palleparling: Jag Instämmer och tycker också att Kinvall imponerat.som jag nämnt innan så tycker jag Dahlroth har börjat lika svajigt som han spelade förra säsongen och är en risk i både egen och offensiv zon. Tror att han kommer få svårt att slå sig in på 6 backar.
John Cena: Gällande offensiva backar så tycker jag det ska bli intressant att se vad Hardegård kan prestera kommande säsong. Tycker han var en av våra bästa backar offensivt förra säsongen och kan han ta ett steg till denna säsong så blir det riktigt spännande att se Timrås PP!
palleparling: Jag håller med dig. Tycker Kinnwall har varit riktigt bra i PP. Ser bekväm och självsäker ut. Som vanligt med yngre offensiva backar så har han problem med uppspelen ibland. Försöker göra för mycket och krångla till saker istället för att bara passa. Men sånt lär han sig förhoppningsvis med tiden. Jag hoppas Fredrik Andersson ger han tid och chans att utveckla sitt spel. För jag tycker vi varit helt utsvulten på offensiva backar dom senaste säsongerna.
Jag såg bara några korta stunder från Modo matchen, men en jag blev imponerad av är Kinnvall. Jag trodde han skulle va nere på 8/9e back pga ST:s rankingar hit o dit, men det skulle inte förvåna mig om han tar sig in på 6 backar.
Vi kanske kan göra ett par punktinsatser inför bortamatcherna mot Pantern? Jag ställer gärna upp på att ha en andel i pallarna. Vi ses i Malmö Isstadion!
Ja, exakt den anledningen är den allra främsta till att jag hellre skummar igenom en text lite snabbt än att "lida" sig igenom en hel videolyssning (de kan vara jävligt långa ibland). : )
DJ Hemp: En text som är hyfsat sammanfattad ser man snabbt den info man är intresserad i helt klart. En video behöver man liksom spela igenom hela och lyssna på lite "ööh", "hmmmmm" och annat strunt och förhoppningsvis finns den där intressanta infon men kan lika väl sluta med att man kastat bort flera minuter. Videointervjuer är verkligen kassa på så sätt.
Jag föredrar också skrivna artiklar. Har varken tid eller lust att spela upp videoklipp och särskilt inte när man befinner sig bland folk. Det känns lite slött att de inte orkar sätta sig ner och formulera en bra text efter en intervju.
Å andra sidan ska sägas att det ännu skrivs många texter på st.nu. I alla fall vad gäller Giffarna, så är det betydligt mer skrivet material än videoinspelningar.
Men om trenden fortsätter mot mer videomaterial i stället för skrivet dito, så blir det nog inte många lokala sportnyheter man tar till sig för min del heller.
Rip Kirby: Bra då vet jag att jag inte ska förvänta mig skrivna artiklar mer men är det bara jag som läser skriven text fortfarande?
Knylan: Jag har tillgång till plus men vad fan hjälper det när det bara är video inslag nu förtiden. Jag börjar bli gammal och hatar förändringens vindar!
jokklas: Ja om det vore så väl att länkarna var PLUS ändå men när inte en enda jävla artikel är skriven text längre då är det illa. Jag trodde det hette Sundsvalls Tidning men snart kan de döpa om sig till Sundsvalls TV istället
Vi borde ha tagit tag i matchen i andra perioden, då vi dominerade som mest. MoDo kan inte ha haft många skott på mål under den tiden, men så fick de sitt första turmål och sedan var det kört.
modomille: Ja fast 4-2 målet är ju inte från denna planet. Flipperspel på typ 4 gubbar innan den blir till en lobb över en chanslös Hokkyland. Som ni skrev själva i eran bok Horava all over again. ;-) Men sett över hela matchen var ni det bättre laget och hade lättare att komma in på heta chanser.
Heisenberg: Förövrigt tycker jag Dahlroth fortsätter vara en risk och ställer till det för sig hela tiden. Kan inte se att han skall gå in på 6 backar när alla är tillgängliga.
DJ Hemp: Karlsson, Westin, Johnsson, JP och Kinnwall är klart den bästa powerplay-uppställningen ikväll. Riktigt bra kemi. Många passningar från Karlsson till JP. Om JP kunde sluta skjuta för högt så skulle det vara Timrå som leder matchen!
DJ Hemp: Ja vi ser ut att få ett hyffsat PPi år i allafall. Erik Karlsson är förutom målet riktigt bra denna match och kan nog bli ett utropstecken denna säsong.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!
Lugn du, tre raka förluster i serien så kommer det att finnas kandidater :)