1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586084 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2077604 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Nucky: ..och jag lovar att inte ringa toby när det är Happy Hour i baren på Fiskafänget...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nucky: Jag tror att detta är ett genidrag från Lodins sida... nu kan ju Modoliderna här inne tracka honom när vi är på Toby. Så slipper vi läsa om Dalles snuttefilt.
Bra uppoffring där men jag undrar vad Småland har att säga om detta beteende?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Såklart att han inte skall sparkas, låt han be om ursäkt, ta sig i kragen, skämmas som en hund, lova att det inte upprepas, ta sitt straff och sen är det ju bara att gå vidare igen och dra på sig Timråtröjan.
Misstag kan alla göra och alla skall förstås få chansen att få en andra chans.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spelaren det handlar om borde kliva fram och stå för sitt festknarkande. Som någon skrev här har det blivit löjligt normaliserat att röka på/ta en lina eller varför inte en ecstasy tablett. Nästan lika normalt som att knäcka en öl snart. Förr i tiden stack man ut som pundare, för många av dagens ungdomar är det normalt festande som hör till lördagsbärsen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det har inte med saken att göra överhuvudtaget, bara ngt jag kom att tänka på nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nucky: Om det nu är Lodin, är inte det Hasse Lodins pöjk? Modo-Hasse
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag har precis dömt ut er för era skämt om Toby, så det vore ju höjden av dubbelmoral om jag tipsade om denna låt som introlåt till Lodin(eller vem det är) när han äntrar isen:
youtu.be/WeYsTmIzjkw

Så jag gör inte det. Använd inte denna som intro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu får Torines visa vad han går för, men han verkar vara rätt man för jobbet. Och det är klart att man ska hjälpa killen, frågan är väl om han kommer att kunna prestera nånting den här säsongen. Sånt här sätter sig på psyket. Hanses tyckte jag hade svårt att komma tillbaka efter sitt debacle. Bara för att nämna ett exempel!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det är klart att sånt här initialt inte är nån fördel vare sig för föreningen eller individen.

Poängen är dock hur man hanterar det härifrån och framåt. Man kan välja att klandra och fördöma. Eller så tar man itu med själva problemet och skapar förutsättningar för att komma till rätta med det.

Värre "skandaler" än det här har vänts till något positivt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Skittråkigt, jobbigt och en rejäl utmaning för spelaren i fråga. Jag är för att man får en chans att komma på fötter i stället för att ge kalla handen och sparka. Men fattar att sponsorer och många andra har åsikter som måste tas i beaktning.
Oavsett känns det som alla kort måste läggas på bordet, även i media. Det kommer spekuleras om så mycket annars. Var det första gången? Om inte, hur ofta? Har spelaren varit påverkad under nån träning/match i sin karriär? Hade han sällskap av någon i laget?
Men min tanke är att spelaren bör få stöttning och hjälp, och en chans att få vara kvar i laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Den här händelsen kommer göra att både laget, föreningen och spelaren, kommer växa sig starkare.
Det är förmodligen, som ngn skrivit, ett ringa brott.
Detta är vanligare än man tror bland dagens ungdom. Där är marijuana mm betraktat som alkohol var när jag var ung.

Inte mindre tråkigt för det. Men detta kommer vara glömt efter ett tag.

Vi låter modoiter och andra gotta sig ett tag och sen käkar vi upp dem i vanlig ordning.

Tur att Toby slipper vara med på det dock.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: klart det här är uppmärksamhet man helst hade varit utan, men det är inget onormalt eller konstigt nu för tiden. det är vanligare än man tror idag. säger jag utan att ha någon aning om vilket preparatet är, men det finns mycket som kan natkotikaklassas om du inte har det på recept idag.

sen kan man inte bara sparka som du säger. jobbar själv inom staten och har en kollega som är på sin andra eller tredje runda på behandlingshem detta året bara..

ser fram emot en frisk säsong i HA med er som lite större favorit än vad mitt Modo är. nu kör vi va?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Väldigt känsligt tydligen...jag har inte sagt något om sparken. Fördjävligt gentemot klubben och sponsorerna och torde vara kontraktsbrott. Självklart att TIK ska ta sitt arb.givaransvar. Och att spelaren ifråga också tar sitt. Men nån fördel för föreningen kan det knappast vara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Var Bagarn först innan han gick till Färjestad. Svensson var inte center.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:
"Tänk vad motståndare och media ska gotta sig. Fy fan."

