1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 1834409 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: haha, jag är dock glad så länge sånt där skit inte händer under seriespelet..
Kommentera

Heisenberg:

Jag grät. Skrekgrät. ; (

Edit: Skojade bara lite. Men jag suckade tungt. Jävligt tungt.
Kommentera

DJ Hemp: fulaste målet på länge.. Kunde inte låta bli att skratta åt det.
Kommentera

Tyvärr befarad hjärnskakning för Olofsson. Och så ett jävligt sjukt 2-3. Satans Horava-varning på den...
Kommentera

Där satt kvitteringen igen - jävligt bra P P!
Kommentera

Heisenberg: ser ut precis som i första perioden mot Modo senast, man gör det väldigt svårt för sig i egen zon och spelar fast sig själva i onödan genom slarvigt passningsspel. Sen får man ha i åtanke att Modo väl har spelat nån mer match än oss och har lite mer matchtempo i sig.
Kommentera

Heisenberg:

Ja, hittills. MoDo leder rättvist. Så här kan det inte få se ut när serien drar igång.
Kommentera

DJ Hemp: vi ser lite "sömniga" ut ikväll.
Kommentera

Fast där kom 1-2 från just ingenstans efter tacklingen...
Kommentera

Väldigt snyggt gjort av Karlsson :) inget magskott här inte!
Kommentera

Mycket läckert fram till 1-1 nu av Karlsson - kanon!
Kommentera

Det var inga som helst att hitta kvällens sändning. Dessvärre har matchen inte börjat särskilt bra för vår del. Slarvigt försvarsspel där vid 0-1 och nu är Molinder dessutom utvisad.
Kommentera

Sputnik:
Krångligt, inte vet jag.
ST, som ju vill ha betalt för allt imponerrar inte på mig.
Bor 90 mil söderut och har enbart mött inget från ST. Inga svar på kritiska mail pga deras alla +artiklar.

Jag nöjer med att invänta seriestarten och C-more.
Kommentera

Heisenberg: Varsågod, Men håller med om att det krångligt att hitta den.
Kommentera

Sputnik: Tack!
Kommentera

Sänds matchen på st? Svårt att hitta som vanligt.
Kommentera

Puckat: Larsson och Wedin står över, då man vill titta mer på andra spelare. Enock kör som bekant på is/rehab. Westlund däremot. Jag tror nån fyllepostade det om hans tryout.
Kommentera

Alla tillgängliga sa Freddan igår? Varken Hampus, Wedda, Westlund eller Enock med i laguppställningen som kom ut idag
Kommentera

Sputnik: som sagt...går FBK före TIK? Borde vara viktigt med båda två i match.
Kommentera

Hahl Bundy: du har inte förstått en analys av varje lag per dag
Timrå i morron!
Kommentera

Otto1: Varken Hampus Larsson eller Wedda blir alltså med ikväll enligt Freddan Andersson.
Kommentera

Hahl Bundy: Var ju ett 30 min långt klipp om Timrå idag. Eller du kanske menar papperstidningen?
Kommentera

Sen när blev ST en Modotidning? Bara artiklar o reportage om Modo i dagens ST. Inte nånting om Timrå. Där försvann en abonnent till idag. Check✔
Kommentera

- Vart har Bragd-Birger tagit vägen?
- Ja, det senaste jag hörde var att han har startat två parallella snabbmatskedjor.
- Jaså, vilka då om jag får fråga?
- Birger Kung, rena rama gatuköken, och Bragd-Burger, mer åt sportbarshållet.
- Hur går det för honom då?
- Jaji, det sägs att han har burgat bra.
- Men hur ser det ut på meal-sidan?
- Tja, en av restaurangerna ligger i Upplands Väsby. Nästan tre mil norr om Stockholm.

Tack för den, Arne Hegerfors!
Kommentera

DJ Hemp: MoDo ska int kjamas och tramsas imon!!!
De ska flås och klås åt a helvete i Gärdet!!!
Slut me gulligullandet nu.. TACK!!
Kommentera

Är dä censur som jäll här i år?
Här lägg man fram rykande nyheter ifrån Isrinken i
Västervik...!!!
Inte uppskattat!!😬
Kommentera

DJ Hemp: Allting kan sägas på olika sätt. Man ju t ex säga "jag älskar inte Modo" på ett sätt så att lyssnaren kan enkelt tolka det som hata Modo... ja ni förstår :-)
Kommentera

El Maco:

Okej, den var bättre. Kjamizzzar. :)))))))))
Kommentera

DJ Hemp: okej. Kramiz Modo?
Kommentera

El Maco:

Varför ska det alltid hatas till höger och vänster? : (
Kommentera

Kongo: Gliring, min vän.
Kommentera

JobbaPuck: Så du har inte förespråkat en specifik banderoll på Twitter?
Kommentera

