1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585929 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2078699 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Försäsongsmatcher 2020
Synct: Jag tänker att det här inte bara var "gamla stjärnor", dvs produkter och handlingsvaror. Utan privatpersoner, kompisar och bekanta, som ville göra nåt kul tillsammans. Mer el mindre privat och inte som offentliga personer inför en massa publik
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Att ha alla gamla stjärnor på plats händer inte ofta, det gör mig bara ännu mer förvånad att man inte tar ett sånt tillfälle att bringa in lite extra pengar och försöka göra en publikfest av det, finns mycket möjligheter med massa gamla spelare på plats. Men tack för klarhet, visste inte att det var en stängd tillställning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Synct: Nä, men det var därför matchen spelades klockan 13 en vardag.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Aha, det hör jag inte hört något om.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or:
Utgår från att Freddan och Nubben uttalar sig så här på goda grunder, att det verkligen är lämpligaste sättet att bemöta frågan om hans frånvaro i nuläget.

Annars är det närmast ett kriminellt klantigt sätt som bara uppmuntrar en massa onödiga spekulationer
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Synct: Fast den matchen ville de ju inte ha folk till. Syftet var att gamla spelare skulle får träffas och ha lite kul utan att det skulle bli jippo av det. Det var alltså för spelarnas skull man hade den grejen, inte för publiken.

Det får man såklart tycka vad man vill om men syftet var aldrig att få dit folk.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
hockeyärnice: Alltså nubben har varit bra på att inte förstöra gruppdynamiken.. haha!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: går på tvärs med intervjun när han skrev på. Superentusiastisk och hyllade allt och alla i Timrå. Blev nästan för mycket.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Truppen i sin helhet alltså, 13 forwards och 9 backa kommer nog behövas, är inte många matcher på en säsong där alla spelare är tillgängliga, sedan så sa ju nubben att dom skulle starta med 12 forwards och 8 backar så fler spelare kommer att värvas, men frågan är ju om man inte ska ta in en forward och en back till nu i början så man inte äventyrar gruppdynamiken senare, nubben har ju varit bra på det tidigare.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Synct: Du har tyvärr rätt. Det finns ju fler exempel, Men det är en sån tråkig diskussion egentligen.
Jag har feedbackat föreningen om detta förut.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Timrås marknadsföring är på en helt egen nivå, man lyckades väl nyligen spela en veteranmatch med Zäta och grabbarna inför tomma läktare i stort sett, folk visste knappt att matchen hade ägt rum, det bara flög upp bilder på sociala medier.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse1: Ja, jag vet inte vad Timrå har för plan, men nog vore det bra om de hade lite omvärldsbevakning nu, kolla kanske hur andra klubbar gör, och hittar vägar till intäkter. Leksand bla försöker hitta nya vägar biljetterna.
Historiken vad gäller sånt här i Timrå talar ju inte för att det ska bli så bra tyvärr.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Och varför har man inte gått ut med fiktiva biljetter inför Modo matchen, Varje krona är viktig som nya klubb chefen sa.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Min gissning är att någon familjemedlem har fått Corona, och att han också isolerar sig för att inte riskera att smitta gruppen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Kan inte förstå att man måste mörka en skada på försäsongen , det är nog något annat .
Har hans ledarroll krympt ?
För många tuppar i flocken går inte .
Han kanske inte köper allt som görs i klubben , vad nu det kan vara ?
Vill hem igen ?
Inom en snar får vi veta det .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Det är lätt att få onda aningar, fast jag försöker att förtränga dem..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Tycker det känns lite konstigt med blomman när Freddan sa något i stil med ” jag kommenterar bara spelare som är här”. Så där tyst brukar det inte vara ang skadade spelare.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: varför hemlighetsmakeri i så fall på försäsong? Bryr sig MoDo och Löven ett skit i vilka som är skadade i andra lag? Gör Timrå det?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: kanske vill Brynäs ha tillbaka blomman som kapten han är ju en riktigt rivjärn..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Instämmer till fullo. Kan inte påminna mig om att jag hört Timrå agera på detta sätt förut.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Förra veckan när både Madsen och Lodin var borta så hette det att Madsen hade en "överbelastningskänning". Sedan dess har härvan med Lodin dykt upp och nu när Blomqvist är frånvarande så lämnas inga som helst kommentarer. Möjligt att klubben på någon vecka svängt helt kring vilka uppgifter man lämnar men ett och annat frågetecken dyker definitivt upp. Förhoppningsvis helt i onödan, men det blir jävligt märkligt alltihop. Oavsett om det är coronakänning eller rostiga ljumskar på Blomman så räcker det ju att kalla det hela "försiktighetsåtgärd".
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: torde vara ganska orealistiskt...försiktigt sagt...
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
...så är denna Eliashyllning fin:
www.youtube.com/watch?v=stb403UT1rc
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Jag har hört att det finns en kille som heter Elias som precis spelat klart i NHL slutspelet..
Kan de va nåt?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Ja kanske det ja.. :-)
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Skulle det vara Corona hade hela laget isolerats.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Puckat: Det verkar så. Men jag tror inte Lodin spelat i morrn om Blomqvist varit aktuell. Lodin kan ju inte gå igenom detta utan straff från TIK eller ligan eller förbund...men under tiden kvarnarna mal, används han där det behövs. Nu är Blomqvist "försvunnen"...då används Lodin. Vad gäller "räcka med 12 ordinarie fw". Nu har vi ju inte 12 ordinarie fw. Vi har 10. Enligt Nubben, tidigare i sommar, skulle man starta serien med 12 fw och 8 backar. När han sa det fanns inte på kartan, denna hausse med NHL- och AHLvärvningar till HA. Och ingen visste att Lodin skulle fasta i kontroll, och att Blomqvist skulle "försvinna". Kan då Nubben fortsatt sitta still i båten, rller måste han svara på konkurrenternas värvningar? Jag tror att de är förstärkningar på gång. Det går inte att innnan serien startat vara kort om fw. Och det innan ev. skador. Fick ju på skallen av vissa tidigare här, att några förstärkningar behövdes minsann inte. Det gällde ju bara korttidskontrakt. Kanhända, men nu fattas det folk...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Sjuk sa man väl även att Lodin var innan det kom ut vad det egentligen handlade om🤔
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
mikenomad: Jag gissar, OBS gissar, att det kan var ngt runt Corona.
Han har ju nyss varit sjuk, så man kan ju kanske lägga hop 1+1.
Men det är ju bara en spekulation utan egentlig grund :-)
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
RasmusVS: Man kan konstatera att både Fredrik och Nubben är fullblodsproffs när det gäller att uttala sig på ett sätt kring en spelares frånvaro som väcker så många frågor som möjligt
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
sargad: Mathias Wikudd. Jansson spelar i Hudik och Kaijser i Boden kommande säsong
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Hur var det, är både Kaijser o Jansson sålda eller är någon kvar/utlånad? Hade varit bra att ha som backup'er.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Puckat: Tack för info från träningen. Vem är Junior? Ny brasse?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Lodin ska ju spela imorgon?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Otto1: tror inte Lodin spelat om Blomqvist spelat...Lodin blir säkert avstängd. Om inte av TIK så av ligan...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Han menar nog truppen i sin helhet, inte bara i den här matchen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Puckat: vilka 12 ordinarie fw? Lodin går väl rimligtvis bort. Och Blomqvust vet vi inget om...Det är 10...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Kedjeformationer på dagens träning:

