1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591453 inlägg · 6216 ämnen

2005-11-15 Timrå IK - Mora IK

« · 616464 Till forumet

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
actionleif: Ja vidhåller fortfarande att backarna är en säkerhetsrisk. Varför skall Oksa uppträda professionellt när ingen annan gör det.

Nej fy fan vad vilken La Paloma det var idag. Ta hit Peter Antoine, Lennart "Liston" Söderberg och Niklas Wikegård så jävlar i min själ blir det liv i luckan.

Ett sönderslaget omklädningsrum och några kraschade kaffemuggar kanske inte vore någon dum ide ändå.

Jag kräver en ursäkt av kapten Sanny Lindström i morgondagens tidning.
Sen bör man genast plocka av honom bindeln och ge det till någon som klarar av det.

Förbjud mys med frugan kvällen före match. Inför nolltolerans för alkohol.
Och sänk lönen med 10% varje gång spelarna inte visar hjärta och ställer ut skridskorna.

Hjälper inte heller det - LÄGG NER SKITEN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Jag tycker Robban vore det självklara valet som kapten. Rutin och ständigt hög moral. Lindström har varit en besvikelse den här säsongen.
Styf genomgående bästa back i mina ögon.
Kommentera

ernie eagle: Jag håller fullständigt med. Mer känslor och mindre av den apati som verkar råda för tillfället. Däremot så tycker jag att, även fast man inte kan kräva underverk, så ska Oksa uppträda professionellt just därför att lite trygghet längst bak kan hjälpa mot backarnas slarv och passivitet. Det är jag övertygad om.
Kommentera

RocknRolf2: Ja jag förstår inte alls varför han blev av med kaptensbindeln. Om det var hans fria val och egna vilja eller någonting annat?

Måste undersöka saken. Annars är ju Manderville alltid ett kaptensämne. Även om inte stack ut nämnvärt ikväll.

Vi vill ha "duracellkaninen", "Il Capitano" och världens bästa Carlsson tillbaks i rollen som kapten och med ett stort C på bröstet.

Vidare kvittrade en fågel i mitt öra att Tarvainen skjuter lika hårt som en häst sparkar och effektivt.

....att Krutov var förkyld annars hade han snörat på sig skridskorna ikväll.

....Timrå vann kvällens match redan på förmiddagsvärmningen.

,,,att hjärtat finns i Carolina.

Ring, ring bara du slår en signal, åååhhh åååhhh åååhhh ring ring tystnaden är så total.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

När jag gick in på förstasidan och såg att RocknRolf2 har flest inlägg på hockeysnack visste jag att Timrå förlorat...

Skämt assådårå.

Kommentera

El Maco: ja hu. har varit så upprörd att huvudvärken bultar på i skallen. Går inte att sova heller.

Komihåg-lista för Nubben till nästa säsong (om vi nu spelar i eliten?)

1. Prioritera mest pengar på målvaktssidan. Satsa miljoner på ett etablerat stjärnnamn, det lönar sig i längden. I dagens hockey har målvaktsspelet en minst sagt avgörande roll och ett vinnande lag har en stabil målvakt. Betala därför de pengar som krävs för ett etablerat och välmeriterat namn, annars är risken stor (iaf större) att slumppuckarna trillar in för ofta och backarna blir osäkrare i sitt spel. En stabil målis lyfter hela laget.

2. Satsa på att få till en bra mix i laget. Ett vinnande lag har varierade spelartyper. Vissa billigare spelare passar bra till grovjobb medan vissa dyrare spelare behövs till powerplay och poängmakeri. Tillsammans kompletterar de varann.

3. Värva absolut inte från blåbärsligor! Timrå har i princip bara haft dåliga erfarenheter av värvningar från blåbärsligor som England och Italien. Såvida spelarna inte är unga så finns det en anledning till att de spelar i såna bakgårdserier vars kvalite är sämre än allsvenskan. Leta bland poängplockarna i dugliga allsvenska lag för billigare spelare istället.

4. Värva inte för värvandets skull. Det är onödigt att chansa om det finns beprövade alternativ tillgängliga. Låt gå om dem är i slutet av karriären, kontinuitet är viktigt för lagbygget och ju mindre chansningar desto bättre.

5. Var inte rädd att betala dyrt om situationen kräver det. Har klubben tappat flera tunga namn? synd. Men det finns en lösning, och den stavas pengar. ekonomiska utsvävningar ska genrellt undvikas, men om spelarförlusterna riskerar lagets sportsliga prestationer alltförmycket så finns det inga alternativ. Bjud högt tidigt på försäsongen för att få ett/ett par namn för förstafemman! Annars blir det panikvärvningar mitt under säsongen som ofta är mediokra spelmässigt och dessutom kostar dyra slantar.
Kommentera

RocknRolf2: Bravo! Du kan ju skriva sakliga inlägg med konstruktiv kritik om Du bara försöker. Fortsätt så.
Kommentera

Redax 2:
Du som är en klok och välutbildad ung man *hm*.

Kan du förklara hur en person kan påstå att varken Henrik Zetterberg eller Peter Forsberg skulle kunna förbättra ett Allsvenskt lag?

En spelare gör ingen skillnad sägs det i texten.
Kommentera

friskan: "Ung man"... Just nu känner jag mig mer trött och ledbruten än min gamle far (som dessutom har mer hår än vad jag har...)...

Om resten av laget också kämpar gör det skillnad men vi har ju tyvärr sett hur det blir när alla andra åker runt och hoppas att Z skall fixa det. Skall man döma av gårdagens kommentarer från de som såg matchen live verkar ingen ha kämpat så i det läget hade kanske inte ens en Z på planen gjort ngn skillnad...

"England expects every man to do his duty..!"

...vilket f.ö var tänkt att lyda "Nelson expects..." men eftersom det fanns en flagga för "England" men Nelson krävde 6 bokstavsflaggor för att signaleras så ändrades Nelsons ursprungliga order lite...
Kommentera

« · 616464