1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596084 inlägg · 6213 ämnen
« · 2558164 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det säger ju ändå en del om vilken sportslig situation Skellefteå anser sig befinna sig i när man väljer att värva denna spelare. Man måste ha förstått vilken uppståndelse det skulle bli.

Rip Kirby: Dom får svårt att snacka sig ur det här! Det enda rätta är att bryta kontraktet omedelbart, säkert dyrt men nödvändigt. Att behålla honom kan bli dyrare i längden!

Perreman: Tycker det är en jävla skillnad på Växjö och Saiks agerande. Hade Växjö värvat honom så hade det varit en värvning av en spelare som tydligt visat att han ville ifrån Ryssland, att inte pengar höll honom kvar utan han var beredd att gå ner rejält. Nu gjorde han det motsatta vilket säger allt om hans person och trots det väljer Saik att plocka in honom

Perreman: SAIK har naturligtvis känt till alla detaljer redan innan man valde att gå vidare med honom. Men det har man uppenbarligen skitit i. Svarte Petter sitter man med alla gånger. Det kan bli intressant att se vad som händer nu.

jens_88: Även intresant att Växjö hade honom på gång strax efter krigsutbrottet. De kan också få sig en släng av sleven tycker jag.

Men ja, hyfsat mycket negativ PR för SAIK nu, även om han signade innan krigsutbrottet. Just de där uppgifterna i SMSet ställer till det rejält med tanke på vilken vinkling SAIK använder för att rättfärdiga värvningen.

SAIK har verkligen skitit i de blå skåpet med denna. En så pass respekterad förening

Greven: Vi kan ju inte klaga på domaren den gången i a f...

OlliJanne: Haha satt precis och letade efter det klippet

Rico01: Undrar om Panu Mieho kommer leka Illka Pikkarainen i premiären?

Zäta75: JJ får gärna stå på huvudet som han gjorde då också.

OlliJanne: Timrå IK hälsar er varmt välkomna att komma ut till oss söndagen den 3 september för den officiella invigningen av vår nygamla hemmaborg - SCA Arena! Invignignsceremonin startar kl 11:20. Kom ut hit och gå frågeslingan, kika vad som är nytt, få tag på lite autografer och mycket mer.

Varmt välkomna!

Det börjar att närma sig säsong. Så man har längtat! Första matchen mot Frölunda hemma blir ett riktigt kraftprov direkt. Frölunda ser bra ut i år, men hemmadebut och fullsatt med bra tryck och jag gillar våra chanser. Eronen får gärna sätta en slagga från blå som vid förra årets debut mot Frölunda borta.

angeroath: glad att du kom på det till slut 😉

{297}: Ja han har en del att jobba på, både i fysiken och defensivt. Om han skall kunna landa ett NHL kontrakt.

Gorkyman: Som befarat av många då kanske. Att LHC och Malmö båda kommer hålla till i bottenträsket.
Jag vidhåller fortfarande att Modo hamnar på plats 13-14 och får möta just MIF eller LHC.

Modo klarar sig kvar tack vare att de har mindre press på sig.

Sputnik: Sett Mif-Lhc. Malmö startar även denna match bra, och har bra uppspel och linjer, samt bra uppstyrt försvar, för att sedan tappa försvaret totalt. Så fort dom får press på sig i egen zon blir det kalabalik. Fortsatt bra struktur på anfallet. Känns lite tunna. LHC spelar kontringsspel, och kommer i sporadiska anfall m få spelare, dock är skillsen ngt högre. LHC har oxå mkt att jobba på i sin struktur. Som den här matchen såg ut så lär båda lagenhålla till i bottenskiktet.

{7043}: Men de vände och vann , Malmö brukar lyckas hitta vägar att inte vinna
Men de vann mot Brynäs det var avgörande

Sonnenberg: jag lyssnar på Spotify. Annars är det genom expressen.

Viktor Lodin gör mål igen, tredje matchen i rad. Ska han vinna poängligan?

Sputnik: Så kan det absolut vara. Fast NHL-spåret tycker jag känns avlägset.

{7043}: LHC vs Modo i kvalet då kanske? Risken är rätt överhängande.

Timrå4ever: För att hans tidigare agent ljög som en borstbindare... eller sa inget alls. =P

Man blev ju gråhårig när han var ute i media och uttalade sig om Jontes framtid.

Sputnik: LHC uppätna av Malmö just nu.

{297}: Det måste ju inte innebära att han vill just till Schweiz bara för att han byter agent, där kommer han alltid ha en dörr öppen känns det som och klubbar lär stp med öppna armar.
Det kan ju vara så att han vill vidga vyerna inför NHL och sådär.

Kan ju också vara att han inte klickar riktigt med agenten, etc.

Timrå4ever: Det väcker en del frågor. Varför skriver man så långt kontrakt om man vill dra vidare? Är det för att vara lojal med klubben och spela ”billigare” nu och få en stegrande lön ju längre kontraktstiden lider? Gör man i så fall en nubben-deal och släpper honom eller får en schweizisk klubb i så fall lösa ut honom?

Det hetaste spåret måste ju ändå vara att han spelar kvar.

Timrå4ever: Då får du prova en Löven supporter denna sässe.

Varför byter Jonte agent?
Lär ju kanske innebära att han vill dra till våren.

