Ambroo: Därför att Modo tar hem flest hemvändare, därför borde din teori stämma bäst på Modo. Sen har du missuppfattat Timander, som naturligtvis är varmt välkommen att spela i klubben han har sitt hjärta.
Vad gäller Timander så tror jag inte att särskilt många juniorer skulle kunna peta honom. Däremot tycker jag inte att det gör något om han kommer hem och petar någon medelmåtta som egentligen bara är utfyllnad. Det är en bra spelare vi pratar om här.
Jag skrev alltså att jag inte tycker att det ska bedrivas någon social verksamhet i ES, varför jag tycker att hemvändare går före utlänningar och medelmåttor som platsar bättre i Allsvenskan. Jag skrev också att jag inte tror att tränarna är så korkade att de inte matchar in lovande juniorer.
Du svarade med att påstå att jag hyllar Foppa i NHL, vilket jag inte kan göra om jag tycker att utlänningar ska spela i utlandet. Hmm? Förklara!
Vidare påstår du att jag misstolkat ett citat av Wikegård. Vilket citat du syftar på har jag ingen aning om, det får du gärna också berätta.
Därefter skriver du att juniorerna naturligtvis ska komma fram, för hur ska annars elithockeyn utvecklas. Hmm, säger jag även där. På vilket vis svarade du på något av det jag skrev med den frågan?
Därefter tror jag att du påstår att vi behöver en ny generation hockeyspelare, för att landslaget är halvkasst. Även där vill jag gärna ha en förklaring till hur du med det svarade på något jag skrev i mitt inlägg. Tror du att landslaget blir bättre av att vi har utlänningar och medelmåttor i stället för hemvändare i elitserien?
Sådär. Nu har jag gjort ett försök att förklara min huvudvärk för dig. Jag ser fram emot att du reder ut det som ger mig huvudvärk.
I Modo finns det inga hemvändare som bara är utfyllnadsspelare och tar en plats i stället för en junior. I ett bättre lag är det svårare att platsa, inget konstigt med det. För två år sedan hade vi åtta utlänningar i laget, de är inte så många nu. De var i mycket högre utsträckning utfyllnadsspelare än de vi har nu.
Ambroo: Bra. För om andra lag generellt hellre spelar med utfyllnadsspelare i stället för att satsa på juniorer så får Modo ett försprång in i framtiden. Jag ser det som positivt.
NuMo: Jag vill höja ett varningens finger för Brynäs i årets säsong. Inte bara för att ja e en brynäsare utan för att vi har 2 riktigt bra målvakter, Honken är grym nu. Sen så komemr kanske elitseriens bästa back Heta Sebastian Sulku. Ni får se själva vad ja menar under säsongen....
Även på forwards sidan så kan brynäsa skrälla.
Vi har rätt spelare i rätt formationer. Malmström, Soling kommer att bli nyttinga med sitt slit och tungd och sen så komemr även Dacke oo co visa att de bvkligen håller bra ES mått!
Ni får själv se.. Räkna inte bort Brynäs... Se på kalmar i fotbolls allsvenskan.....
The Dude: Brynäs målisar brukar spela bra mot Modo, så jag räknar inte bort er. Inget annat lag heller, jag ser bara fram emot den enorma potentialen i ES denna säsong. Fantastiskt. Det här kommer att få ungdomarna att satsa på hockey som aldrig förr.
scim: ja vet att ja gör det. det är både lite enögt, tyvärr ja vet... Men vårat lag har potensial att skrälla i år.. NI har ett bra lag. Ni ska nästan vinna sm i år.....
Ambroo: Frölunda blir tunga iår men ja vill varna för Linköping. Bara att de har fått Mange Johansson säger det mesta...
Tror att dessa 2 lag kommer att lira final i april (om inte brynäs går det dvs)...
LHC har ju Guld Roger, Den Roger som är älskad i hela sverige för Brynäs är ett lag för alla svenskar... (Roger blev älskad när han tog oss till final -99 mot Modo, sen dess är´han älskad)
Vad har Modo ? Lite folk utanför Ö-vik men mestadels i.....
"LHC har ju Guld Roger, Den Roger som är älskad i hela sverige för Brynäs är ett lag för alla svenskar... (Roger blev älskad när han tog oss till final -99 mot Modo, sen dess är´han älskad)"
Brynäs är nog mest ett lag för Brynäsare, laget för alla svenskar är nog Tre Kronor.
"Vad har Modo ? Lite folk utanför Ö-vik men mestadels i....."
Vad har MoDo? Ja man har en materialare som heter Lonken, en hockeyhall som är röd, en ståplatskortsinnehavare som heter Mattias, och minst ett par skridskor per spelare...vad försöker du ha sagt?
Dessutom, vad säger det faktum att LHC har fått tillbaka Magnus Johansson? Tror du att han kommer vara en av de mest tongivande förvärven i årets elitserie eller vad?
Att du ens jämför Magnus Johansson med Forsberg får mig att ... skratta.
Du får gärna presentera statistiskt underlag för att det inte finns så många modoiter i Sverige, sedan förstår jag inte vad det skulle bevisa? Miljarder flugor kan inte ha fel, ät skit.
Dessutom får Brynäs och Leksand vara Sveriges lag bäst de vill, det förändrar inte det faktum att det ena laget spelar i andra divisionen och det andra är på god väg dit.
Tommy Salo har skrivit på för två år oavsett lockout. Weinhandl har spelat för Modo innan NHL, han väljer dessutom att spela gratis, för att han känner för Modo = Modoit Jesper Duus spelar i Danmark. Så varför drar du in han i det här?
Modo har inga större problem med att låta juniorer spela.