Som man känner sig själv känner man andra. Du verkar vara en tragisk person
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
{RasmusVS: Sant. Drogernas baksida är inte lika fränt. Annars borde det fan räcka med att flytta från ”gnällbältet” till stenstaden mellan bergen för att hitta det naturliga ruset;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Brottet i sig har jag ingen aning om, men vi har haft samma problem där jag jobbar med en person. Facket sätter stopp om man försöker att bara sparka någon det är olagligt. Först måste man erbjuda rehab, om den accepteras eller ej så vet jag inte hur man går till väga. Men det är ju konstigt nog alltid arbetsgivarens ansvar.. Det kan bli en dyr resa för Timrå IK, det blev det för oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Rent juridiskt rör det sig nog om ringa narkotikabrott som är normalt vid eget bruk. Han kommer att åka dagsböter och få gå på socmöte för utvärdering av körkort när han blir dömd.

Om han ska få sparken pga brottet så måste det finnas en saklig grund för uppsägning, som t ex skadat förtroende.

Tror att vi kommer att få se spelaren på isen denna säsong, det är trots omständigheterna ett ringa brott som bara skadat personen själv.

Han är dessutom ung, vilket gör det ännu mer ledsamt. Tar man droger så här pass nära säsong är det extra allvarsamt då de eventuella konsekvenserna inte spelar någon roll i målet att nå ruset för personen.

Hoppas på en snabb och givande rehablitering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Var väl framförallt Sundh och Axelsson. När den här artikeln skrevs spelade de tillsammans med Håkan Bogg och han kan ju inte anklagas för att vara en av ”dogsen”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928:

Stämmer säkert. Men hur är det om man begått olagligheter?

Här är i alla fall ett citat saxat ur ST:
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Som arbetsgivare är man dessutom skyldig att erbjuda rehabilitering. Man får helt enkelt inte bara sparka nån pga missbruk. Inre heller i detta fallet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Var väl Bagarn och inte Svensson? :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK är till stora delar som vilket företag som helst.

Vissa droger och handlingar är olagliga att bruka, saluföra och även att inneha. Punkt. Det är lika för alla arbetsgivare, arbetstagare eller Svenskar i övrigt.

Missbruk kan företagen ha en handlingsplan eller agerandeplan för.

Vissa missbruk är vanligtvis inte ens olagliga. Spel, alkohol etc.

Värre med dessa jävla olagliga droger som får fäste i vårt samhälle. Baksidan är givetvis en personlig tragedi.

Visst kan man ge spelaren sparken och sänka fanskapet rakt av. Det är troligtvis inte Timrå IK som uppmanat till olagligheter.

Eller! Så sätter man in kraft på att rehabilitera och hjälpa individen från detta jävla missbrukande.

Det finns garanterat sponsorer, publik och supportrar i båda lägren.

Vilket förespråkar du?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zambonin: Jag förespråkar definitivt inte droger men detta är tydligen ett växande problem bland yngre i NHL med. Grabben det handlar om verkar ju ung som sagt. Upp till personen i fråga att visa att detta inte kommer ske igen. Ge han den vård han behöver och en andra chans. Upp till personen i fråga hur han tar den däremot, förhoppningsvis så blir detta en tung läxa och han kan gå vidare och växa som person.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: det är väl nu Timrå som klubb kan gå in och stötta killen ifråga istället för att kasta ut han. Det vore fin reklam för hockey föreningen Timrå IK
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Men sitt ner i bussen! Herregud vilka växlar du drar på, förstår inte varför detta skulle skada Timrå IKs anseende.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det är varken första eller sista hockeyspelaren som använder droger. Givetvis måste Timrå IK följa lagen och ta sitt rehabiliteringsansvar som arbetsgivare.

