Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

Forum

« · 395658 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa nyförvärv?
Magnus: Alla verkar ha glömt bort att MODO också tagit tillbaka Mikael Zajkowski som är en av de mest talangfulla målvakterna i Sverige. Jag hävdar fortfarande att Steen är en av de mest intressanta inhemska värvningar som MODO gjort genom tiderna.
Kommentera

knaskamilla: Men det hade definitivt varit intressantare om folk förklarade sin röst. Jag är exempelvis OTROLIGT intresserad av att höra vad de som röstat på Mora grundar sin uppfattning på. I viss mån även Modo där Steen som sagt verkar ha dragit en osannolik mängd röster...
Kommentera

knaskamilla: "locka till" tyckte jag bestämt att jag skrev. Är man inte mottaglig för stimuli så är man inte.
Kommentera

NuMo:

Ja, men man kan ju inte tvinga folk som röstar att berätta varför de röstat som de gjort.
Kommentera

NuMo: Bra, då hade man kanske funderat lite om man dessutom skulle förklara sin röst.
Kommentera

knaskamilla: Precis. Omröstningarna skall ju locka till debatt. Men det har det inte gjort ens nu. Det har kommit åsikter om värdet i omröstningen bara. Att utifrån sin utgångspunkt föröka redogöra hur man och framförallt varför man tycker och har röstat som man gjort, vore bra.
Kommentera

knaskamilla: Du kan ju döpa om frågan till "Vilket lag ska vi välja idag?". :D
Kommentera

Magnus:

Jag tog Modo och Steen som exempel bara för att det var uppe i debatten. Naturligtvis kan alla lags fans resonera på samma sätt. Och naturligtvis kan folk trycka bara för att det är det egna laget, eller för att vara ironiska mot andra lag, eller vad som helst. Okynnestryckningar kommer amn inte ifrån.

Däremot så kan frågeställaren försöka precisera frågorna så att han får så få misstolkningar sm möjligt.
Kommentera

Magnus:

Jag skulle kunna ta bort omröstningen, fast den har ju inte inbjudit till diskussion förrän nu, så den får allt ligga kvar ett tag till... =)
Kommentera

NuMo: Oavsett hur mycket man älskar Modo kan man väl knappast vara så blåögd att man tyckar att Stten är det bästa förvärvet/kapet?

Men låt oss säga att så är fallet, då framstår väl Mora som ett än större mysterium tycker jag. DESSUTOM har frågan legat uppe för länge nu, när den inleddes kunde jag omöjligen rösta på Mif eftersom de bara värvat Hirsch (möjligen Matthiasson också, minns inte). Idag däremot skulle jag kunna överväga att rösta på Mif åtminstone.
Kommentera

Nubben: "gnabbandet"?
Kommentera

Är det inte lika bra att lägga ner "gnabbandet" om vem som har rätt/fel i den här frågan?
Kommentera

YaQoP:
Det kanske är så att alla nyförvärv som andra lag har gjort är dålig för Modo och de som Modo har gjort är bra för Modo. Ser man det ur den "egna" utgångspunkten så kan det ju bli så.

Sen kan det kanske tolkas som att Steen är det bästa nyförvrvet. Det bästa kapet alltså. Kanske tyckar man därför att just Modo värvat bäst.

Bara för att man värvat mest, så betyder ju inte det att man värvat bäst. Lag som värvat mycket redan nu, lämnar ju inga större möjligheter att förbättra laget fortsättningsvis. Med den tanken så kanske Modo har värvat bäst. Man har fortfarande hållit platser öppna för eventuella (faktiskt lovade) hemvändare.

Det är bara att konstatera att det inte handlade om vilket lag som värvat flest spelare, ej heller bäst spelare. (hittills) Utan endast vilket lag som värvat bäst. (hittills.) Frågan är inte preciserad så ingen kan med sina egna förutfattade meningar tolka frågeställningen åt någon annan.
Kommentera

knaskamilla:
Magnus:

Helt rätt, jag är ute o cyklar på de här forumet hela tiden känner jag, så det är helt klart mysko att Modo fått så många röster.

