Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen

Hur slutar ES-07-08?

Sv: Hur slutar ES-07-08?
mattias - 74: Den tabellen är en rejäl högoddsare. :)

GävleLasse:

Ja jag hade satt brynäs längre ner om det är du menar =)

mattias - 74: Jo, det finns inget som talar för att det inte skulle kunna bli så. jag skulle tro att en placering mellan 6-8 är mer tänkbar.

Det som man reagerar på mest är väl "stå-på-huvudet-tipset" när det gäller placeringen av DIF, Luleå och Linköping.

Leksand då? . ja just ja. Ni skulle väl riva taket av Ejendahls för att få en mer allsvensk känsla. Uterink och allt

GävleLasse:

HAHA Termos i vinter i Leksand ?

LHC har ju tappat en del spelare bakåt men framåt har de ersatt med b.la Weinhandl så jag tror på en topplacering trots att magnus Johansson .fl lämnat backsidan.

mattias - 74: Ja det känns som att det kan bli både fågel och fisk. Men det mesta talar ju för att det blir fågel. Det är ju inte ett lag som kommer att tillbringa den större delen av matcherna i egen zon.

Kontringshockey a la Brynäs kommer att bli modellen mot östgötarna...

1: Timrå IK
2:HV71
3:Frölunda Indians
4:MODO
5::Färjestad
6Luleå
7:Linköping
8: BRYNÄS
--------------------:
9:Skellefteå
10:Södertälje
--------------------
11Mora
12: Djurgården

1HV 71
2Frölunda HC
3Timrå IK
4Färjestads BK
5MoDo HK
6Linköpings HC
7Brynäs IF
8Mora IK

9Luleå HF
10Djurgårdens IF

11Skellefteå AIK
12Södertälje SK

Dream Team: Var in och kollade hur vi tippat. Kan vara lite intressant så här när 20% av serien är spelad.
Många hade tippat HV som segrare och de leder ju nu. Ingen hade däremot Brynäs på sistaplatsen. Ingen hade heller Skellefteå så högt som de är nu. Många hade Modo betydligt högre upp i serien, än vad de är nu.
Mycket återstår av serien och många förändringar kommer det säkert att bli. Skall försöka följa upp det hela. Får ju en bra bild av vilka som är bra på att tippa.

El Aka Ali: Tittade just på hur vi tippade innan säsongen kommit igång. Så här långt in på serien så ser det ju faktiskt riktigt bra ut. Undrar om jag inte får allt på plats när serien är slutspelad.

« · 904554