Heisenberg: ser ut precis som i första perioden mot Modo senast, man gör det väldigt svårt för sig i egen zon och spelar fast sig själva i onödan genom slarvigt passningsspel. Sen får man ha i åtanke att Modo väl har spelat nån mer match än oss och har lite mer matchtempo i sig.
Det var inga som helst att hitta kvällens sändning. Dessvärre har matchen inte börjat särskilt bra för vår del. Slarvigt försvarsspel där vid 0-1 och nu är Molinder dessutom utvisad.
Sputnik: Krångligt, inte vet jag. ST, som ju vill ha betalt för allt imponerrar inte på mig. Bor 90 mil söderut och har enbart mött inget från ST. Inga svar på kritiska mail pga deras alla +artiklar.
Jag nöjer med att invänta seriestarten och C-more.
Puckat: Larsson och Wedin står över, då man vill titta mer på andra spelare. Enock kör som bekant på is/rehab. Westlund däremot. Jag tror nån fyllepostade det om hans tryout.
- Vart har Bragd-Birger tagit vägen? - Ja, det senaste jag hörde var att han har startat två parallella snabbmatskedjor. - Jaså, vilka då om jag får fråga? - Birger Kung, rena rama gatuköken, och Bragd-Burger, mer åt sportbarshållet. - Hur går det för honom då? - Jaji, det sägs att han har burgat bra. - Men hur ser det ut på meal-sidan? - Tja, en av restaurangerna ligger i Upplands Väsby. Nästan tre mil norr om Stockholm.
DJ Hemp: Allting kan sägas på olika sätt. Man ju t ex säga "jag älskar inte Modo" på ett sätt så att lyssnaren kan enkelt tolka det som hata Modo... ja ni förstår :-)
El Maco: Som sagt så är den lokala rivaliteten skadlig för bägge parter, för att det är en för liten hemmamarknad. Det är bättre om varje förening hittar sin roll, samarbetar och bedriver bästa möjliga verksamhet, vilket kommer att bidra till att göra distriktets alla föreningar starkare. Den lokala rivaliteten är av naturliga skäl tynande, vilket är bra. Ur ett TIK-perspektiv är det bland annat bra om det är ännu mer naturligt än i dag att om man spelar med IFSH:s ungdomslag så följer och håller man på Timrå. Där kan enskilda Timrå-supportrar påverka i den ena eller andra riktningen exempelvis beroende på hur man uppträder på SCA-cupen i Gärde. Sitter Sundsvall U12 på läktaren och hör Timråsupportrar skrika nidramsor och ha en banderoll riktad mot IFSH så påverkar det inte i rätt riktning. Tillhör man det fåtal som vill göra det (ping JobbaPuck) så bör man istället sätta föreningens intresse först.
Grejen är väl den att det i nuläget inte finns någon att sparka eller ens peta på. De får gå igen sitt stålbad för sig själva helt enkelt. Vi har fullt upp med våra egna förehavanden och det är dessa som jag kommer att följa nu i vinter.
Kongo: Timråtråden är det enda någon skrivit i senaste veckorna på bobbarnas forum så oroa dig inte. De få som fortfarande är lojala med gärdehova stoltheter när inte bli Tikare ändå även om vi har med blommor och choklad till dem på cupen. Rivaliteten är rätt ointressant i övrigt när de inte finns idag och - om de har tur - möter Bräcke i division 2 nästa år. Kanske inte är så mycket att sparka på när de ligger men peta lite mellan revbenen med tån kan man gott göra.
Snart dags för SCA-cupen, för en gångs skull ett sammanhang där Timrå IK kan benämnas "mesta mästarna" (visst är det så, någon som har en sammanställning?).
Den lokala rivaliteten är skadlig för alla parter, vill uppmana alla att sätta föreningens intresse främst och uppträda med största möjliga ödmjukhet och visa respekt gentemot arrangören för att inte tillföra den lokala rivaliteten ny energi.
Kongo: Skall tilläggas att jag också tycker det är bra att vi för ett sammarbete med FBK. Det jag var skeptisk till men som visat sig vara feltolkat var om dom skulle fortsätta vara hos FBK även denna vecka då det vankas SCA cup.
Nisse på Mon: Undrar om ansvarig även ser att om man blir bättre på kommunikation så behöver man inte få den typen av frågor, det vill säga att frågan från dig var ett kvitto på att det finns något att jobba på.
Hur kommer det sig att SCA-cupen är så utspridd nu för tiden? Såväl geografiskt som i tiden. Har det kanske att göra med IFSH:s frånfälle? Jag gillade i alla fall mest den tiden då alla matcher spelades i Gärdehallen och då man även bytte ut lagen, som var fler än i dag, för varje säsong. T ex Skellefteå och Frölunda samt en del finska lag. Var befinner jag mig nu? I skarven mellan 70-tal och 80-tal kanske. Those were the days...
Sputnik: Det är osannolikt att TIK skulle medverka till något som skulle vara negativt för laget. Det positiva som man får är att två spelare under en passande tid får prova på en miljö på en högre nivå med allt vad det innebär, samtidigt som man odlar relationen med Färjestad.
Nisse på Mon: Till skillnad mot för tidigare finns det nu någon som arbetar med det här; David Åberg på heltid över hela säsongen. Kommer man med frågor och förslag så kan det hända något. Så om du vill kan du mejla eller skriva ett meddelande till FB-sidan.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!