Kongo: Nidramsor och banderoller? Jag tror du har fått nåt om bakfoten här.
Kommentera

El Maco: Aja sa baja!
Kommentera

Kongo: ok. Hata Modo dårå.
Kommentera

El Maco: Som sagt så är den lokala rivaliteten skadlig för bägge parter, för att det är en för liten hemmamarknad. Det är bättre om varje förening hittar sin roll, samarbetar och bedriver bästa möjliga verksamhet, vilket kommer att bidra till att göra distriktets alla föreningar starkare. Den lokala rivaliteten är av naturliga skäl tynande, vilket är bra. Ur ett TIK-perspektiv är det bland annat bra om det är ännu mer naturligt än i dag att om man spelar med IFSH:s ungdomslag så följer och håller man på Timrå. Där kan enskilda Timrå-supportrar påverka i den ena eller andra riktningen exempelvis beroende på hur man uppträder på SCA-cupen i Gärde. Sitter Sundsvall U12 på läktaren och hör Timråsupportrar skrika nidramsor och ha en banderoll riktad mot IFSH så påverkar det inte i rätt riktning. Tillhör man det fåtal som vill göra det (ping JobbaPuck) så bör man istället sätta föreningens intresse först.
Kommentera

Allt om lagen i SCA-cupen. Mora får inta favoritskapet i och med sin SHL-status, så kan vi andra vara underdogs. Även om vi är mesta mästarna i cupen.
Kommentera

El Maco:

Grejen är väl den att det i nuläget inte finns någon att sparka eller ens peta på. De får gå igen sitt stålbad för sig själva helt enkelt. Vi har fullt upp med våra egna förehavanden och det är dessa som jag kommer att följa nu i vinter.
Kommentera

Kongo: Timråtråden är det enda någon skrivit i senaste veckorna på bobbarnas forum så oroa dig inte. De få som fortfarande är lojala med gärdehova stoltheter när inte bli Tikare ändå även om vi har med blommor och choklad till dem på cupen. Rivaliteten är rätt ointressant i övrigt när de inte finns idag och - om de har tur - möter Bräcke i division 2 nästa år. Kanske inte är så mycket att sparka på när de ligger men peta lite mellan revbenen med tån kan man gott göra.
Kommentera

Snart dags för SCA-cupen, för en gångs skull ett sammanhang där Timrå IK kan benämnas "mesta mästarna" (visst är det så, någon som har en sammanställning?).

Den lokala rivaliteten är skadlig för alla parter, vill uppmana alla att sätta föreningens intresse främst och uppträda med största möjliga ödmjukhet och visa respekt gentemot arrangören för att inte tillföra den lokala rivaliteten ny energi.
Kommentera

Kongo: Skall tilläggas att jag också tycker det är bra att vi för ett sammarbete med FBK. Det jag var skeptisk till men som visat sig vara feltolkat var om dom skulle fortsätta vara hos FBK även denna vecka då det vankas SCA cup.
Kommentera

Sv: Hockeyallsvenskan 2017/2018
LIF
AIK
Modo
BIK
Panter
TIK
Oskar
Löv
TAIF
Västervik
Sportklubben
AIS
Trojansk
Göbbhäst
Kommentera

Kongo: jag var glad att få svar öht...
Kommentera

Nisse på Mon: Undrar om ansvarig även ser att om man blir bättre på kommunikation så behöver man inte få den typen av frågor, det vill säga att frågan från dig var ett kvitto på att det finns något att jobba på.
Kommentera

Hur kommer det sig att SCA-cupen är så utspridd nu för tiden? Såväl geografiskt som i tiden. Har det kanske att göra med IFSH:s frånfälle? Jag gillade i alla fall mest den tiden då alla matcher spelades i Gärdehallen och då man även bytte ut lagen, som var fler än i dag, för varje säsong. T ex Skellefteå och Frölunda samt en del finska lag. Var befinner jag mig nu? I skarven mellan 70-tal och 80-tal kanske. Those were the days...
Kommentera

Larsson och Wedin kommer att vara med mot Mådå. Punkt och slut.
Kommentera

Kongo: redan gjort och fått svar. Så det fungerar.
Kommentera

Sputnik: Det är osannolikt att TIK skulle medverka till något som skulle vara negativt för laget. Det positiva som man får är att två spelare under en passande tid får prova på en miljö på en högre nivå med allt vad det innebär, samtidigt som man odlar relationen med Färjestad.
Kommentera

Nisse på Mon: Till skillnad mot för tidigare finns det nu någon som arbetar med det här; David Åberg på heltid över hela säsongen. Kommer man med frågor och förslag så kan det hända något. Så om du vill kan du mejla eller skriva ett meddelande till FB-sidan.
Kommentera

« · 1834409 · »