Det verkar inte handla om doping eller kvinnomisshandel i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enligt Torines på mail har Timrå IK ingen policy vad gäller spelberoende. Hoppas man har det vad gäller drogberoende. Och att det informeras om detta vid kontraktsskrivning. Solklart kontraktsbrott i så fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har sett på instagram att Lodin har varit ute och festat en hel del sedan han kom hit. Har dykt upp på en del av mina vänners instastories osv
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: tycker sponsorerna också att det främst är en personlig tragedi?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Vad jag läst mig till skall det handla om en "yngre" person. 2 ST saknades från träningen igår tydligen, Madsen och Lodin. OBS detta blir ju bara spekulation men Madsen klassas väl inte som yngre så kan kanske handla om Lodin?

Edit: såg Puckat redan tagit upp exakt detta så kör Roxette på mig själv. Listen to your fart eller nått.. 🤓
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: klart det är en personlig tragedi också. Men nåt jävla persoligt ansvar har man väl som elitidrottsman. Hela föreningen blir ju drabbad.
Hur fan ska TIK kunna tas på allvar efter detta?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: Det kommer komma fram oavsett då personen i fråga knappast lär vara med på träning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Hur kan det inte vara en personlig tragedi?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: förutsättningar för vad? Detta kommer förfölja TIK hela säsongen...finns det fler? Tänk vad motståndare och media ska gotta sig. Fy fan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Lodin saknades ju på träningen igår, även Madsen, men han ska enligt Freddan ha en överbelastningsskada. Ska inte svära på att det är Lodin, men känns väldigt troligt att det är han va? Madsen är ju inte heller direkt "ung" längre som Torines är inne på
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Struntar i vem det är men däremot Hoppas jag att killen får bra hjälp och stöttning från omgivningen. Då finns goda förutsättningar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oavsett namn jävligt fin reklam för Timrå IK. Ryggmärgskommentar av Torines..."en tragedi för spelaren" En stor jävla skandal är det väl? Sparken direkt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Lodin?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nja, det verkar vara en anställd spelare så då kan väl ungdomslagen uteslutas:
"– Vi vet att en medarbetare har varit med om det här och det är en personlig tragedi. Från Timrå IK:s sida har vi ett arbetsgivaransvar. Det här är en medarbetare till oss och vi har en drogpolicy som vi följer och ett åtgärdsprogram som redan har satt i verket, säger Jonas Torines, klubbchef i Timrå IK"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det är en spelare från A-laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Jag tror att det är ngn i ungdomslagen. Men jag vet inte alls.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ojsan, undrar vem det kan vara 🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ha ha... 😀🤪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: En gnällsida,för oss lättkränkta! Mycket bra förslag! 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Haha nä fy farao vilket jippo isprojektor är. Halvmille i inköpskostnad och skyhöga driftskostnader för att visa en video på isen i 3 minuter innan match?

Tror knappast investeringen rättfärdigar intäkterna något sånt skulle kunna ge, inte så att isprojektorn lockar 300-500 ytterligare åskådare per match. Skulle det mot förmodan göra det så finns det större problem om inte hockeyn lockar mer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Gnällbok... där Clay mfl kan husera fritt kanske?
Börjar bli less på allt skit o tjafs som skrivs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Mjo jag känner också att det är lite jobbigt att sålla sig igenom det irrelevanta småbråkandet för att se de vettiga kommentarerna. Kanske kan vara värt att starta en "gnälltråd" där folk för agera ut, så kanske vi kan hålla lite mer rent i de andra?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag är en enkel människa. Jag gillar att läsa matchanalyser, sillyrykten och alternativa laguppställningar. Internt tjafs mellan supportrar som uppför sig som barn i förskolan får mig dock att fundera på att överge den här sidan. Herregud jag har hållit på här i över tjugo år. Dags att göra något annat.
Kommentera

« · 2077604 · »