Frella: Skulle du vilja ha fler Peter Strömmar på isen och färre Mandervilles?
Det finns en massa sopor i elitserien. Jag tycker dock att de svenska sportcheferna och klubbdirektörerna ska få chansen att locka de bästa spelarna som är möjligt oavsett vad som står i passet. Skulle Nubben värva sloans varenda år blir det en katastrof. Värvar han en Kapanen istället för en DeRouville så blir det bättre. Men hellre en Oksa än en Olof Sundström. Då är Olie ändå från Medelpad.
Alfred Awful: Jag tror att få idrottsklubbar vill betala mer skatt för sina utländska förstärkningar om de kan slippa...
Där har du naturligtvis en stor poäng. Ska man värva i december slipper man lite skatt om man tar in en tjeck jämfört med någon som gör succe i allsvenskan med Växjö. Å andra sidan är det bara kostnaden för att få in ytterligare en spelare i truppen. Lite grann ser jag det tvärtom, Elitserien får lättare att konkurrera med utländska klubbar om bra spelare eftersom vi får lägre skatteavbränning. Jämför med fotbollsallsvenskan där danska klubbar kan ge mer till svenska spelare än svenska klubbar eftersom skatten blir lägre.
Frella: Sloan värvade man väl på rekomendation av Zäta som varit på samma camp som honom hela försäsongen. Manderville värvade man väl... för att han var ledig.
När det gäller Leksand-Timrå så är det tur att masken och Bergqvist inte lyfter lön av oss.
mattias - 74: Haha. Du gick in i fällan:-)
Förväntade mig en utläggning om ...hmmm FBK:-)
Chippen:
Haha..vad fan är detta? Har väl aldrig skrivit att Mora inte är värda sin plats i ES?
Å fan. Måste ha missförstått dig. Du är alltså en sån där som man inte ska läsa mellan raderna, för där finns absolut ingenting alls - förutom en liten bit illaluktande ost.
Rock on, och lycka till med dina förunderligheter i vinter.
Visst är det lite så oxå, men tycker fan inte Mora har något i ES att göra...
Chippen @ Vinkeltået Igår kl. 19:45
För min del så får Mora gärna värva hur många utlänningar de vill. Bara alla floppar och de åker ur ES. Maken till skitlag finns inte.
Chippen @ Vinkeltået Igår kl. 19:39