Hittade ett filmklipp på Twitter där man visar Toronto Maple Leafs då och nu. En hel radda med mål och i ett av dom allra första klippen syns den här mannen med tröja #18. Betydligt yngre och med en för den tiden ok hockeyfrilla 😆🏒👍
....hoppas på en kort säsong med publik, mer än en hel säsong där flesta omgångar spelas utan publik. Fy fan,för o vara sportchef i dessa dagar. Hur skriver man kontrakt med spåelare när man inte vet om det ense blir spel?
puffe: Idag har jag språkat med en personal på Furuvik som uppmärksammade min vackra tatuering. Utgick från att han var Brynäsare. Han var tämligen insatt och tyckte att Timrå såg väldigt intressanta ut. Vi konstaterade dock bägge att risken för utebliven el kraftigt förkortad HA-säsong är överhängande
puffe: Det finns en del länder där dom kastar sten på varandra , det är kanske lite humanare än att skjuta på varandra med skjutvapen . Människan är en konstigt varelse .
Sputnik: eftersom vi ska äta snart(sill o pärer såklart) ska jag inte berätta om när man skär upp lite av hjässan på en apa (som fortfarande lever så klart) o börjar mumsa i sej lite hjärna. Får bli en kall pilsner o knäckebröd till maten för o glömma detta
Woody: haha, Jag heter egentligen Bernadotte i efternamn så har lite svårt med svnatingen. Men, det jag menar är, Livsmedelsverket är kanske inte lika styrande i Kina som i Sverige, typ.
Sputnik: Läser man dagens ST kring Liljewall så verkar han ju inte direkt begränsad till bök och vilja utan besitta andra verktyg också. Frågan är om man försöker skapa 3 kedjor med god offensiv potential eller om man främst ?maxar? 2st..
Tikkare: Ja fy. Har hemska minnen och ångrar djupt att jag tittade på en video på Youtube där de hade flått de stackars hundarna levande och att de fortfarande levde efter. Sånt stannar kvar på näthinnan.😭
Vet inte bakgrunden riktigt men enligt ST ska Giffarna ha nästan 1.000.000 i kompensation för Coronan. Timrå IK får 72.000 vad som tidigare sagts. Är det "bara" p.g.a. tidigare seriestart?
Nubben ser ut att äntligen ha öppnat på Storplånkan. Man blir nästan glad när man ser Timrås trupp. Backsidan är lite blek, men det kommer nog in mer offensiv kvalitet där. Målvaktssidan är stabil och sen har de en riktigt bra offensiv, en bra mix av grävlingar, glidare och goaldiggers.
Bifbenny: Näe, själv vill jag ha en bra tillagad Läderlapp, men kanske virusen från Asien går som en bumerang från 'cicvilserade delar av världen? Vem vet?
Sputnik: Bangkok med flera. Tror inte det är djurhandel helt o hållet, bara att nån evig smitta kommer hit på hösten från Asien. dom kanske tycker den kommer från oss i ett tidigare skede. Känns som nåt virus som roterar längs vår jord år efter år
Spock: Klart att fler länder håller på med vanskliga forskningsprojekt. Dock så blir man inte så förbryllad att det just kommer från Kina heller. Asiaten, Hong kong sjukan och nu Corona(har säkert missat nån mer). Dags att ställa lite krav på dem med deras djurhandel m.m.
Charliejfz: Tror ni blir å räkna med denna säsong, Kommer inte bli lätt å ta 3 poäng i Ängelholm. Kommer sätta en slant på att ni spelar final när det skall avgöras :)
Knylan: Rögle borde värvat Löfqvist ... bra spelare som är på g spelmässigt i shl... tyvärr så fokuserade Chris på Ebert och Caito men Schira kontraktet sätter käppar i hjulet. Tror på Löfqvist som kommer bli vass nästa säsong.
Sputnik: Första corona viruset dök upp redan i mitten av 1960-talet, HCoV-229E. Finns inget vaccin mot det och det är inte utrotat. Enda sättet att utrota ett virus ät att vaccinera flertalet av människor som lever på jorden, utan vaccin kommer SARS-CoV-2 (covid19) finnas kvar i evighet. Jämför med ex Poolio, och ett virus där det finns ett vaccin. Det dyker fortfarande upp Poolio fall i världen.
Puckat: Sant. Lite av en flopp men jag glömmer aldrig målet. Direkt från utvisningsbåset kom han också, sen ner på knä när han firade målet. Men Dahléns mål är en jävla läckerbit det också.
Mycket kan man säga om Parks och hans tid i Timrå. Men satte ändå inte han ett av de viktigaste målen i kvalspelet upp? Att behövt åka till Leksand med 0-1 i matcher i en matchserie på bäst av tre hade varit en bra tuff uppgift
Silly: Jag tycker att dom som vunnit SM-guld ska flyttas ner till lägsta divisionen och får börja om så fler får vinna guld. Tråkigt när det bara är Modo som vinner hela tiden.
Vid förra bokslutet ansåg ju Backlund med flera att det viktigaste var damlag och sociala projekt. Viktigare än a-laget och finansieringen av detta. Hur gick det med damlaget? Ställs det krav från SIHF, eller kom TIK på att man måste prioritera?Först ett etablerat herr a-lag, sen om ekonomin tillåter damlag? Knäpptyst är det i.a.f.
Silly: Bra förslag. Vi lägger ner hockeyverksamheten och bara räknar pengar. Miljövänligt och bra, helt utan resor, och utan risk för smitta eftersom ingen någonsin behöver träffas. Förresten, strunta i pengarna också och låt Nubben och andra sportchefer spela Monopol på nätet.
mikenomad: Blir det ingen säsong överhuvudtaget så tycker jag att vi bräcker Modos resonemang från i våras och yrkar på att vi ska bli direktuppflyttade till SHL av den enkla anledningen att vi på pappret lär stoltsera med ett väldigt spännande lag.
Tikkare: Jag tror han är klar, stenklar. Pavel Brendl-klar. Han är bara en i raden av superstars Nubben har i bakfickan, vi kommer ha århundradets HA-lag. Dessvärre ingen säsong...
Tikkare: Jag tycker nog inte det verkar helt orimligt. Han hade en stark avslutning i LHC vilket bättrade på statsen men LHC verkar inte ha erbjudit honom nåt nytt kontrakt än i a f. Trivs i Sverige, stor osäkerhet på marknaden = skulle nog hugga på ett bra erbjudande från ett allsvenskt topplag med uttalade ambitioner att gå upp. Lägg därtill att Nubben hintat om en transatlantisk back på ingång... hur som helst så är det ett roligt Silly rykte i a f
Randy Marsh: Gillas... bra med lite härligt goda sillyrykten...även om jag har svårt att tro på det. Men men... man ska aldrig säga aldrig... det har jag lärt mig.
Sputnik: Precis, sen kanske man inte ska gå in alldeles för djupt in i spekulationer inser jag nu. Jag förutsätter istället att vi har full koll på läget och om det nu finns någon som helst substans i det där häpnadsväckande ryktet så beror nog det i sin tur kanske på att det tillkommit 400k som Nubben ska sprätta på något roligt. Lofquist kanske känner att han inte orkar vänta en bit in på hösten för att få något klart och då KAN ju något sådant här plötsligt hända. 400k i ovikta sedlar är ju trots allt bättre än att försätta sig i en situation där han ska sitta och vänta på att det klarnar runt om i hockeyvärlden och kanske behöva hoppa på första bästa.
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·