Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Nya regler på G

« · 390356 Till forumet

Nya regler på G
Enl AB så är det nya regler på G men vad jag förstår så är dom inte klubbade ännu

ang icke EU-spelare så är väl det bra men i princip så tycker jag inte det har någon betydelse eftersom man kan ösa in så många EU spelare som helst ändå.
Kommentera

Sv: Nya regler på G
65Selander: Det där blir ju en helt onödig ändring i och med att Tjeckien och Slovakien blir EU länder 1:a Maj? Då gäller icke EU spelare i princip bara USA, Kanada och Ryssland...och det är väl rätt sällan lag har 3 st dyl i sina lag. Ska vara nu under strejken då som fler skulle vilja komma.
Kommentera

Frella: Håller med om att det är slagskott i rymden och troligtvis så är det som du tror att det är igenom en e v lockout det kan drälla in lite fler nissar från andra sidan pölen.
Kommentera

65Selander: Sant och då är det ju ingen dålig idee direck...men jag tycker även att det bord finas nått tak på hur många spelare fårnEU-länder du får ha med också....Som det är nu så kan du bygga opp tt helt lag utan att behöva ha en ända Svensk med om du vill det så.....
Kommentera

jalla: Gränsen ang EU går väl inte att sätta eftersom det strider mot E¨'s lagar om jag inte har fel
Kommentera

65Selander: Man borde väl kunna göra en regel internt med klubbarna, att man bara får ha tex 3 st. Men officiellt så får man ha hur många som helst, precis som i finland
Kommentera

Fan vad idiotiskt med transferfönster. Ändrar dom bara för ändradets skull? Vad ska det vara bra för, kan någon förklara?

"- Det är en anpassning till en värvningsmarknad i balans, säger Lars G Karlsson, tävlingschef på Ishockeyförbundet."

Hur luddig kan man bli?
Kommentera

Hawerchuk: Har det något med NHL att göra?
Kommentera

Frella: Det är oförenligt med EG-rätten att begränsa antalet medborgare från andra EU-länder. Men, jag undrar hur Finland gör...
Kommentera

bobbe: I Finland har man väl en inofficiell regel, alla klubbar emellan att inte ta in mer än 4? per lag. På så sätt så bryter man ju inte mot reglerna, man bara anpassar sig efter en överrenskommelse klubbarna emellan...typ =)
Kommentera

« · 390356