Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Hockeyligans "Pucksnack"

« · 754232 Till forumet

Sv: Hockeyligans "Pucksnack"
Dream Team: Inte om du har gått i skolan de senaste 30-40 åren.

Byt lag! Byt lag!
Kommentera

Dream Team:

Nä, det är ju just det som banken nyss gjort ;-)

Bara dom får det där lite inövat i folks sinnen så går det nog bra...

Heter det Kinnarps Arena eller Chinnarps Arena?
Jag menar, det finns ju ord som man ibland måste lära sig uttala innan det blir rätt, var just därför jag skrev mitt första inlägg...
Kommentera

Gidde: ...och förvirringen är verkligen total.

Byt namn! Byt namn!
Kommentera

LL:

Som sagt av Hawerchuk redan så har även du fel ;-)

Det stavas inte heller SuedeBank vilket ju dessutom skulle givit ännu ett annat uttal.
Kommentera

LL: Helt fel av dig. Hade det stavats SwedEbank ska det uttalas som du påpekar. Men nu gör det inte det.
Kommentera

Gidde: fast ska man se det strikt språkregelmässigt så borde det uttalas "sveedbank", alltså med ett långt "e". Ska det uttalas "Sveddbank" så skulle det ha stavats "Sweddbank".

Oerhört amatörmässigt dessutom av nämnda bank att ta sig ett namn som det är oklart hur man ska uttala.
Kommentera

Gidde: Det snackas ju om derby när Färjestad och Frölunda möts trots att de kommer från tvåhelt olika delar av Sverige. Färjestad är ju från Svealand och Frölunda från Götaland.
Kommentera

En sådan här rolig sak till som alltid ältas i tidningar och annan media är det där uttrycket 'Norrlandsderby'..

Det är ju som sagt "bara" 54 mil mellan Timrå och Luleå ;-)

Jag läser sällan något om 'Söderderby' när DIF - Malmö möts, eller DIF-Frölunda :)

Norrland är stoooort...

Gillar verkligen 'Inför matchen' stuket med intervjuer och info om skadefronten, heta spelare osv i varje lag!!!!

Kanoners!!
Kommentera

bobbe:

Hmmm, HV's finländare var ju fasligt lik MoDos Per-Åge Skröder ;-)

BTW, du som verkar känna Micke Lindh kan ju meddela honom att MoDos hemmaarena uttalas Sveddbank Arena, och inte Sveeedbank Arena.

Det påpekades av Swedbanks representant vid invigningen för ett tag sedan hur uttalet skulle vara.

Härligt program igen, jag är faktiskt mycket imponerad av produktionen :)

Fortsätt med detta, jag kommer att följa varje avsnitt.
Kommentera

Dags för avsnitt 4 inför matcherna på måndag-tisdag, den här gången lite extra fokus på 3*hattrick, Sjödin, Wernblom och HV:s finländare. (se länk)
Kommentera

Paddan: Gött! Super Mario comebackar! Fest i Götet.
Kommentera

mangan: De har inte hittat Brunettas pizzeria ännu...
Kommentera

bobbe: Man undrar ju vem som är andremålvakt och varför han inte anslutit till truppen ännu.........
Kommentera

Gidde: Trevligt att du tycker om det, men visst blir det missar ibland... t.ex. när programledaren får hjärnsläpp och säger "tredjemålvakten Joel Gistedt" i andra avsnittet och producenten inte tänker på det. :)

För övrigt är det fritt fram att komma med förslag om reportage och vinklingar om man känner för det.
Kommentera

Friman SR:

Tack för hjälpen :)

(Y)
Kommentera

GävleLasse: Ni lappar.... Stansa här på www.hitta.se/PlaceDistance.aspx
och inse var och vilka som då e lappar så e ni snälla.....
Kommentera

Gidde: ja man e ju det... Fast det e klart, ni lappar kan ju gå 10 mil för å låna en kopp socker...Ingen som helst förstålse för innebörden av prdet avstånd ;)
Kommentera

GävleLasse:

Hehe, säger en sörlänning som du ;-)
Kommentera

Gidde: Spela roll.. jävligt långt e det i alla fall ;)
Kommentera

Glömde säga att jag tycker detta är ett mycket bra program annars!!

Härligt med förhands och uppföljningar på detta viset (Y)
Kommentera

bobbe:

Kollar just på PS inför andra omgången just nu.

Den som skrivit manus har inte riktigt koll på Norrland ;-)

Det är INTE 51 mil mellan Luleå och MoDo som det sägs i reportaget, men det är det nog mellan Timrå & Luleå.

Betyder det att MoDo inte räknas? :-)

Detta nämns i inslaget om Norrlandsderbyt mellan Skellefteå och Luleå..
Kommentera

Stigsson: Jag ska ta med mig åsikten om ljudnivån. Själv har jag inga problem här hemma, men det kan väl kanske bero på olika saker.

...och ja, jag är i allra högsta grad inblandad i produktionen. :)

Avsnitt 3 inför helgens fyra matcher är ute nu, se länk!
Kommentera

Albert Hall: Håller med, jag tycker det är riktigt bra gjort. Enda invändningen jag har är att ljudnivån är oerhört låg. Tänkte på det igår när vi körde ut både pucksnack och highlights i FMMA. Vi fick säga till ljudkillarna att dra upp alla reglar dom kunde men ändå lät det lite svagt. Samma sak idag när jag skulle kolla på highlights via datorn hemma så drog jag på alla ljudreglage jag kunde hitta men ändå var jag inte riktigt nöjd. Frånsett detta så tycker jag mycket om det dom hittills gjort.
Kommentera

Stigsson:

Jag tycker Pucksnack är bra. Visst ser och känner man att det inte är gjort av folk med 20 års erfarenhet av sportproduktion, men ändå klart godkänt. Bra jobbat, vem som nu än ligger bakom det!
Kommentera

bobbe: Är du inblandad i produktionen av Pucksnack?
Kommentera

Avsnitt 2 av Pucksnack, inför torsdagens omgång, ute nu. Se länk.
Kommentera

MorganaLefaey:

För föregående säsong kan du kolla hur duktiga expertisen var på mik.se

Kommentera

Knycker er tråd en sväng. Någon som vet om det finns något ställe som sammanställt alla så kallade experters tips för hur tabellen slutar?

Eller så kanske man skall slänga ihop en bara för att se att de inte är så mycket mer än experter än oss andra dödliga mm.

Kommentera

bobbe: Bra program! Ser att programmet fått lite inspiration till namnet PuckSnack och förkortningen PS från det här forumet. Skoj! :D
Kommentera

Jag får ljud men inte bild.. :S
Vad är felet?
Kommentera

bobbe:

Instämmer, tittar också just nu.

Tack för länken och tipset!
Kommentera

bobbe: Danke. Håller på och glor igenom nu. Verkar vara en bra produktion hittills.
Kommentera

Hockeyligans "Pucksnack"
Elitseriens nyaste hockeymagasin vid namn Pucksnack är här! 55 avsnitt kommer att visas under grundserien, det vill säga ett program per omgång, och sänds både på nätet (gratis) via Hockeyligans "HockeyLive" och i samtliga elitseriearenor före match.

Första avsnittet är ett extra långt specialavsnitt inför seriestart (ca en halvtimme) med diverse fakta och godis om de olika lagen. Ett "normalt" Pucksnack är ungefär fem minuter långt.

Nyfiken? Titta själv på första programmet, se länk nedan! (...verkar kräva Internet Explorer...)
Kommentera

« · 754232