1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586334 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2071742 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: "Är Ohlsson tänkt för en roll i 1:a kedjan kommer ni bli besvikna."

Det tror jag inte att dom kommer bli. Han gjorde 38 poäng på 50 matcher och det var väl med knaper speltid i PP dessutom. Nu var väl en del poäng i BP med, men ändå. Kan nog få ett litet lyft med mer förtroende i den spelformen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Har Gläder specifikt sagt att ni skall ha in 3 spelare till in för 1:a kedjan? Har för mig att Gläder nämnt att nån ur befintliga truppen kan vara tänkt för en roll i första. Är Ohlsson tänkt för en roll i 1:a kedjan kommer ni bli besvikna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Mest spännande gällande Modo är tränarsidan tycker jag, hur kommer finnen att funka i HA?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gäsp: Hur många poäng tror du att Blomman gör?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gäsp: Ey, chillaaaaaa
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Du tror på att blomman gör fler poäng och du är den enda som funderat över det. Så snälla sluta generalisera övriga på MoDo-forumet, pajas!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Jag håller med i en del av det du skriver(speciellt förminskningen av Dahlén), men du faller själv i samma fälla som så många andra. Du generaliserar o buntar ihop en massa olika åsikter, bara för att det står ett visst klubbmärke vid det som skrivs. Om jag, mot all förmodan, skulle störa mej på vad 2-3 Timråiter skriver, så innebär det ju inte att jag slutar läsa vad vettiga supportrar skriver. Måste vi alltid klumpa ihop alla? Det blir ganska trist. Det är ju inte alltid de som gapar högst som är sanningsvittnen, oftast tvärtom.

Finns bra o mindre bra MoDoiter(jag är nog kass), liksom det troligen finns bra o dåliga personer på andra lags forum.

God Natt o lycka till kommande säsong, o ber om ursäkt om detta skrevs i fel forum
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hockeyoraklet: MoDo borde nog ha en dyrare och bättre trupp på pappret än Timrå då vi börjar säsongen. Sen blir det tufft jobb för MoDo att få ihop gruppen, framförallt den nya toppfemman.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: Lönen för en tillbakadragen roll i ett SHL-lag och lönen i ett topplag i allsvenskan kanske inte skiljer sig så mycket åt?

Det är väl bara att gå till sig själv, jag skulle hellre ta en ledarroll och coacha yngre på företaget mina 5 sista år på arbetet än att sitta undanskuffad bakom en skärm och bara vänta på lönechecken/pensionen.

Sen vet ju varenda modoit att man hellre har Timrås trupp just nu än modos. Ni kanske panikvärvar in något guldkorn, det brukar ni göra. Sen vad det betyder för själva lagbygget, det återstår väl att se. Jag har hellre en färdig stege på hand än att dra kort för att sätta en färg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Så synd om er, men vi ska försöka vara snällare i framtiden 🙏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: Det spelar ju ingen roll vilka spelare ni värvar så är de alltid under kategorin talanger, på väg upp, på väg mot en ny vår, bidrar med rutin mm mm..
Medans andra lags nyförvärv är generellt sämre, på väg ner, har sett sina bästa dar, är föredettingar mm mm.
Skulle mot all förmodan ngn konkurrent få behålla ett stort namn, så gör man allt man kan för att nedvärdera eller förminska den personen(läs Jonte), för hur kan andra lag lyckad med sånt men inte Heart of Hockey.
Och där är erat forum rörande överens generellt.

Ni tröttar ut mig med allt inavel......
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Så här är det... alla som inte vill gå till Modo vill dom inte ha... för dom duger inte.
Dom som däremot signar med Modo... håll i hatten för nu blir det åka av för övriga lag! Jäklar i min låda vilken klass 😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: komman platsar absolut i SHL, varför skulle han inte göra det?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: Av alla som inte platsade i ett bottenlag i SHL, så verkar han ändå mer uppskattad än vissa som blev kvar.

Förutsatt att jag fattat det lagets forumdel korrekt.

Vidare har MODO-boken en stor tilltro till en spelare som inte platsade i ett ännu sämre lag.
Man ska inte kasta kanot i glaspilar.

PS. Jag tror att Blomqvist kommer få en mer defensiv roll än den spelare som MODO kanske har värvat. Därav sannolikt att han gör färre poäng.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
FH - avdammad: Vi är såklart partiska, men i det här fallet är det märkligt att man räknar en spelare som inte platsar i ett bottenlag i SHL som en stjärna. Jag har full förståelse för att man värvar honom med sina ledaregenskaper och att jobba för laget (samt ett riktigt bra skott), men nog känns en 26-åring något mer intressant än en 33-åring på väg nedåt.

Jag hoppas inte att vi värvade Johan Forsberg som någon stjärna, men han var väldigt bra för gruppen och de yngre spelarna. Det är mer en spelare i samma kaliber som Blomqvist. Det blir helt enkelt fel att jämföra så olika spelartyper i olika åldrar. Hedberg vänder hemåt efter ett par skadefyllda och kaosartade år, för att ta ny fart på karriären.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hockeyoraklet: 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nucky: En spelare av kvalité vill säkert spela för att gå upp i SHL. Det kanske är därför bara Timrå var aktuell?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: Härligt att det inte finns några oliktänkande inom de egna leden. Jag var lite rädd att ni blivit openminded.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Dock svårt att vara föredetting om man aldrig varit nåt.
Imponerande värvning ni gjort, verkligen. Hört han är ruskigt snabb.
Undrar varför ni var ensam på bollen?🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Det var ju ditt påstående
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Ahhhh du tänkte en j20 spelare ..jag förstår ! mot Hedberg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: gemnföra Hedberg mot Dahlen? Är du från vettet mannen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: Dahlen heter han ..ni gemnför fel spelare mot Hedberg .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Skulle inte alls förvåna mig om Jonte får C:et. Lagets stjärna, enormt klubbhjärta, ledargestalt, varit involverad i lagbygget och är förutom Boyce den som varit i klubben längst.