Men som knaskamilla va inne på, alla verkar rösta på sitt eget lag så omröstningarna får man ju ta med en enorm nypa salt, flera hekto faktiskt.
Kommentera

YaQoP:

Fast omröstningen handlar ändå om vilka som värvat bäst HITTILLS.

Jag tror dock också att sådana här omröstningar blir missvisande, fast jag förstår inte varför man skulle rösta på sitt eget lag om de inte värvat bra. Det är ju ingen popularitetstävling, den här omröstningen. Själv har jag inte röstat alls, vilket beror på att jag inte tycker att jag kan bedöma vilka som värvat bäst då jag inte har koll på alla spelare som värvats hit och dit.
Kommentera

Magnus:

Och det ligger ju inte några Modo förvärv i luften då? Man får ju kolla lite vartåt det lutar också.
Kommentera

Sv: Melin till MIF
Danne_L:

hehe, precis
Kommentera

Magnus: Stämmer...
Kommentera

Omröstningen här ovan känns väl lite patetisk när Modo fått så många röster trots att man hittills inte värvat något förutom skägget och Steen. Ytterligare ett bevis för att omröstningar av detta slag är meningslösa eftersom alla ändå bara klickar på sitt lag oavsett hur verkligheten ser ut.
Resultatet bli med andra ord mer intressant i fråga om hur många på forumet som håller på resptektive lag än vilka som verkligen värvat bäst.
Kommentera

YaQoP:

År efter år räknar man bort Malmö oavsett vilka nyförvärv de presenterar, ska man göra annorlunda i år kanske..hmm..nä:)
Kommentera

Zcootah:

Jo dom får nog ett rätt bra lag, men de är att spela ihop laget jag är tveksam till i Malmö. Men men, nu tränare och lite nya spelare så varför inte.
Jag är inte den som är den..
Kommentera

YaQoP: precis....tycker dom har 2 bra målvakter....hyfsat på backsidan men de ska komma 2 riktigt bra till...framåt ser de riktigt bra ut å
Kommentera

65Selander:

haha ja,
vettefan om jag tänkte på iallafall. Inte va de hockey iallafall :D
Kommentera

YaQoP: Inga problem, själv så är man på väg in i ruset och alla burkar i kylen vrålar "Drick mig, drick mig"

Så i morgon så kommer man önska sig att man hade alkolås på tangentbordet ;-)
Kommentera

65Selander:

haha ja då hade jag missuppfattat det GROVT, dessutom. Följde inte tråden riktigt här i natten. Ber om ursäkt.
Kommentera

YaQoP: Tror nog du har missuppfattat detta!

Melin är Björn Melin och inte Roger Melin som redan tränare LHC
Kommentera

Danne_L:

Så då byter dom från Lund till Melin?, en lugn tränare till en annan.

Det har nog lite med föreningen som sådan att göra också.
Kommentera

YaQoP:

Allt hänger ju som sagt på vem som tränar laget. Med rätt tränare så bör det kunna bli helt okey tycker man. Men man skall inte göra om samma misstag för många ggr, stirra sig blind på nyförvärven.
Kommentera

Zcootah:

De finns ju fortfarande 3-4 lag som fortfarande har ett bättre lag på papperet än malmö, och Malmö är ju inte direkt kända för att kunna spela ihop lag på ett bra sätt.
Kommentera

YaQoP: denna gång tror ja dom lyckas
Kommentera

Percy själv bör nog ta de lite lugnt med sina storsatsningar.
Kommentera

Sibbe: Inte Percy personligen som storsatsar. Det är ett flertal investerare, däribland Percy. Men men, kvittar vem som sponsrar bara det löser sig inom kort på tränarfronten, så är jag nöjd.
Kommentera

Nubben: Percy storsatsar ju så en dyr kanadensare låter inte orimligt...
Kommentera

heart: Som jag sagt tidigare, det ser så ut ja. Men bara för att man har ett bra lag i omklädningsrummet, betyder det inte nödvändigtvis att man har ett bra lag på isen...

