Såg på finska motsvarigheten till hockeykväll och där sas det att den forne världsmästaren är på väg bort från sin nuvarande klubb SaiPa. Man sa också att det troligtvis blir en klubb i Sverige i så fall.
Dysso: Skulle kännas verkligen underligt att se Jarmo i ett annat svenskt lag än Luleå. Men han skulle nog mottagas som en kung i Coop oavsett vilken klubb han skulle spela för.
DIForever: Jag vet inte....... Har faktiskt svårt å tänka mig nån klubb som akut behöver en målvakt......skulle vara typ Färjestad (Hört att dom är lite besvikna på Grizzly).... Eller kanske luleå om dom vill ha ett säkrare kort bakom Hento (även Frölunda har väll en orutinerad backup målis)
Bottenlagen tror ja inte kommer att värva nån.... MIF har redan 3 målvakter.... och i Leksand har faktiskt Backlund vart bra dom senaste matcherna ...även Bales är duglig...... SSK har iof vart lite ojämna (vet ej om det är målvaktens fel)...
DIForever: Timrå kan ta han som 3:e keeper ifall både Kapanen och Hirsch skulle bli skadade eller sjuka. Den sistnämda visade idag att han är Elitserien bästa andrekeeper.
JimmyH: Det håller ja inte med om att Hirsch skulle va seriens bästa backup....lite tidigt å säga också... han har inte stått mycke å i debuten släppte han ju typ in allt mot Luleå
Är väl egentligen bara till FBK som Jarmo borde vara intresserad av att gå. Där har han bäst chanser att bli förstekeeper inför slutspelet samtidigt som det är goda chanser på att vinna ett andra SM-guld.
Enda anledningen till att HV skulle vilja ha honom, och kunna försvara det ekonomiskt är väl om skadan på Liv verkar vara slutet på den här säsongen för honom. Annars duger Ahl mer än väl.
För inte borde väl den gode Jarmo vilja komma till Elitserien som backup, inte ens i Luleå skulle jag tro att han skulle acceptera en sån roll. Dessutom vore det en knäck för mig som Luleåsupporter att han skulle sälja ut sig till ett annat lag. Även om jag måste förstå att business och sportsliga framgångar slår klubbkänsla nästan vilken dag i veckan som helst.
Jarmo Myllys är ingen toppmålvakt mer, visst spelar han i ett av FM-ligans sämsta lag men ändå, 89,91 i räddninsprocent på 34 matcher säger ändå sitt. Sen är de inget nytt, det är väl 3 :e året han är i Finland nu, och varje år har han varit lite darrig. Men o andra sidan så sprider Myllys stor respekt efter sina år i Luleå. Få se hur långt de räcker.
Han höjer sig säkert till ett eventuellt slutspel, om han nu stannar så länge i HV?!
Sen, va var de där me Juha Riihijärvi, hörde nåt på sportnytt från SVT imårrn.. Men hörde inte vem som värvat honom? fast kanske jag hörde fel? eller så var de bara rykten? nån som vet mer?
Aija: Enligt TV4 så handlade det om ett byte med IFK Helsingfors och att det skulle handla om 2 spelare i utbyte. Dock nämndes inga namn på de eventuella spelare som IFK skulle släppa i från sig.
Läste just på Aftonbladet, ska bli spännande att se vilka HIFK släpper ivåg, tror inte dom inte skickar iväg några etablerade sjärnor. Säkert 2 st. från 3:e eller 4 :e formationen..
hoppas på Lennart Petrell då :) fast knappast, han är A-jun och har lyfts upp till första laget nu dom senaste matcherna, men han vore verkligen kul att se i ES!
Aija: enligt rykten så blir det dessa 2 som ska till Malmö #4 Kim Hirschovits 45matcher 5mål 7ass 12 poäng 46 utv min -2 #12 Joonas Vihko 41matcher 3mål 6ass 9 poäng 42 utv min -7
Ja, det står att Myllys ville lämna SaiPa för resten av säsongen och eftersom HV var intresserade så var det inte så mycket snack om saken. Myllys kommer återvända till SaiPa efter denna säsong.
DIForever: Tack, tack. Varför har inte Luleå kvar någon hemmamatch mot Hv, skulle vara hur kul som helst att se Jarmo igen. Jajaja, vi får väl hoppas att vi får möte Hv i semin efter vi har slagit ut er ;)