1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586314 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2072401 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2020-2021
Gorkyman: undrar om det fanns någon kontakt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: Vilken drömvärvning det varit i TIK
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Peter Regin till Herning?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Åhh texttolkning! Silly Seasons tredje hörnsten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
timråhockey: Nej. Förra veckan sa man nästa vecka, vilket betyder den här veckan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: nästa vecka ska det komma en sändning
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gillar inte att vara den som är den, men.. borde inte dagens livesändning åtminstone annonserats med sitt eget inlägg? Eller den kanske inte ens är i dag, antar bara det eftersom att tisdagar brukar vara dagen för livesändningar, som ni kan se nedan så är informationen knapphändig.

Den enda form av annonsering/marknadsföring den har fått är detta stycket i ingressen till pressmeddelandet om de sex spelarna:
”Nedan får ni kommentarer och kort information om spelarna. Nästa vecka drar vi igång livestudion igen där ni får träffa spelarna och få lite längre kommentarer och information. Vi kommer även att berätta lite om försäsongen och lite annat som händer.”

Gillade att vi fick ”besked” om spelarna på en gång ur ett supporterperspektiv, eftersom man helst vill veta förutsättningarna för nästa säsong samma sekund som säsongen tar slut egentligen. Däremot så vet jag inte om det är strategiskt smart. Ponera att det är livesändning i dag, nyheten om de sex spelarna kom förra måndagen. Timrå skulle kunna dominera nyhetsflödet fram till i dag genom att presentera en spelare varje vardag fram till i går.

Färdigraljerat. Hoppas på en livesändning med en överasskning i dag!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Gött, det blev en bjorkloven för dem. Lite mindre konkurs men i stort sett samma konsekvens.

Frågan är vilken kvalité som Väsby lyckas få ihop till säsongsstart, de har ju en extra månad att värva på nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Kommer nog, vi får vänta.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
zita: ingen transing back innan seriestart på gång då m a o
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Skönt, kortare resor för laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu är det iallafall klart. Kallekrona kastas ur HA o Väsby tar deras plats.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
zita: Låter ju positivt med att snart ha målvaktstränaren klar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: skönt att landet går till Hudiksvall
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: Håller med, trots han var en utav mina favoriter med!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse1: hade inte platsat i andra kedjan...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
zita: Synd att J, Jonsson går till AIK. En av mina tidigare favoriter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
dempa: Men MODO har väll 2 av 3 målvakter kvar från förra säsongen? Det borde båda för en mer stabil lägstanivå, tänker jag.

På andra sidan länsgränsen är ju allting nytt och ovisst.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: Blomman kommer även att ge en det intressanta intervjuer, han har bra munläder den mannen.
Låst ämne


Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: ju mer jag läser hockeynews artikel om björklöven ju mer irriterad blir jag. Håller med om att deras baksida ser sjukt stark ut, men tycker att deras forwards och målvakter värderas för högt.

Målvakterna är så gott som oprövade, deras nya Messias har ett långt cv men inget särskilt smickrande den senaste tiden. Jag tycker att om våra målvakter får en 3a så bör deras också få de, eller iaf deras forwardsida.

På förhand tippar jag timrå/björklöven 1a och 2a i ingen speciell ordning där jag anser att Timrå är bättre framåt medans björklöven är bättre bakåt, men tycker fortfarande att överlag är båda lagen lika bra.

Och som sista sur-tyckar-grej så borde vi fått avdrag på tränarna och inte målvakterna. Saknar ju trots allt en mv-tränare.

Jag tycker jävligt mycket i det här inlägget.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Jacke kommer säkert att bli en publikfavorit hos oss och Nubben kommer nog att ge han chansen till en offensivare roll än den han hade i Brynäs.Han är en riktig ledargestalt som kan hjälpa de yngre spelarna och kommer att bli otroligt viktig i de avgörande matcherna.Ser verkligen fram emot att se han på isen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Intervju med Blomman
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021 Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
dempa: nubben har nämnt att en transatlant eventuellt ska in, annars tror jag vi är rätt klara med truppen. M-tränare ska också in såklart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: ja ingen vet nog hur modos eller löven målisar kommer stå sig.. men ta det i Timrås sillytråd känns sådär.

Kommit tillbaka från semestern nu.

Timråiter, vad mer väntas ni värva in? I fw o backar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Sant. Jag tänker mest att vi som varit med lite längre i den Svenska hockeyhistorien ska ha överseende med de nya och ha förståelse för att de har behov av att hävda sig en del
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Seriöst så är ju Modo målvaktssidan den absolut osäkraste
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Det är väll mer historieförnekande än historielöshet?

Jag menar, det blir ju oftast tjäbbligare när konkursen nämns än vad det blev nyss.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Anar en antydan om historielöshet i ditt inlägg ("hållt på bjorkloven mer än en säsong"). Lite orättvist, vore ju som att tänka detsamma om lejkers
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
puffe: Tänk att Jacas konto har avslutats. Den person som hade hållt på bjorkloven mer än en säsong är borta.

