Vi får finska sponsorer och fler kan vara på gång. Videorna på YT har många finnar som tittar på dom och skriver kommentarer och följer vårt lag tack vare finnarna i laget. Timrås sak är finsk!
Sputnik1: Vad heter han nu, Rajly Woood's? Om det var frivillig is så hoppas jag att han var på gymmet istället, kan ju stöta på Boyce fler gånger tänker jag.
Costanza: Det var inte mycket till vinst. Det var för enkelt. Män mot P-12:or. Ni borde tacka för lektionen och lära er istället för att köra frivilliga träningar.
Kattgubben: Hur mycket man än må hata på CHL så vore det ändå mäktigt att få se Timrå ute i Europa, åtminstone en säsong. Tänk en bortamatch i Prag, Geneve eller Berlin
Costanza: Karlin får gaska upp sig dock! Läste ni körde 2 stycken frivilliga träningar på raken efter derbytorsken? Börjar han bli en mjukis? 😉
Efter Färjestadlektionen vi fick, så trappade Jokinen upp träningen istället. Och jobbade ännu mer på detaljer och ökade träningsmängden, gav ju rätt gott resultat.... Karlin kan få komma på studiebesök om han vill. 😃
Timrå Isstadion: ja inte sitter man och saknar Lundin och E Andersson direkt. De luckorna fyllde vi bra. Kapanen hade varit en grym ersättare istället för Hanzl. Jag säller mig gärna till hyllningskören gällande alla matcher efter FBK matchen men ska vi gå riktigt långt behöver vi en center och en back. Frågan är hur länge vi kan vänta? Ju längre vi kan vänta ju mer pengar har vi kanske att plocka från den övre hyllan
Tråkigt med Kapanen såklart men de här siffrorna är viktigare. Inte bara fantastiskt bra av JJ utan grymt försvar av hela laget trots skador och utskällda backar.
De kommer rimligen inte kunna hålla den där statistiken helt intakt men sjunker den inte alltför mycket så ser det väldigt bra ut
Sputnik1: 16-1 är episkt. Tyngre vecka nu troligtvis och matchen på lördag är en bra värdemätare på hur nära mästarna grabbarna kommit. Men att alla beslut härifrån och framåt av Kimmo Kapanen måste grundas i en målsättning att gå hela vägen är för mig helt uppenbart. Detta Timrå IK kan denna säsong ha den bästa chansen att nå serieseger/SM-guld på många, många år. Spelet, matchklippen och Jokinen når och skapar ny publik och att det snart är slutsålt hemma är givet. Fler sponsorer och bättre ekonomi kommer leda till en breddning av truppen och det kommer vara många som vill spela för Timrå IK med Jokinens in you face hockey. Det gäller även Oliver Kapanen skulle jag tro.
Rallarn: Själv ser jag framemot Sparta Prag mot Pinguins imorgon! Nä CHL avstår jag nog ifrån, dock finns det kanske en del positiva ekonomiska delar med det? Men det skulle ju också betyda att vi behöver en större trupp
Tog på mig min vackra rödvita dunjacka/bomber idag med stort Timråemblem ditsytt på bröstet. För första gången i år då det börjat bli lite kyligt.
Man märker att Timrå får en helt annan respekt nu än tidigare då hockeyintresserade på stan kommit fram och velat prata hockey och om Timrå. Har fått gratulationer för den fina säsongsinledningen och att de verkligen gillar att se Timrå spela den hockey de har gjort hittills i år. De tycker att Jokinen är en grym tränare och tror att vi kan ta SM guld i år om vi fortsätter spela som vi gör nu.
Sputnik1: Förstår inte vad alla har emot CHL, välfyllda läktare med rivaliserande matcher. Jag har legat och längtat hela sommaren på att det ska komma igång igen. Lutar åt att jag bänkar mig framför SønderjyskE ishockey -Tappara ikväll.
Sputnik1: Lyssnar på domustrappan nu och de säger mycket vettigt. Jimmy Hamrin tror som jag att vi ser Kapanen mest troligt åter i Timrå under denna säsong.
BoyceBoyceBoyce: Fast dom där listorna säger väl inte vad någon tjänar, bara vad man deklarerade förra året? Spelare sätter ju undan i någon pension och då syns det inte.