1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588498 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2067361 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Att säga "Det du gör är fel" är en sak, men att förminska och vara elak en annan. Det respekterar jag inte.
Kommentera

Jensen_12: Respekterar det du tycker.
Själv försöker jag lära mina barn att stå upp för vad som är rätt och fel, och inte blunda för saker som de tycker är fel. Våga stå upp och säga ifrån.
Detta samhälle är nog blåögd som det är, vilket gör att alla mörka krafter får komma fram och förstöra.
Kommentera

Timrågogogo: Icing-Ove äger ju var han än skriver. Kung är han!😆
Kommer förresten ihåg att just du jublade som att ni tagit SM-guld(visualisera) när säsongen tog slut, och du förutspådde röda siffror i Modos bokslut, medan ni skulle triumfera med hög vinst pga Nubbens förmåga att se in i framtiden och förutse Coronaviruset.
Hur gick det?😁
Kan avslöja(om du missat) att Modo plussat 3,3 miljoner. Kan skicka filen till dig om du vill.

Hur gick det för er då?😁
Kommentera

kulltorp: Ärligt talat, jag försöker lära mina barn som är 7 år och neråt att när någon säger dumma saker, eller beter sig illa som man inte vill ha att göra med så ignorerar man personen och letar andra att umgås med. Jag tappar hoppet när jag ser en vuxen människa, som jag antar att du är, beter sig på detta viset.

Ingenstans har jag sett någon agenda att skapa kaos från Clays sida. Absolut, han kan ha en negativ syn på saker och hinta negativt om saker istället för att säga rakt ut vad det gäller, men ärligt talat. Vad vinner någon på att du beter dig som en trotsig tonåring som bara ska ha sista ordet? Ingen vinner något.

Släpp det och gå vidare. Man måste inte bemöta oliktänkande på det sätt du gör. Han är aldrig elak, det är du.
Kommentera

kulltorp: Säger du det
Kommentera

kulltorp: Sen att jag själv är avstängd på Modos forum ser jag som ett tecken på att jag alltid haft rätt om dem.
De tål inte att höra sanningen, när det blir för jobbigt så bannar man bort det jobbiga.
Sen påstår jag inte att jag är modoit heller. Därav ser jag att jag kan ifrågasätta dem hårdare.
Fler Timråiter borde vara bannade i deras forum.....inskränkthetens förlovade högborg.
Kommentera

Clay.2: Klart att alla får snacka hockey och ha sina åsikter och tyckande.
Men jag klarar inte av när tex DU återkommande kommer med påståenden som alltid har en antydan om att allt ska gå åt helvete, allt är dåligt, mm mm. Du är inte rak på sak, du lägger ut små trådar av svarta saker som ofta inte har ngn relevans alls. Antydningar trollsaker...
Jag har så innihelvete svårt att se det komma från en supporter.
Jag kan vara så innihelvete negativ själv, men jag är RAK med det.
Jag försöker inte skapa kaos och oreda, som jag tycker du försöker göra.
Så länge du fortsätter i samma stil kommer jag bemöta dig på samma sätt.
För jag anser mig skyldig det å Timrås vägnar bla.
Personer som i forum har agendor om att förstöra ska bemötas hårt.
Mina åsikter bara, skiter i denna fråga vad andra tycker.
Jag är inte heller perfekt på ngt sätt, men jag ser alltid till Timrås bästa.
Det gör inte du anser jag.
Det är ett ställningstagande från min sida.
Kommentera

mikenomad: Håller med. Tanken med ett diskussionsforum är väl att man inte ska hålla med alla i allt hela tiden. Annars blir det ju inte mycket till diskussion. Allmänt bjäbb med motståndarsupportrar tycker jag hör till också, det är väl det som ökar intresset för sporten. Men även när man håller på samma lag får och bör man tycka olika. Jag håller t.ex. Harde som en av våra bättre backar, den jag ser alla matcher med suckar och svär så fort han är på isen. Jag vet inte varför, tycker att han kanske har lite dålig koll på hockey generellt och att hans åsikter om Harde kanske lever kvar från för några säsonger sen när Harde var betydligt mer valpig. Vi är oense, vi tjafsar, vi håller inte med varandra alls. Det är liksom okej ändå-

Precis som att jag kommer gotta mig åt att se Per Svensson proppa Vidkun Ohlson i något sarghörn i vinter, kommer jag att gorma av förbannelse när någon pellejöns i Karlskoga jagar huvuden med underläge 8-3 och minuten kvar.