Förvisso förståeligt att han vill bort från att associeras med det som nyss utspelade sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Om du bytte profilbild skulle jag uppleva dej som mycket sympatisk. Nu är du bara sympatisk
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: nää..ni blir 2a efter Timrå..Löven blåser bort i höst.! Flopp målvakter.! Hybrislaget nr 1 jämte dårarna från Lexland. Synd att bara 1 lag går upp. Hade gärna sett Timrå och Modo i SHL igen. Vilka derbyn!! Bästa i Sverige.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
jå1: värsta röjar haket.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Kenttä klarade kontrollåret. Konstiga korrupta Cayman-kronor kunde klå Kronofogden.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Hur berikar du detta forum med dina inlägg? Vore intressant att veta vad som driver dej. Du klampar in på vår älskade fiendes sida o spyr galla.

Men vad konkret vill du ha sagt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
puffe: Min natt börjar bli helt underbar.... behöver en skål till bara.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Nu jävlar kan du poppa mer
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Att du kallar dig själv för legend säger allt om den hybris som Modoiter lider av! Någon skrev här o kallade mig språkrör, nej!
Till skillnad från Modorövar så är jag fullt kapabel att säga en egen åsikt än att kalla till mig stöd från andra, som Modoiter här uppvisar exempel på till allmän beskådan!
Nej, självbelåtenheten som uppvisas av Modoiter här är en enda uppvisning av samma stuk som Trump gör sig känd för, o lika som Trump så vill man censurera andra,därav de med avvikande åsikter blir tvungna att skriva på andra sidor.
Med det sagt, en ursäkt till er Timrå fans att ni behöver läsa detta på er sida!

Till er övriga Modofans som svarat mig här, hur går det att köra mopeder nu för tiden, funkar det bra med tanke på att ni knappast ännu vet vad som är fram o bak på dem och på er själva!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Fan, det låter som att vi kommer att bli 8:a.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Kom igen nu... mer popcorn!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Din klarsynthet o glasklara analyser gör mej bländad. Ber återigen Timrå om ursäkt för fel forum, men när någon säger Sanningen, som du gör, då blir man nästan lite religiös. Gud vad glada övriga Lövenfans måste vara över att ha dej som språkrör. Amen för att du berikar forumet
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Men ta å snyt dig 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Popcorn time! I like! 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
GatstenenRules1: Jag är en modotönt och forumlegend och förmedlar bara det tyska tidningar skrivit.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Den största tönten på forumet måste vara du!. Alla lags målvaktssidor är frågetecken inför en säsong. Alla vet att flera spelare i Modo är stora egoarslen som har lättare att hitta till bankboken än att pricka sargen med en puck.
Timrås forwardssida är bra, men inte överjäklig. Modos backsida är ett stort frågetecken, och målvaktssidan, ja, den ska vi inte tala om. Forwards, ja, om de hittar ut från banken så kan de säkert sätta en puck eller två, om de får tänka till och använda handbollsmål. Så, gör alla en tjänst, flytta från länet och kom aldrig tillbaka, det smeknamn, Icing-Ove, talar för vad hela Modo är,och deras fans, helt borta och aldrig med!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Ja, Poulin ska tydligen vara en riktig energitjuv på plan och i omklädningsrummet när man läser varför han inte får förlängt i någon klubb. Fan-favorit med otroliga räddningar, men tydligen ett drygt praktarsel. Kenttä kan säkert stänka lite heligt vigvatten på honom innan den svåra lappsjukan tar över i vinter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Villervalla: ja herregud. Fast samtidigt heter det ju expert för att för att experter inte vet nånting. Eller hur var det nu igen? Verkar vara så då det handlar om hockey och ännu mer om Timrå iaf.

Samtidigt måste man stryka kentää medhår nu då han är hipp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Du gillar Birsta va?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Villervalla: För mig är Poulin verkligen grisen i säcken. Visst, han har spelat i NHL men ganska dåliga siffror, hoppat ner till AHL, varit runt väldigt mycket senaste åren utan imponerande statistik. Kanske året i Tyskland är ganska bra, men förra året spelat endast 7 matcher fördelat på 2 olika lag.

Håller han en hel säsong så kan det säkert bli bra, men risken finns ju att något går snett i rehab eller återfall på gammal skada. Dessutom anpassa sig till spelet i Hockeyallsvenskan.

På förhand känns Jacob Johansson som ett säkrare kort. Gjort det väldigt bra i SHL när han fått chansen, om än lite ojämn. enast han var i Hockeyallsvenskan så gick han väldigt bra och stod 48(!) matcher. Haft över 90% i SHL senaste 4 åren, ca 20 matcher/säsong.
Låst ämne

« · 2072401 · »