Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Forum

« · 377303 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Domare Gyllander!
Zcootah: Jo i Allettan verkar de ha ena riktiga stolpskott, såg i tidningen i morse att Kovland fått ett mål bortdömt för att motståndarkeepern lämnat kassen i tron att det var avvaktande utvisning, vilket det inte var, Kovland hade skjutit pucken mot det öppna målet och när pucken nästan var i mål hade domaren blåst av, med förklaringen att han tyckte synd om Asplövens målvakt =)
Kommentera

Boström: äh tycker alla bara gnäller på domarna....åk å kolla på valbo (allettan västa...) DÄR kan man snacka om dåliga domare
Kommentera

Boström: Frågan är väl inte om han eller någon annan är för dålig - frågan är - har vi verkligen någon att ersätta med? Vi kan väl alla vara överens om att vi behöver domare på isen...
Kommentera

Domare Gyllander!
Borde han sluta?
Jag tycker inte han håller Elitserie klass!
han vågar inte dömma i vissa fall!
Han är jämn orättvis mot Brynäs IF och dömmer ut dom!

Va tycker du?
Kommentera

Sv: Domare Danielsson?
Rille_TIK: ja han e fan helt värdelös
Kommentera

Rille_TIK: Ja han är ju inte den mest uppmersamaste om man säger så.... men det finns ju sämre dommare som tex Andersson
Kommentera

Sv: Ingen Dahlén i elitserien
Zcootah: Ja men är inte det bra! dom behöver det!
Kommentera

Sv: Hockeykväll
Mickis: Jo jag förstår precis vad du menar! Men ser ju bara färlestad, hv och frölunda.... sellan man ser de kämpande lagen som timrå tex..
Kommentera

DIForever: Mattias - 74 är lustig på riktigt, mangan däremot så är och har han alltid varit seriös!!! mangan har även denna gång helt rätt!!! Det finns BARA Frölundaiter, det är bara insikten som saknas!
Kommentera

mangan, Mattias - 74:

Haha, ni är lustiga ni :)
Kommentera

DIForever: Han är frölundait som alla andra. Några har inte kommit till insikt ännu bara. :-)
Kommentera

DIForever:

Jaså har han :)

Det bor en leksing i oss allihopa :)
Kommentera

Zcootah: Han har nog det största DIF hjärtat i Sverige...
Kommentera

DIForever: måste va nått sånt :) eller så har han nästan för stort DIFhjärta :)
Kommentera

Sv: Var hittar man statistik....
Rooster:

På swehockey.se. Jag tror att stats.swehockey.se kanske fungerar, man jag ids inte kolla. Du får väl leta lite... ;)
Kommentera

Var hittar man statistik....
...från Elitserien? Målvaktsprocent, tekningar etc.
Kommentera

Zcootah: Ja, TV4 har nog sagt till Challe att han inte får nämna ett ord om ett annat lag...
Kommentera

Gone: det är ju sant....det är det enda Challe Berglund pratar om
Kommentera

Zcootah: Härligt, där kom den!
Kommentera

Mickis: de hockeykväll som finns nu pratar bara om djurgården iaf så det är inte ens värt å se :)
Kommentera

Hockeykväll
Det är så synd att det inte kan finnas ett värdigt hockeykväll, där man analyserar matcherna etc etc. Som det är nu så får man nästan bara se topplagens matcher. Kopiera fotbollskväll.
Kommentera

Japp rutinen är bra som sagt både på isen och i båset. Jag tror att han kommer att klara soig bra kanske kan det vara lösningen.
Kommentera

Mattias - 74: inte bara forwardsidan....laget släpper in för mycke mål också
Kommentera

Mattias - 74:

Forward skalld et stå!
Kommentera

jalla:

ansvaret ligger på foreardsidan antar jag! Då kan det knappast bli sämre :)
Kommentera

Zcootah: Jo exakt....Men man får väll se hur det blir med den saken....
Kommentera

jalla: nej då är gamlingarna från Nhl me förhoppningsvis.....sen är det ju bara å hoppas att det inte blir nån NHL strejk
Kommentera

Zcootah: Jo men det är svårt att hitta en sådan...Men det som han är viktigast för är ju rutinen som han kan tillföra till ett annars ungt tre kronor...Fast vi får väl se..TreKronor kanske inte är lika ungt i World Cup....
Kommentera

jalla: ja skulle va kul om det kom fram en ung spelare som kunde spela som han gjorde....
Kommentera

Zcootah: Jo jo...det tror jag också men jag kan tänka mej att han kan vara riktigt viktig att ha i båset...Det är svårt att hitta folk med den rutinen han har...Han kanske kan tilloch med kan få grabbarna i laget att stå på sig i närkamperna och inte vika ner sig som vi är vana att se....
Kommentera

jalla: men han hade tillfört en del på isen å kan ja tänka mig
Kommentera

Zcootah: Ja det kan ju vara en smart grej det å...Han kan nog tillföra mycket till ett annars yrvaket TreKronor....
Kommentera