Min åsikt är att så länge folk snackar om hockey här inne så håller det en helt okej nivå. Jag kan ta att övikarna kommer hit och snackar SM-guld precis som att vi i deras bok kommer och svassar efter en 7-3 seger, det kryddar bara och hör till lite. Jag gillar till och med när hockeysnacks enda gnagare ivrigt påhejad av vissa modosupportrar dra upp samma gamla trötta ekonomi-snack, jag gillar det för jag vet att jag kan bemöta det. Inte att mina argument alltid är klockrena, jag kör mycket på känsla, men jag vill ha bjäbbet.

Det är när snacket INTE handlar om hockey som det går åt skogen.
Kommentera

kulltorp: Ja, och med tanke på vad vad hassan grävde fram om nämnda Thörnqvists företag, så kan man ju förstå att rått-ledningen helst vill dementera att han har något alls att göra med AIK's ekonomi numera...fullständigt förståeligt. Sen om det är en lögn...
Kommentera

mikenomad: Satans vad trevliga ni är härinne idag. Det uppskattas även av en MoDolid. Väldigt bra skrivet mikenomad. detta bör tyvärr skrivas lite då och då(inte bara i er bok). 22 grader o klarblå himmel, då får man önska alla Timråiter en synnerligen Trevlig Midsommar då och för de som fortfarande konspirerar o funderar, Clay o undertecknad är INTE samma person.
Kommentera

Clay.2: Hat hör inte hemma någonstans, det tror jag alla håller med om. Ibland dyker det upp här och då ska det kväsas i sin linda. Även när det inte gått till direkta hatangrepp utan handlar om att göra ner andra eller göra sig lustig på andras bekostnad så måste vi reagera. Här tror jag att vi är många som behöver rannsaka oss själva, för egen del främst när det kommer till det sistnämnda. Härskarteknik i sin prydo.

Men att bemöta andras inlägg med adekvata ifrågasättanden, utan undertoner av andra agendor än sakfrågan, samt inom gränserna allmänt häckla andra lags supportrar som grupp, inte personliga påhopp, det måste vara tillåtet
Kommentera

mikenomad: Kan man vara sig själv och skriva här eller måste man var inte sig själv för att tillmötesgå allas åsikter , är det stora problemet här !
Huvudsak är inte ått alltid ha rätt .
Huvudsak är att Vi har ett trevligt sätt och bemöter alla med respekt och inte Hat ..varför Hat kan någon svara på det ?
Att svara med .. varför tycker du det ? hur tänker du ?är återkommande svar här .. är att skapa en konfrontation och få en dålig dialog med den andre .. Då man måste börja försvara sig av någon anledning!
Släpp storheten , vi är alla lika bra , vi behöver inte vara spydiga jämt mot varann .
Nu vet jag att jag kommer få SKIT för detta ,inte roligt men man har vant sig .

VI har Timrå som favorit lag och är trogna och stolta supportrar .
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Ja alltså håller med dig på förhand tycker jag åkstyrka kanske saknas men tyckte ändå kedjan Hartmann,Ohlsson och Madsen va bra spretig nästan hela säsongen också. Hartmann har speed när han är på humör kollar man på Björklövens forwards förra säsongen var ju inte alla speedkulor direkt heller utan mer frukten av ett grundspel där alla drar åt samma håll.