Madsen & Lundin lär behålla sina A. Gissar att vi kommer att köra fyra kaptener i år igen och då är det nog Blomman som kniper det sista A:et, bubblare på Liljewall och Svensson.

Så som jag förstår det så har Boyce tidigare blivit tillfrågad om A men tackat nej, så han är nog inte aktuell för C eller A om han inte har ändrat sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag hoppas verkligen att Blomman får mer utrymme för sitt slagskott i HA, jäklar vilken bössa han har!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Blomman är ju en general som borde spela i SHL men vi tackar för att Nubben lyckades få han hit. Hedberg känns som en där karriären är mer eller mindre slut och han gör några sista år på hemmais.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Så du tror att Blomman kommer att centra?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Edwin Kan säkert göra mer poäng. Tror man kan förvänta sig kring 30-40 poäng av Blomman i alla fall. Däremot tror jag Blomman kommer va en bättre spelare över hela isen och kan spela både PP och BP och va mer värdefull så sett. Skulle inte bli förvånad om man testar Blomman ihop med Dahlén och då kan ju poängskörden Stiga givetvis. 😊
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Generaliserar du lite nu kanske?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: jag tror modos mr chips på backen om han kommer ur soffan till kommande säsong. Ryktas ju att han för första gången i karriären ska börja avlossa projektiler från blå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: modoiterna är roliga, dom dömer ut Blomman som en föredetting. Men hyllar Toby för hans stora rutin! 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Axle San: Det pågår inga heta diskussioner. Vi har någon snubbe som är inne och provocerar, men forumet är i övrigt helt enigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Vem tror ni kommer att göra flest poäng i vinter, Blomman eller Edwin Hedberg(Modo)?
Det pågår heta diskussioner om detta i Modos forum, de tror på Edwin.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Håller med dig om Jacke som kapten då han har massor av erfarenhet och var väldigt omtyckt i Brynäs. Tror han kommer bli en favorit hos oss också Det är en riktig ledargestalt som vill ta upp Timrå till SHL igen. Som assisterande säger jag Jonte och Madsen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hur ser ni på kaptensrollerna nu då med Blomman i laget? Jonte lär väl minst få ett A på bröstet men C:et kanske gör sig bättre på nån av de äldre typ Madsen, Blomman eller Liljan. Blomman var ju kapten i SHL för Brynäs men jag tycker att man kanske borde ha gjort nån säsong i klubben innan man får den äran och i s f ligger ju Madsen bättre till. Om inte ska gå tillbaka till Boyce då men det spåret tror jag coacherna släppt. Personligen säger jag Blomman som C med Jonte och Per Svensson Assisterande.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Förutom nedan nämnda brist så var det ju psyket. Han med sin rutin och erfarenhet var ju den som hanterade motgångarna absolut sämst. Överlägset bäst betalt men tog noll ansvar. Som ett bortskämt barn.

Att han sedan lyckades bättre i DIF är inte alls konstigt då det förutom bättre klass på laget inte är någon hemlighet att det är, vad vi än tycker om det, hans favoritlag.

Och som den Stockholmare och känslomänniska han är så tror jag motivationen var ca 99,99% högre där än hos oss
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Villervalla: Sen var väl Svedberg värvad för att vi hade ett Ha försvar, det var han fullt medveten om. Då är det inte läge att bli less!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Allt över axelhöjd på plocksidan gick in. Säkert som amen i kyrkan. Han försökte inte ens
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Villervalla: Men alla skott som gick mot kryllan dom gick ju opåverkade!! De va ju bara att skjuta mot kryllan för då ringde de ju!!😎😈
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: märkligt att Svedberg var så bra senaste säsongen, det kan ju inte ha att göra med försvarsspelet? Klart som fan att man som målis blir less när man har obefintlig hjälp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Återstår att se, minns då Svedberg kritade på för Tik hur upphetsad vissa var över vilken toppmålis vi fått.
Jag var skeptisk till osten Svedberg..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Knappast!! För han hade ju ett stort hål i sin plock!! Eller rättare sagt överallt inom buren!!😇😇😎
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Han kan ju inte vara sämre än Svedberg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Lilla farbrorn tror att JJ kommer att bli en grym tillgång för de här laget!! Han spikar nog igen flera gånger i år!!😎👍👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Duncan: På vilket vis tycker du JJ är en chansning? Med en genomgående habil Ohre som back-up?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Herminator: Du har ju varit med ett tag. Så du borde känna som jag. Ganska säker på att även Kent känner som jag. Han känner att han chansar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Isen ligger i NHK Arena, friåkning möjlig, säsongen närmar sig..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Duncan: Godmorgon, sovit gott?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Duncan: J.J och Ohre. Räcker så.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Duncan: jaa det har vi
Låst ämne

« · 2071742 · »