Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Vad kan man göra åt FBK

« · 73160 Till forumet

Sv: Vad kan man göra åt FBK
miftjejen

Då e du den ende (förutom i Karlstad) som tror det!Trots att MoDo slog ut VF så hoppas jag ändå att MoDo tar SM-Guld...
Kommentera

Om nu MoDo förväntas ge FBK en match i finalen, hur måste det gå till? Vad är det som talar för MoDo? Jag har vridit och vänt på statistik, kollat in MoDospelare och jämfört.... jag har analyserat dagsformer och psykologi... men jag kan inte hitta annat än att FBK kan bara förlora om man gör en Vitryssland.... och det borde man inte lyckas med över fem matcher...

Eller?
Kommentera

Grattis till SM-guldet FBK!
Det är ni värda efter en kanonsäsong!
MoDo har gjort en bra säsong med. Tvåa är inte fy skam!
Kommentera

Ska vi inte ta o spela om det först?? Nu är iaf MODO 'uppe på tårna', o bör ha ett bra hemma-stöd, så kanske kanske?????
Men naturligtvis är det en oerhört lång väg att gå. Framförallt måste MODO få till ett betydligt bättre PP-spel, det kan va helt avgörande. Får man tidigt 'hål' på Gerber, kan allt hända.
Kommentera

Zigge

Verkar lite som att MoDo är i samma läge nu som Brynäs var inför finalen -99, så ingenting är omöjligt. Ingen blir gladare än jag
om ni nu får ert förtjänta GULD efter alla finalmissarna....
Tips ang PP-spel: Bissett är ledig...;-))
Kommentera

Lunkster:

För du egen statistik eller?

FBK-MODO, ES 2001-02:

3-1 (i Ö-vik)
2-4 (i K-stad)
4-5 (i Ö-vik e.str.)
6-4 (i K-stad)

Sammanlagt: 2-2 i matcher, 15-14 i mål.

Men i ett land och en sport vars supportrar fäster tilltro till vad som skrivs i kvällstidningar må väl ditt frosseri i ignorans vara förlåtet.

;-)
Kommentera

lunkster: Eh, varför skulle man inte kunna göra en vitryssland när det är många matcher? Till och med i bäst av sju är det möjligt att gå på pumpen... *fortfarande sur*
Kommentera

>Men i ett land och en sport vars supportrar fäster tilltro till vad som skrivs i kvällstidningar må väl ditt frosseri i ignorans vara förlåtet.

Tack att jag är förlåten... avd jag menade mest var inte statistiken mellan lagen för flera månader sedan utan de senaste veckorna... form tror jag det kallas...

Fast matchen var jämn, vilket lag som helst kunde ha vunnit, men tyvärr: FBK drog längsta stråt....

Ser frem emot torsdag...
Kommentera

Lunkster:

Sorry, jag trodde ju att ditt inlägg handlade om:

"Om nu MoDo förväntas ge FBK en match i finalen, hur måste det gå till? Vad är det som talar för MoDo? Jag har vridit och vänt på statistik, kollat in MoDospelare och jämfört.... "

Form, tja FBK vann den senaste matchen mot MODO ehh...Grattis!
Kommentera

GLMC>
Erkännas skall att jag inte trodde att MoDo skulle stå upp så bra som de gjorde, riktigt bra match och spänningen var hög och kanske försvann lite nu när fbk har hemmamatcher... men jag antar att MoDo inte ger sig till den feta tanten försöker sjunga...

torsdag.... torsdag...
Kommentera

« · 73160