Jag tror och hoppas att Nubbens tänk med mix av talang och rutin går hem. Sen kan jag hålla med om även jag suttit och hoppats på i allafall nån mer minibomb på forwardssidaned lite skills och speed. Jag kommer ihåg att jag också skrev att Blomman och Liljewall kan bli lite kaka på kaka när ryktet uppstod. Känns som Nubben försöker bygga likt när vi gick upp i början av 2000 talet, en stomme av rutin. Hoppas det blir lika lyckat denna gång. 😊
Låst ämne

Sputnik: Nu var det ju inte en jämförelse jag frågade efter.
Om jag får återkoppla lite till mitt första inlägg så hade inte jag varit nöjd med Ohlsson i en andralina heller, men hellre honom än liljewall som VF tillsammans med Hartmann och Blomman, (som i sin tur inte räds trafik för den delen)

Tycker denna kedjan saknar åkstyrka helt enkelt och tror att kontringsspelet kommer bli lidande, i synnerhet med hur Timrå vill bygga sitt anfallsspel.
Låst ämne

Sputnik: Om han nu är klar. Kan hålla med om Ohlson, däremot hade jag gärna sett honom kvar oavsett om han är enkelspårig eller inte. Nu vill jag dock inte se honom tillbaka... men det är ju en annan historia.
Låst ämne

Hassan: Jo absolut kommer man sakna Ohlssons speed. Även om han inte alltid fick utdelning på den. När han fick ytor va han livsfarlig, dock som i BP tex. Men ändock håller jag med Jimmy Hamrin, att Ohlsson var lite för enkelspårig och hade svårt att diktera tempo. Inte alla matcher som böljar fram och tillbaks. Tror att Nubben bygger ganska smart nu med både rutin och skills. Lodin skall ju vara rätt het på grillorna med så hoppas han kan mantla den rollen till viss del. 😊
Låst ämne

Sputnik: Kommer ju dock sakna Ohlsons speed, inget snack om den saken.
Låst ämne

TIK-Lund: Helt ärligt så tycker jag det är svårt att jämföra Ohlsson och Liljewall. Ohlsson kunde vara osynlig och väldigt enkelspårig mellanåt och Liljewall kan nog va viktig i kvalsammanhang när det är tighta matcher med sin vilja att gröta framför båda målen tex.
Låst ämne

Tom Topp: Man får ju ha överseende med att de är adrenalinstinna efter sin sommarpresent idag och måste in och härja i olika böcker. Gällande Timrå så känns centersidan som en uppgradering inför nästa säsong. Nässen som skulle vara vår 2:a center spelade ju inte ens hälften av matcherna förra säsongen. Tror våra nya centrar kommer vara väldigt viktiga när det ska avgöras nästa säsong
Kommentera

Timrågogogo: De älskar ju att prata SM-guld, man måste nästan vara arkeolog för att uppskatta historia lika mycket som dem. De borde ju ha jättetrevligt i Brynäsboken så intresserade som de är av andra lags SM-guld
Kommentera

Modoliderna härjar i brynäsboken och blir ägda sedan dyker de upp härinne och ska prata sm-guld 😂😂😂😂
Kommentera

Sputnik: Oroa dig inte, snart är det åter till det normala ska du se :)

Känns som jag väntat i hundra år på att Timrå ska värva en Center som är rightare och faktiskt kan teka.
Oerhört nyfiken på huruvida Freddan kommer coacha baserat på den fördelen!

Om jag får ställa en fråga då: - hade du hellre sett att vi haft kvar Ohlsson som tredjelänk till Hart & Blom istället för Liljewall?
Låst ämne

John Cena: Okej, om vi säger såhär då; Jag tycker inte Svensson (eller Söderberg för den delen) är dåliga spelare utan jag tycker de tillhör en kategori förlegade spelartyper. I synnerhet om man vill spela en någorlunda modern ishockey.

Jag kan dock absolut acceptera att man på hockeyallsvensk nivå inte har råd att fylla en trupp med moderna backar, alternativt chansa fullt ut på ett gäng ynglingar.

Personligen anser jag kvoten av dessa dåtidens hjältar vara med råge uppfylld i dagens Timrå. Och hade mycket mycket hellre tagit en till Westerlund istället oavsett om kaptensbinden vuxit fast på överarmen eller tacklingsstatistiken hållit rugbyklass.

I övrigt har jag inga synpunkter över hur mycket rutin och antal säsonger som spelaren i fråga varit kapten, det är uppenbart att NubbLord har värdesatt detta och det är väl en trevlig bonus kanske.