Paninaro: som förra säsongen. Toppen med er i ha. Kunde dela med modo supporter.

angeroath: Förutom att Red Bull har en hel del verksamhet kvar i Ryssland(omsättningen på 1 miljard) samt att de sponsrar ryska idrottare…

Det gör att jag klarar mig från att dricka Red bull iaf…

OlliJanne: Inget lag kommer kunna bli det så länge vi värnar om 51%regeln och medlemsdemokratin.
En unik sak och enligt mig det vackraste med svensk idrott, skulle det försvinna skulle jag personligen sluta engagera mig fullständigt.
Därför är det viktigt att:
1. Var alltid medlem i din förening
2. Veta om sina rättigheter och skyldigheter(betydligt fler rättigheter)
3. Närvara och använda sin röst på årsmötet.

Nu inser jag att din fråga kanske var hypotetisk, men det här är för allvarliga saker att skoja om enligt knastertorra mig ;)

Såg ni förresten att det finns både Red Bull Munchen och Red Bull Salzburg? Båda lagen har samma jävla fula logga dessutom. Wow fräsht!
Undrar vilket svenskt lag som är kandidat att bli nästa Red Bull lag. Red Bull Växjö?

eltifoso: Märkligt... har för mig att Ante i intervju med ST säger att LHF och SAIK spelar CHL och att de därför inte kan träningsmatcha mot dem. Har timrå helt enkelt bara förutsatt att Luleå var upptagna med CHL och därför inte bokat nån träningsmatch med dem? Och varför i helvete hör inte Luleå av sig om de nu inte har något bättre för sig?

Om fler SHL-lag än SAIK funderar på att ta in KHL-spelare, så kan en titt på X, (fd twitter) ge en ledtråd till beslut. Sågning modell större.

sargad: Det verkar bugga en del det där. Jag lyckades sätta på via chromecast hemma och sitta och kolla på mobilen på annat håll samtidigt utan att det bröts. Tror jag gjorde det ett antal ggr.
Sen vissa ggr stod det att det var för många antal streams samtidigt.

Så jag tror inte Cmore hade ett fullt fungerande system för det där.

Men det låter förövrigt riktigt sunkigt att man inte kan välja att strömma om matchen från början om man till exempel missat första perioden och vill titta ikapp.

Man tar mer betalt men med sämre funktioner. Jippie vad sugen man blir på att skaffa Tv4 play..

sargad: vi har samma inloggning men olika "profiler" om nu det kanske påverkar?

BlackBay: Har för mig att jag och en son försökte se samma match samtidigt i vintras(hockey eller fotboll) på Cmore och då bröts det efter en stund för en av oss med något meddelande som förklarde att man bara kunde streama samma match på en device.
Då var det Cmore app på en mobil och Cmore app på en smart TV.

BlackBay: Sen ska väl cmoreappen funka till november, och då kanske delningen är på gamla systemet antar jag

Smokey: så vitt jag vet har väl Cmore haft samma begränsningar enligt dem själva men det har inte varit nåt bekymmer för mej och den jag delat Cmore med under senaste tiden att se samma match.
Denna säsong är det dock ett icke-bekymmer vilket som då han håller på Modo.

Sonnenberg: finns lite överallt, googla på hockeypuld podd så hittar du den (har länkat till spotify men du hittar den även på andra ställen)

Öndulat: Grym idé! Finns folk som sitter och ser matcher själv. Kan vara roligt att dela denna stund med liksinnade.

josha840: Hade inte Hockeypuls lagt ner? Var finns detta?

KulltorpsOlli: borde göra en discord-server med invite only där man streamar matcherna man vill se. En kanal för varje lag och någon snäll medmänniska får ta på sig att streama bara. (funkar även på liten skala mellan 2 personer såklart)

Smokey: Har man tv abonnemang via tex Tele2(fd comhem) så har man ju både matcherna via kanalplatser och streaming. Då kan man se samma match om en tittar på kanalen och en streamar.
Gäller ju om matchen går på en kanal, vilket det inte gör 100% av gångerna.

Smokey: Om du känner någon väl som supportrar ett annat lag och också har denna "tjänst" kan ni kanske dela på varandras inlogg. Då kan din son se Timrå från ditt konto och du använder din "väns" inlogg och ser Timrå medan han tittar på en annan match (hans lag). Problematiken är bara när du och dennes lag möter varandra.

Sputnik: Du har rätt, kollade bara på bilden haha!

Någon som har koll på om det här går att lösa?

Jag kollar typ enbart på Timrås matcher på c-more.
Har även en son med ett tuffare liv (lite funktionsvariation mm.) på annan ort som delar mitt dyra konto. Fostrad till HÄNGIVEN TIK:are. Han kollar givetvis också mest på Timrås matcher.

Från fucking Tv4 play:

Hur många enheter kan jag se på samtidigt?

Du kan se på två enheter samtidigt, dock inte samma match på två enheter.

Varför den begränsningen finns grundar sig dels i stora investeringar inom sporten men framför allt att kontodelning inte är tillåtet hos oss. Vi har identifierat att detta är ett stort problem kopplat till sportsändningar och har därför valt dessa tekniska förutsättningar. Du kan fortsatt titta på två olika sportsändningar på samma konto, ändringen gäller enbart samma sportsändning på flera enheter.

Jag blir så sjukt trött. Hur löser man den här situationen för ungefär samma kostnad som i dag?

Bra tips till lösning?

{8179}: Hittar inte intervjun med JJ?
Det är väl Lidén, skribenten på ST som är den andra intervjun förutom Hållander?
Eller så är jag blind och missar helt. 🙈

Rip Kirby: Ok bra

Gorkyman: Lyytinen ÄR med på träningen. En ouppmärksam reporter på ST förklarar saken.

{8179}: Undra hur det är m Lyytinen, inte med på is idag heller

« · 2558164 · »