaddingar, i MoDo ångermanlänningar osv. Eller kanske vid kommungränsen...

Nä, nog känns det som en lite konstig regel som inte kommer att gå att genomföra med tanke på EU:s friheter om rörlighet. Enda sättet är att klubbarna själva väljer att begränsa. Vill Mora spela med tre femmor utlänningar, låt dem göra det. Det slår slutligen tillbaka på dem själva.
Kommentera

« · 874160 · »