1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588902 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 1834588 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman:

Lugn du, tre raka förluster i serien så kommer det att finnas kandidater :)
Kommentera

Jämtlandsfil: Tror faktiskt inte nån kommer hålla så låg nivå i årets upplaga
Kommentera

Ja, Enock ser fin ut. Bra för Wedin också att ligga på en målchans - ett mål.

Men, vem blir årets Stene tror ni? :)
Kommentera

Enock och Kinnvall ser minst sagt intressanta ut
Kommentera

jå1: 3-0 nu..
Kommentera

jå1: Och Hållander med sitt första i A-laget!
Kommentera

Puckat: Äntligen fick Wedin näta.
Kommentera

Ingen Lauritzen och Olofsson, däremot Hugo Enock som gör säsongsdebut. Brattström i mål. Vad tror ni om kvällens match? Skräller vi?
Kommentera

palleparling: Jag Instämmer och tycker också att Kinvall imponerat.som jag nämnt innan så tycker jag Dahlroth har börjat lika svajigt som han spelade förra säsongen och är en risk i både egen och offensiv zon. Tror att han kommer få svårt att slå sig in på 6 backar.
Kommentera

John Cena: Gällande offensiva backar så tycker jag det ska bli intressant att se vad Hardegård kan prestera kommande säsong. Tycker han var en av våra bästa backar offensivt förra säsongen och kan han ta ett steg till denna säsong så blir det riktigt spännande att se Timrås PP!
Kommentera

palleparling: Jag håller med dig. Tycker Kinnwall har varit riktigt bra i PP. Ser bekväm och självsäker ut. Som vanligt med yngre offensiva backar så har han problem med uppspelen ibland. Försöker göra för mycket och krångla till saker istället för att bara passa. Men sånt lär han sig förhoppningsvis med tiden. Jag hoppas Fredrik Andersson ger han tid och chans att utveckla sitt spel. För jag tycker vi varit helt utsvulten på offensiva backar dom senaste säsongerna.
Kommentera

Jag såg bara några korta stunder från Modo matchen, men en jag blev imponerad av är Kinnvall. Jag trodde han skulle va nere på 8/9e back pga ST:s rankingar hit o dit, men det skulle inte förvåna mig om han tar sig in på 6 backar.
Kommentera

SMÅLAND:

Vi kanske kan göra ett par punktinsatser inför bortamatcherna mot Pantern? Jag ställer gärna upp på att ha en andel i pallarna. Vi ses i Malmö Isstadion!
Kommentera

jokklas:

Ja, exakt den anledningen är den allra främsta till att jag hellre skummar igenom en text lite snabbt än att "lida" sig igenom en hel videolyssning (de kan vara jävligt långa ibland). : )
Kommentera

Ja de ä beundransvärt!! 50 000 har Giffers fått i Swish på ett dygn 👍
Tänk om man skulle starta Swish till ett par Drinkopallar till bortamatcherna?
Kommentera

DJ Hemp: En text som är hyfsat sammanfattad ser man snabbt den info man är intresserad i helt klart. En video behöver man liksom spela igenom hela och lyssna på lite "ööh", "hmmmmm" och annat strunt och förhoppningsvis finns den där intressanta infon men kan lika väl sluta med att man kastat bort flera minuter. Videointervjuer är verkligen kassa på så sätt.
Kommentera

JanneH:

Jag föredrar också skrivna artiklar. Har varken tid eller lust att spela upp videoklipp och särskilt inte när man befinner sig bland folk. Det känns lite slött att de inte orkar sätta sig ner och formulera en bra text efter en intervju.

Å andra sidan ska sägas att det ännu skrivs många texter på st.nu. I alla fall vad gäller Giffarna, så är det betydligt mer skrivet material än videoinspelningar.

Men om trenden fortsätter mot mer videomaterial i stället för skrivet dito, så blir det nog inte många lokala sportnyheter man tar till sig för min del heller.
Kommentera

JanneH: Jag har också tänkt på det, hade mer än gärna haft videon längst upp och sen textformat under så får man välja själv.

Inte alla som har tillgång att lyssna på video alla gånger heller.
Kommentera

Knylan: är man prenumerant i någon av mittmediamedierna...pappertidning eller digitalt...så har man "plus" i hela koncernen.
Kommentera

Rip Kirby: Bra då vet jag att jag inte ska förvänta mig skrivna artiklar mer men är det bara jag som läser skriven text fortfarande?

Knylan: Jag har tillgång till plus men vad fan hjälper det när det bara är video inslag nu förtiden. Jag börjar bli gammal och hatar förändringens vindar!
Kommentera

JanneH: Jag måste ändå säga att en prenumeration aldrig varit så väl spenderade pengar som nu under senaste dagarna. Hoppas att det håller i sig.