Det jag vill komma till är att jag inte direkt ifrågasätter spelarna utan hur man valt att formera laget.

2013 var ju 7 år sedan...
Låst ämne

Gorkyman: Tony?
Låst ämne

Sputnik: Hoppas på Irving
Låst ämne

TIK-Lund: Samtidigt håller jag med dig och vill se minst en pucksäker back till(utöver Fille om han ens är klar) förhoppningsvis är Transan en sådan back. Då står vi med i allafall en puckskicklig back i de 3 backparen i Fille ,Harde och Transan. Helt ok mix på backsidan ändå.
Låst ämne

Håkkybåkky: Helt ärligt var jag övertygad om att PerroSvenssono skulle ersätta GlasCarlsson, och det hade jag tyckt varit okej. Men nu är ju Albin kvar såatte.

Gillade i övrigt hur backspelet utvecklades under säsongen men skridskoåkningen var alldeles för dålig över brädet och något jag var helt övertygad att man skulle försöka värva till iår.

Tror inte ännu fler trögfotade försvarare stod högst upp på Antes önskelista direkt.

Ska väl passa på att förtydliga att jag inte tycker Svensson är en dålig hockeyspelare! Däremot tycker jag att han är helt meningslös i lagbygget.

Nu är det ju inte färdigvärvat än och Per kanske inte ens kostar något.
Låst ämne

Håkkybåkky: på 12 forwards med Lodin och Blomqvist inräknade finns 2 platser kvar. Walli W och Lindholm är två tänkbara. Knappast båda. Keijser och Jansson definitivt inte. Hade inte Boyce haft kontrakt knappast han heller. Tror på Walli W/ Lindholm + ett betydligt starkare kort.
Låst ämne

TIK-Lund: Jag tycker det är rätt så stor skillnad mellan Svensson och Söderberg. Nu har jag bara sett Svensson spela i NHK två gånger förra säsongen, men jag lyckades lägga märke till honom båda gångerna. Den där stora jävla nummer "5" som känns som han är inne hela tiden. Tar puckarna och spelar ur zon varje jävla gång. Kan inte minnas att jag någonsin tänkt så om Söderbergs spel. Sen verkar du helt glömma bort att Svensson varit båda assisterande och lagkapten i Almtuna i 6 säsonger. Han har också 6 olika kval upp/ned som han varit med och spela. Kolla lite stats också. 43 tacklingar för Svensson jämfört med Söderbergs 10 tacklingar senaste säsongen. Jag tycker det är en rätt så rejäl uppgradering på den positionen.

När du jämför Liljewall och Ohlsson så borde du också tänka på att Liljewall har haft A och C på bröstet i 7 säsonger av hans karriär. Han har spelat kval upp/ned och playoff 10 gånger. När Rögle gick upp 2015 så var han lagets poängkung i kvalet. Du verkar inte lika pessimistisk på Blomqvist men jag vill ändå lägga till att han likt Liljewall också spelat playoff/kval 10 gånger. Varit assisterande och lagkapten i 5 säsonger. När leksand gick upp till SHL 2013 så var han näst bäst poänggörare i kvalet. Jag tror att det är sånt här Nubben tänkt på med värvningarna. Spelare som haft stora roller i kval tidigare och även lyckats avgöra.
Låst ämne

JanneG: Tifogruppen måste ha sitt. Vi är ju bäst på det i HA.
Kommentera

TIK-Lund: Haha! Ombytta roller. I år känner jag mig positiv och du har tagit över min neggomantel. 😂
Jac har varit inne på samma spår som dig om att Blomman och Liljewall kan bli kaka på kaka. Men jag tror att Liljewalls rutin kan väga tungt ihop med Blomman i samma kedja. Det man glömmer bort är att också Blomman är rightare. Det ger ännu en dimension.