Det är mycket som ska klaffa helt enkelt. Inte minst på tränar sidan, rätt man för jobbet måste hittas.

Ska bli intressant o se vilken väg klubben väljer att gå. En kanadensisk dyr tränare med ett gediget förflutet. Eller ett billigare alternativ här hemma...
Kommentera

Nubben: Melin kommer att tillföra mycket för malmö... ser ut som om Malmö kommer få ett riktigt starkt lag i vinter
Kommentera

Timråfan_skåne: Han kan bli en riktigt bra spelare. Fortfarande ung, men hans tyngd och målfarlighet kommer MIF ha nytta av. Det är jag helt säker på.
Kommentera

Zcootah: Det har jag faktiskt inte hört något nytt om. Det jag med säkerhet vet i dagsläget är att Hannula och Melin är de två som är så gott som helt klara.

Sen är D.Kalt, J.Nielsen, 2-3 landslagsbackar från FInland och Tjeckien också väldigt aktuella.

Sen har faktiskt J.Höglund varit ett namn som kommit upp i samband med MIF, men det verkar inte lika aktuellt i dagsläget...

Men nu ska jag hem till flickan och hjälpa till att inreda hennes lägenhet. Ha det gött o håll tummarna för Tre Kronor ikväll !
Kommentera

Nubben: Hur blire me Jens Nielsen då ska han till MÌF tror du?
Kommentera

Zcootah: Precis, men sen är det väldigt mycket socialt som spelar in. Finns ett flertal spelare som väljer MIF för "läget". Nära till Köpenhamn o.s.v sen är Malmö är en fin stad som har det mesta.

Men sen finns det ju många som väljer lugnet som bara finns uppåt i landet.

Tror nog Mora kan locka till sig en del fina namn. Men inget riktigt märkvärdigt, tyvärr...
Kommentera

Nubben: nej mora kommer att få nåra riktigt bra spelare dom med....men dom största kan dom inte få....
Kommentera

Hälge: Som sagt inget är KLART innan underskriften är där.

Men jag är också väldigt säker på att han spelar för MIF nästa år.
Kommentera

Zcootah: Det är utomstående personer/företag som står för en hel del kostnader, så lönen är nog rätt fin i MIF.

Mora vet jag inte alls hur de har det. Men kan knappast tänka mig att de kan vinna så många dragkamper under sily season.
Kommentera

Nubben: Enligt Aftonbladet är det klart iaf.
Kommentera

Nubben: Jo för de ryktades om att han va sugen å lira i mora förut....men undra hur stor skillnad i lön det blir i Mora mot i MIF
Kommentera

Zcootah: Jo han lär få en hel del speltid och det ekonomiska tror jag nog bli bra det med.

Tror att MIF kommer ha ett mycket bra lag på pappret när nästa säsong drar igång. Sen är frågan om det laget är lika bra på isen...
Kommentera

Nubben: antagligen är det väll de bästa för han både ekonomiskt och spelmässigt...
Kommentera

Zcootah: Nyheten kommer släppas i början av nästa vecka...

Men jag är 99% säker på det, har hört det från en rätt säker källa.

Om inte Melin på egen hand ändrar sig i sista sekunden så kommer han spela i Malmös svarta match ställ nästa år.
Kommentera

Nubben: vart ser du det?
Kommentera

Melin till MIF
Behöver inte säga mer...
Kommentera

Sv: Spelschema
Nu kan ni i alla fall rösta på vilket lag ni tycker har värvat bäst. Att spekulera i tabeller är som sagt var ganska omöjligt och meningslöst redan nu. Dessutom brukar tabelltippningar ske i "Tippa matchen", har jag för mig.
Kommentera

« · 395658 · »