Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Melin till MIF

« · 393883 Till forumet

Melin till MIF
Behöver inte säga mer...
Kommentera

Sv: Melin till MIF
Nubben: vart ser du det?
Kommentera

Zcootah: Nyheten kommer släppas i början av nästa vecka...

Men jag är 99% säker på det, har hört det från en rätt säker källa.

Om inte Melin på egen hand ändrar sig i sista sekunden så kommer han spela i Malmös svarta match ställ nästa år.
Kommentera

Nubben: antagligen är det väll de bästa för han både ekonomiskt och spelmässigt...
Kommentera

Zcootah: Jo han lär få en hel del speltid och det ekonomiska tror jag nog bli bra det med.

Tror att MIF kommer ha ett mycket bra lag på pappret när nästa säsong drar igång. Sen är frågan om det laget är lika bra på isen...
Kommentera

Nubben: Jo för de ryktades om att han va sugen å lira i mora förut....men undra hur stor skillnad i lön det blir i Mora mot i MIF
Kommentera

Nubben: Enligt Aftonbladet är det klart iaf.
Kommentera

Zcootah: Det är utomstående personer/företag som står för en hel del kostnader, så lönen är nog rätt fin i MIF.

Mora vet jag inte alls hur de har det. Men kan knappast tänka mig att de kan vinna så många dragkamper under sily season.
Kommentera

Hälge: Som sagt inget är KLART innan underskriften är där.

Men jag är också väldigt säker på att han spelar för MIF nästa år.
Kommentera

Nubben: nej mora kommer att få nåra riktigt bra spelare dom med....men dom största kan dom inte få....
Kommentera

Zcootah: Precis, men sen är det väldigt mycket socialt som spelar in. Finns ett flertal spelare som väljer MIF för "läget". Nära till Köpenhamn o.s.v sen är Malmö är en fin stad som har det mesta.

Men sen finns det ju många som väljer lugnet som bara finns uppåt i landet.

Tror nog Mora kan locka till sig en del fina namn. Men inget riktigt märkvärdigt, tyvärr...
Kommentera

Nubben: Hur blire me Jens Nielsen då ska han till MÌF tror du?
Kommentera

Zcootah: Det har jag faktiskt inte hört något nytt om. Det jag med säkerhet vet i dagsläget är att Hannula och Melin är de två som är så gott som helt klara.

Sen är D.Kalt, J.Nielsen, 2-3 landslagsbackar från FInland och Tjeckien också väldigt aktuella.

Sen har faktiskt J.Höglund varit ett namn som kommit upp i samband med MIF, men det verkar inte lika aktuellt i dagsläget...

Men nu ska jag hem till flickan och hjälpa till att inreda hennes lägenhet. Ha det gött o håll tummarna för Tre Kronor ikväll !
Kommentera

Timråfan_skåne: Han kan bli en riktigt bra spelare. Fortfarande ung, men hans tyngd och målfarlighet kommer MIF ha nytta av. Det är jag helt säker på.
Kommentera

Nubben: Melin kommer att tillföra mycket för malmö... ser ut som om Malmö kommer få ett riktigt starkt lag i vinter
Kommentera

heart: Som jag sagt tidigare, det ser så ut ja. Men bara för att man har ett bra lag i omklädningsrummet, betyder det inte nödvändigtvis att man har ett bra lag på isen...

Det är mycket som ska klaffa helt enkelt. Inte minst på tränar sidan, rätt man för jobbet måste hittas.

Ska bli intressant o se vilken väg klubben väljer att gå. En kanadensisk dyr tränare med ett gediget förflutet. Eller ett billigare alternativ här hemma...
Kommentera

Nubben: Percy storsatsar ju så en dyr kanadensare låter inte orimligt...
Kommentera

Sibbe: Inte Percy personligen som storsatsar. Det är ett flertal investerare, däribland Percy. Men men, kvittar vem som sponsrar bara det löser sig inom kort på tränarfronten, så är jag nöjd.
Kommentera

Percy själv bör nog ta de lite lugnt med sina storsatsningar.
Kommentera

YaQoP: denna gång tror ja dom lyckas
Kommentera

Zcootah:

De finns ju fortfarande 3-4 lag som fortfarande har ett bättre lag på papperet än malmö, och Malmö är ju inte direkt kända för att kunna spela ihop lag på ett bra sätt.
Kommentera

YaQoP:

Allt hänger ju som sagt på vem som tränar laget. Med rätt tränare så bör det kunna bli helt okey tycker man. Men man skall inte göra om samma misstag för många ggr, stirra sig blind på nyförvärven.
Kommentera

Danne_L:

Så då byter dom från Lund till Melin?, en lugn tränare till en annan.

Det har nog lite med föreningen som sådan att göra också.
Kommentera

YaQoP: Tror nog du har missuppfattat detta!

Melin är Björn Melin och inte Roger Melin som redan tränare LHC
Kommentera

65Selander:

haha ja då hade jag missuppfattat det GROVT, dessutom. Följde inte tråden riktigt här i natten. Ber om ursäkt.
Kommentera

YaQoP: Inga problem, själv så är man på väg in i ruset och alla burkar i kylen vrålar "Drick mig, drick mig"

Så i morgon så kommer man önska sig att man hade alkolås på tangentbordet ;-)
Kommentera

65Selander:

haha ja,
vettefan om jag tänkte på iallafall. Inte va de hockey iallafall :D
Kommentera

YaQoP: precis....tycker dom har 2 bra målvakter....hyfsat på backsidan men de ska komma 2 riktigt bra till...framåt ser de riktigt bra ut å
Kommentera

Zcootah:

Jo dom får nog ett rätt bra lag, men de är att spela ihop laget jag är tveksam till i Malmö. Men men, nu tränare och lite nya spelare så varför inte.
Jag är inte den som är den..
Kommentera

YaQoP:

År efter år räknar man bort Malmö oavsett vilka nyförvärv de presenterar, ska man göra annorlunda i år kanske..hmm..nä:)
Kommentera

« · 393883