Zcootah: Precis, men sen är det väldigt mycket socialt som spelar in. Finns ett flertal spelare som väljer MIF för "läget". Nära till Köpenhamn o.s.v sen är Malmö är en fin stad som har det mesta.
Men sen finns det ju många som väljer lugnet som bara finns uppåt i landet.
Tror nog Mora kan locka till sig en del fina namn. Men inget riktigt märkvärdigt, tyvärr...
Zcootah: Det har jag faktiskt inte hört något nytt om. Det jag med säkerhet vet i dagsläget är att Hannula och Melin är de två som är så gott som helt klara.
Sen är D.Kalt, J.Nielsen, 2-3 landslagsbackar från FInland och Tjeckien också väldigt aktuella.
Sen har faktiskt J.Höglund varit ett namn som kommit upp i samband med MIF, men det verkar inte lika aktuellt i dagsläget...
Men nu ska jag hem till flickan och hjälpa till att inreda hennes lägenhet. Ha det gött o håll tummarna för Tre Kronor ikväll !
heart: Som jag sagt tidigare, det ser så ut ja. Men bara för att man har ett bra lag i omklädningsrummet, betyder det inte nödvändigtvis att man har ett bra lag på isen...
Det är mycket som ska klaffa helt enkelt. Inte minst på tränar sidan, rätt man för jobbet måste hittas.
Ska bli intressant o se vilken väg klubben väljer att gå. En kanadensisk dyr tränare med ett gediget förflutet. Eller ett billigare alternativ här hemma...
Sibbe: Inte Percy personligen som storsatsar. Det är ett flertal investerare, däribland Percy. Men men, kvittar vem som sponsrar bara det löser sig inom kort på tränarfronten, så är jag nöjd.
De finns ju fortfarande 3-4 lag som fortfarande har ett bättre lag på papperet än malmö, och Malmö är ju inte direkt kända för att kunna spela ihop lag på ett bra sätt.
Allt hänger ju som sagt på vem som tränar laget. Med rätt tränare så bör det kunna bli helt okey tycker man. Men man skall inte göra om samma misstag för många ggr, stirra sig blind på nyförvärven.
Jo dom får nog ett rätt bra lag, men de är att spela ihop laget jag är tveksam till i Malmö. Men men, nu tränare och lite nya spelare så varför inte. Jag är inte den som är den..