Känslan säger mig också att Per Svensson kommer vara allt det vi hoppades Jalaasvaara skulle va...
Låst ämne

Håkkybåkky:

Dahlen-Lundin-Lööke
Liljewall-Blomman-Hartmann
Lodin-Hugo-Walli
Boyce-Madsen-Lindholm

Fille-Pelle
Harde-Transatlanten
Ragnar-Albin

Kaijser
JC
Lerebäck
Låst ämne

Knylan: det kan mycket väl vara så som du säger Men det blir nästan ännu konstigare i min hjärna.
Låst ämne

TIK-Lund: Jag har sagt det förut, men jag säger det igen.
Man ska inte underskatta kraften hos ett LAG med många ledare som drar åt samma håll.
Tror att Nubben tar det i beaktning när han värvar in gamla lagkaptener..
Låst ämne

TIK-Lund: Håller till viss del med om Södraberget. Extremt underskattad i sina bästa stunder, men håglös och lite smått vilsen i sina sämre. Tror att Perra ger oss en helt annan stabiltet/jämnare prestation.

Det logiska är väl att pusha Heartmän till andra, sett till den relativt breda repertoar han besitter och den säsongsavlutningen han hade. Dock gillade jag verkligen samspelet mellan honom och Gammeldansken, och hade gärna sett dessa två tillsammans igen. Men mycket av detta kan ju även ha varit en produkt av SebbeOh...

Om vi lyckas få in ett par backar till, så att A. Carlson (fattar inte att andra lag inte hugger på honom, gryymt underskattad) är 5:e/6:e back, då har vi en redigt bra backbesättning. Konsensus på den?
Låst ämne

Håkkybåkky:
Jag vetefan om det verkligen är så himla stor skillnad egentligen mellan P.Sven och Berget faktiskt. Jag vill inte ha nån av dem men hade jag varit tvungen att välja hade jag tagit den som är billigast. Här ska tilläggas att jag är en av förmodligen jävligt få som tycker att Söderberg är en underskattad spelare.

Håller i stora drag med på forwardssidan om du byter plats på Hartmannen och Lodin. Skulle nu Lodin vara nån form av godsend så är det nog Liljewall som får stryka på foten gissningsvis.
Men helst hade jag sett en ny spelare på VF i 2a.

Backsidan är förjäkla svårformerad hittills, tycker inget känns självklart
Låst ämne

hockey_21: Jag vet, att denna Thörnqvist gått in och räddat AIK ekonomiskt. Så om detta råder inget tvivel. Hur vet jag det? Jo genom att denna Thörnqvist är en stor skrävlare som inte döljer ngt för ngn. Så känner man ngn som pratat med honom, så vet man att det är sant..
Kommentera

JanneG: Eller som du som måste räkna hur många barnsoldater era sponsorer värvar för att finansiera nån lönnfet transatlant med flashigt namn.
Kommentera

hockey_21: Vi också.
Kommentera

TIK-Lund: I min värld så är vår centerlina Lundin, Blomqvist, Liljewall och Madsen. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Konkurrenssituationen för Lundin har ju skärpts några hundra procent nu jämfört med fjolåret så mycket kan nog hända i hierarkin. Dessa fyra får symbolisera någon form av ryggrad, sen kan det hända ett och annat på vingarna. Känslan är väl att Nubben kommer sätta en tolvmannauppställning bland forwards nu som sedan kommer vaskas om under resans gång, det verkar ju finnas en del spelare lediga som det låter.
Låst ämne

TIK-Lund: Det var sannerligen pessimistiskt!

Håller med om att det blir lite av en cookie-on-cookie med Blomman/Liljewall i samma. Det hade varit mer logiskt med Blomstrand som komplement, men gillar ändå tanken av att låta dessa spela ihop, framförallt i tighta slutspelsmatcher.

Och på backsidan så är det väl lite av en skymf att jämföra kvalitén mellan södraberget och Perra? Förvisso är den sistnämnda påväg ner, men tycker ändå att han håller hög allsvensk klass, framförallt i defensiven. Para ihop honom med en FIllerfilur(plz fix nubben) så känns det som ett jäkligt komplett backpar.