Påminnelse, om nu någon missat det: är man prenumerant av papperstidningen så är man också Plus-kund per automatik. Vet inte om alla greppat det.
Kommentera

Otto1: Tack för extrainfon, uppskattas!
Kommentera

JanneH: Mitt Media är väl det nya namnet? Media innefattar väl såväl skriven text som rörliga bilder?
Kommentera

jokklas: Ja om det vore så väl att länkarna var PLUS ändå men när inte en enda jävla artikel är skriven text längre då är det illa. Jag trodde det hette Sundsvalls Tidning men snart kan de döpa om sig till Sundsvalls TV istället
Kommentera

jokklas: Tänkte inte på det, men här är det mest relevanta :)

-Det är en hjärnskakning, säger Kicki Höglund i Timrå IK:s medicinska team.

-Vi har gjort den bedömningen utifrån hur han mådde direkt efteråt. Nu kommer han få följa hjärntrappan, säger Kicki Höglund.

-Han var inte medvetandepåverkad så vi bedömer inte att den är kraftig, säger hon.
Kommentera

Otto1: Länken ger inte mig så mycket (PLUS) men då vet jag :-)
Kommentera

jokklas: Det är en hjärnskakning, säger Kicki Höglund i Timrå IK:s medicinska team.
Kommentera

DJ Hemp: Någon som hört nåt mer kring Olofsson? Hoppas verkligen det inte var någon hjärnskakning..
Kommentera

SMÅLAND: Parafrasen är "det var då #manligt könsorgan# också, nu går jag hem o super ner mig".
G Hajsen
Kommentera

Töm och glöm är ett klassiskt citat en sådan här kväll!
Kommentera

JobbaPuck:

Vi borde ha tagit tag i matchen i andra perioden, då vi dominerade som mest. MoDo kan inte ha haft många skott på mål under den tiden, men så fick de sitt första turmål och sedan var det kört.
Kommentera

Jämtlandsfil: Linor man minns och en dålig norgehistoria.
Kommentera

Gav matchen några svar då? Nää..
Kommentera

modomille: Ja fast 4-2 målet är ju inte från denna planet. Flipperspel på typ 4 gubbar innan den blir till en lobb över en chanslös Hokkyland. Som ni skrev själva i eran bok Horava all over again. ;-)
Men sett över hela matchen var ni det bättre laget och hade lättare att komma in på heta chanser.
Kommentera

modomille: okej, såg tyvärr inte den matchen.
Kommentera

Sputnik: nä, han var inte på sin topp om man säger så. Tvivlar också på det, tyvärr.

Däremot kan vi ha världens bästa backar utan att det gör någon skillnad om det är sådana mål som ikväll vi släpper in, vilka jävla turmål!
Kommentera

Heisenberg: Samma sak hände oss när vi möttes förra gången,två av era mål var "oplanerade" och tur mål.
Kommentera

Heisenberg: Förövrigt tycker jag Dahlroth fortsätter vara en risk och ställer till det för sig hela tiden. Kan inte se att han skall gå in på 6 backar när alla är tillgängliga.
Kommentera

Bara glömma och gå vidare. Inte mycket att göra åt deras bisarra skitmål.
Kommentera

DJ Hemp: Märkliga mål som fallit i denna match.
Kommentera

Ännu ett Horava-mål förresten... : (
Kommentera

Alla:

Ursäkta mig, men jag hinner inte svara mer på ett tag, då jag precis blev upptagen av annat. Forza Timrå!
Kommentera

JobbaPuck:
HERREGUUU läcker baggen så mycket ikväll?
Kommentera

Minst nöjd hittills: Hauke. Ska göra bättre ifrån sig på samtliga mål.

Mest nöjd hittills: EK19. Chef.
Kommentera

DJ Hemp: VEM fasiken står där bak ikväll?
Kommentera

DJ Hemp: Karlsson, Westin, Johnsson, JP och Kinnwall är klart den bästa powerplay-uppställningen ikväll. Riktigt bra kemi. Många passningar från Karlsson till JP. Om JP kunde sluta skjuta för högt så skulle det vara Timrå som leder matchen!
Kommentera

SMÅLAND:

2-3 med en "perre" kvar. Det vill säga "så där" hittills. 2-3 var ett riktigt Kalle Anka-mål.
Kommentera

DJ Hemp: Ja vi ser ut att få ett hyffsat PPi år i allafall. Erik Karlsson är förutom målet riktigt bra denna match och kan nog bli ett utropstecken denna säsong.
Kommentera

DJ Hemp: Hur gå de ikvell??
Ja är mitt upp i en förhandling!!
Kommentera

« · 1834588 · »