Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen

Lockout

Sv:Lockout
The Dude: Jonathan "Alf" Hedström har ju redan gett inkontinensen ett ansikte, Brynäs nästa då?

Ambroo: Jaså, tillhör du en av dem eftersom du vet vad jag och mina gelika tänker?

The Dude:

"LHC har ju Guld Roger, Den Roger som är älskad i hela sverige för Brynäs är ett lag för alla svenskar... (Roger blev älskad när han tog oss till final -99 mot Modo, sen dess är´han älskad)"

Brynäs är nog mest ett lag för Brynäsare, laget för alla svenskar är nog Tre Kronor.

"Vad har Modo ? Lite folk utanför Ö-vik men mestadels i....."

Vad har MoDo? Ja man har en materialare som heter Lonken, en hockeyhall som är röd, en ståplatskortsinnehavare som heter Mattias, och minst ett par skridskor per spelare...vad försöker du ha sagt?

NuMo: precis som att Ö-vik har gett "den sista färden" en plats i sverige.

The Dude:

Dessutom, vad säger det faktum att LHC har fått tillbaka Magnus Johansson? Tror du att han kommer vara en av de mest tongivande förvärven i årets elitserie eller vad?

scim: En av dessa ja.. tror att han kommer att göra mer nytta i LHC än foppa för er... Visst Peter är bra men han kommer att spela halv skadad...

Ja menar att Det inte finns så många Modoiter i sverige... Varför är det vara så för.. ?

Medans Brynäs och Leksand är sveriges lag....

Hmm, bra fråga?

The Dude:

Att du ens jämför Magnus Johansson med Forsberg får mig att ... skratta.

Du får gärna presentera statistiskt underlag för att det inte finns så många modoiter i Sverige, sedan förstår jag inte vad det skulle bevisa? Miljarder flugor kan inte ha fel, ät skit.

Dessutom får Brynäs och Leksand vara Sveriges lag bäst de vill, det förändrar inte det faktum att det ena laget spelar i andra divisionen och det andra är på god väg dit.

The Dude:

Självklart ska vi vinna med vårt lag, vems ska vi annars vinna med?
Det är enbart modoiter i Modos lag denna säsong.

yaqop: Tommy Salo, Vinhandlarn??? Jesper duus????

Ambroo:

Tommy Salo har skrivit på för två år oavsett lockout.
Weinhandl har spelat för Modo innan NHL, han väljer dessutom att spela gratis, för att han känner för Modo = Modoit
Jesper Duus spelar i Danmark. Så varför drar du in han i det här?

yaqop: det är ju inte modoiter för det heller... varför är det bara modoiter iår då??? med de kriterierna kan man ju undra vad ni hade i laget ifjol.

Ambroo:

Dude drog upp att vi skulle vinna med vårt lag, vilket lag ska vi annars vinna med?

Du drog upp två spelare som är Modoiter, och jag förklarade varför, du drog även upp en som spelar i Danmark, varför vet jag inte.

« · 419647