54. Dahlén - 33. Lundin - 81. Lööke
2. Svensson - 85. Westerlund

Junior - 29. Madsen - 94. Hartmann
7. Hardegård - 14. Carlson

91. Lodin - 52. Liljewall - 23. Boyce
71. Ragnarsson - 25. Carlsson

17. Lindholm - 13. Reinhardt - 63. Walli-Walterholm
43. Eckmyhl - 36. Lerebäck

Känns lite risky att bara ha 12 ordinarie forwards att tillgå. Nu verkar ju en sån som Nilsson-Ignberg ha imponerat under försäsongen, men vi har inte alls en lika bred trupp som övriga lag som tippas i toppen..
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Ingen brist på NHL lån i serien när det drar igång...

Timrå ska inte ha något va?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Ja dessa tider är det svårt att veta. Kan vara ett coronatest som inväntar svar, kan också vara personliga skäl som kan påverka framtiden (typ sjukdom, sjukdom hos närstående, dödsfall, skiljsmässa osv), om man vill måla fan på väggen så kan man också tro att det rör sig om någon form av kontraktsbrott eller uppgifter som kommit fram angående hans fysiska status efter att kontraktet skrivits.

Jag tror nog mest på att Coronatest eller personliga skäl.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
hockeyärnice: Håller med, vi har en spetsig men tunn trupp
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det låter ju inte bra! hoppas vi får mer info under morgondagen, är redan lite folk på forwardssidan, är inte många lag som endast kör med 12 forwards, visst många lag har tagit in NHL lirare som sedan försvinner men jag tycker man borde ta in en till iaf
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Hann är nog bar lite hänngi rabben?
Hann lir nog snart 👍🏼
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Knepigt, hänvisar han till Nubben är det nog ingen skada det handlar om. Tagit ett Corona test och väntar på svar kanske?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Var är Jacob Blomqvist? Frånvarande från träning och Freddan vill inte kommentera, utan hänvisar till Nubben som inte heller vill kommentera...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Knylan: Bra fråga. Verkar vara locket på. Ingen kommentar...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Var är Jacob Blomqvist?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Peacedog: Halsdukarna med tallarna är fina i alla fall. Tröjorna...inte för en ej timråälskande i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fasen vad snygga de nya matchtröjorna är. Frugan tog en vit och jag en röd, ska skicka efter ett par halsdukar med nu.
Bara hoppas man kommer få ha dom på sig live också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Till helgen är det cup i Sundsvalls Arena , vi får se hur det blir då med restriktionerna om restaurangen får användas av föräldrarna .
Tråkigt om alla måste vara utanför .
Kommentera

« · 2078699 · »