TIK-LUND, vad tror du om följande:

Jonte-Lundin-Lööken
(Lodin)-Blomman-Liljewall
WalliW -Madsen-Hartmann
Boyce-Gretzky-(Kaijser/Lindholm)
(Kaijser/Lindhom)

Perra-(Fillefilur)
(NY) - Hårde Hardy
A. Carlsson - Ragge
Lerebäck/J.Carlsson

Ovanstånde förutsätter att vi behåller Ångloket Kaijser, Lindholm och WalliW, samt att det som figurerat i media stämmer angående Lodin. Saaaamt även en ny back.

Jag har faktiskt ganska höga förhoppningar på Lodin, utan att ha sett honom särskilt mycket. Känn som en Nubben-värvning som kan blomma ut ordentligt.
Låst ämne

hockey_21: Men fantastiskt vad du verkar älska gnaget ändå. Kanske dags att du ändrar loggan bredvid ditt nick.

Jag bifogar en artikel som säger att han åtminstone löste deras akuta kris i april, så även om han nu tagit en paus i pengapumpandet in i klubben så reglerade han åtminstone skulden de hade hos fogden.

Nu ska vi ju inte snacka fotboll men det finns ju hyfsat ägarintresse från en annan känd AIKare i friends arena, Erik Paulsson, grundaren av PEAB har ju hel del att säga till om där. Föga oväntat håller han till en del i Båstad, om någon nu funderade på varför fotbollslandslaget brukar hänga där innan större mästerskap.

Om vi istället nöjer oss med att jämföra oljemagnaterna i Gunvor group med Norrlands hall och kapell så kan vi köra ett enkelt quiz:

Ett av dessa företag har av skattetekniska skäl sitt säte på Cypern men sitt huvudkontor i Schweiz. Samma företag fick en böter på runt 1 miljard för att ha mutat statliga tjänstemän i Kongo och Elfenbenskusten för att komma åt lite gottiga naturresurser. De anklagas också för att ha hjälpt diktaturen Vitryssland att smuggla olja. Vilket är företaget?

Din tur! Hitta mig samma smaskigheter om NHK!
Kommentera

Synct: Jag får sälla mig till skaran som inte förstår hur det kan ha tagit sådan skruv. Det var inte så att man hajpade det en vecka i förväg - man har dock konsekvent presenterat nyförvärv via livesändning så det i sig är föga konstigt. Det är väl bara semantiken i "sommarpresent" i sig då - några timmar innan sändning. Tämligen nöjd med presenten, men då får jag väl nånstans i runda slängar 1-2 presenter per år i mjuka paket ;)

Man ska väl komma ihåg att vissa fortfarande hade trippat på tårna om man så gav dom ett lillfinger i "nyhet om herrlaget 11:30", enbart.
Kommentera

Synct: Vi har iallafall egna produkter i laget.
Kommentera

TIK-Lund: Jag har inte haft någon större koll på Svensson, men med tanke på vad Dahlen sagt bl.a att han är en av AS svåraste backar att möta, och med hans rutin och uppenbara ledaregenskaper, känns väl han ändå som en ganska stor uppgradering om han tar Söderbergs defensiva roll.
Låst ämne

Majbrasan: Nej, ni ska ha cred för det, men den som tyckte det var lämpligt med en direktsändning och presentera en sommarpresent kanske inte ska ha så mycket cred. Du kan ju inte ha hoppat av glädje över den utlovade presenten.
Kommentera

Synct: Såg att flera trippade på tårna av extas innan.... sen blev det bajskorv...
Nu försöker några intala sig och andra att det blir bra osv
Antiklimax de luxe!
Kommentera

Synct: Ja, är det inte för att man får skit för att man värvar utifrån pga "grannens grabb", så får man skit när det blir "grannens grabb". Ibland är det månne svårt att behaga :)
Kommentera

Linkovich: Vilket antiklimax för Modoiter idag, det var sändning 11:30, ungefär som den Nubben brukar ha och presentera spelare. Så skulle det bli en sommarpresent stod det, Max Tjernström, direkt från andraligan/juniorligan i Österrike och egen produkt som kommer hem igen.

Riktigt dålig fingertoppskänsla där.
Kommentera

TIK-Lund: Ge hit lådvinet igen... 🤪
Låst ämne

« · 2067361 · »