Ingen Dahlén i elitserien
Enligt hockeymagasinet ska uffe dahlén inte göra någon elitserie comeback utan i stället bli assisterande coach i Tre Kronor
Kommentera

Sv: Skrattretande krönika
Hawerchuk: Jovisst är det en jämförelse. Men han pekade nog på saker som är väldigt fel. Visst är det många moment inom fotbollen som säkerligen är tuffare än hockey (ta t.ex. att i hockey har man rejäla skydd, i fotboll kan man få mer eller mindre ett spik rätt in i benet). Men det han skriver är ju helt fel. Till och med virrpannan Wennerholms krönika var bättre denna gång.
Kommentera

Frisco: Jo. men även han lunkade och stod stilla ibland. Om vi ska snacka om rörelse så borde vi nog nämna "Turbo" istället. Visserligen är springa det enda som han kan göra inom fotbollen. Värsta duracell kaninen :)
Kommentera

Mygel: Du såg aldrig Jonas Thern spela match va?:-)
Kommentera

Hawerchuk:

Du får väl ta och börja läsa "Hockeynews" då eller vad den nu hette ? :)
Kommentera

Hawerchuk:

Sant, men två fel blir inte ett rätt, däremot så konstateras det man länge vetat, kvällsdrakarna är ett stort skämt
Kommentera

Men lugna er nu. Om ni är uppmärksamma så är det två krönikor, en som tar ställning för hockeyn och en för fotbollen... I

Inte att jag försvarar någon av dom precis... det här tar ju upp den eviga frågan när vi ska få en riktig sporttidning i Sverige?
Kommentera

scim: Ärligt talat; hur i hela h-lvete kan redaktören på Sportbladet släppa igenom en sådan smörja? Visst de har noll koll på ishockey i det rosa Stockholmsbladet (en anledning att inte lägga ner några pengar på skiten), men detta är ju som hämtat från en krönikör i en Ding Ding värld. I minuter så är Ljungberg på plan längre, men har han räknat med Ljungbergs effektiva minuter såsom han räknar in Näslunds?? Jag har ALDRIG sett en fotbollsspelare konstant springa max i 90 minuter i en match. Det är spelavbrott eller spel på andra delar av planen då spelare kan lunka och hämta andan, perioder då tiden tickar iväg under matchen. I hockey s¨å handlar det om att hoppa in och ge järnet HELA TIDEN under det byte som man är inne på och det är väldigt sällan man ser att en spelare ens har chansen att kunna "glida på isen" under ett byte. En hockey spelare måste hela tiden röra sig och ändra riktning av det enkla faktum att planen, jämfört med en fotbollspland, är så liten och trång. Om en spelare "glider" ett byte så kan man ju garantera att han snabbt blir neråkt.
Kommentera

mangan:

Säkert den reaktion han hoppades på. Ingen kan vara så korkad.
Kommentera

jalla: ja men de kan vara svårt å få två huvud domare till varje match så måmga domare finns de nog inte i svenska eliten.. tyvärr
Kommentera

Jag blev tom så upprörd att jag mailade idioten i fråga och skällde ut honom.
Kommentera

scim: Man undrar om dessa sk experter i ämnet någonsin spelat en hockeymatch? Och kämpat furiöst i en svettig och tung utrustning i 40 sekunder för att sedan få vila i knappt två minuter innan man förväntas göra slut på all kraft man lyckats samla på sig.
Nä, det har de nog inte. Men fotboll har ju alla spelat. Det vet man ju hur jobbigt det är att lalla runt i gröngräset och lattja boll med kompisarna. Det är mycket jobbigare, för det varar i hela 90 minuter.
Tro mig, jag vet.... :-)
Kommentera

Dragan 2k: Åjo, det går säkert att jämföra om någon la ner lite seriös tid på att analysera det hela. Men av den varan finns inte mycket.
Det roligaste är som han avslutar:
"Tro mig"

My ass.
Kommentera

Looben: Var bland det dummaste jag läst,hört...tja vad som helst. Men att det återfinns i Aftonbladet förvånar inte.

Går inte att jämföra hockey med fotboll. Fotboll finns inte.
Kommentera

scim: Ja det låter inte direkt övertygande.
Den som "....glider runt på blank is..." kommer inte upp i 19 minuter speltid i NHL.
Det verkar vara en alltigenom absurd jämförelse fast jag fick nog efter några rader och påståendet att Näslund glider runt på isen.
Kommentera

scim: Tänka sig att den ena reportern bevisar sig dummaren än den andra på den där blaskan.
Kommentera

Skrattretande krönika
Aftonbladet har återigen bevisat att de låter vemsomhelst skriva och låter vadsomhelst stå i en krönika. Ta en titt på den bifogade länken och jag garanterar er ett gott skratt.
Kommentera

Nightwish:
haha istället för 1 blind höna får man ju bara 2 istället , sen har dom olika bedömning och det blir bara sörja av det iaf ... dom klagar ju lika mycket på dommarna i nhl nu som med bara 1 dommare så , bättre utbildade dommare tror jag det som funkar bäst
Kommentera

« · 377303 · »