1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596084 inlägg · 6213 ämnen
« · 2558354 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Schweizerost vettu…😀

Rico01: Mr saloondörr

Mappe: ordningen återställd. ;)

Rico01: Spelar bara för pengar, behöver komma ner på jorden.

Rico01: Rautio har bibehållit formen från förra säsongen.

Mappe: Skellefteå "titta puck" AIK. Försäsong heter det ju av en anledning.

Men David Rautio...?????

russkiy medved blyat: Svängdörrar…..🥴

Rautio är verkligen ett såll.

Mappe: Vad är detta för hockeymatch xD

Olli Nomadinen : Boom, boom. Ordningen återställd.

Olli Nomadinen : Okej 🤭😆🤣

bar mofftak: Är det Rautio i SAIK's mål?

Rip Kirby: Brukar väl vara lite så att de som är hungrigast på försäsong är de som har något att bevisa. Nykomlingar och juniorer med andra ord.

SAIK lär räkna med att det här ordnar sig utan försäsong.

Saik-Småland: så sant. LJ är lika illa.

Olli Nomadinen : Bedrövligt passningsspel hos gästerna måste jag säga. Ser ut som man lirar med en tvål.

Rico01: I tolvfingermötet tog just kusinerna i söder ledningen

Tyckte det såg jättekonstigt ut men jag kunde inte riktigt komma på vad innan jag upptäckte att det är ju ingen reklam på sargerna!

Vet inte om någon delat detta men nytt avsnitt ute av Domustrappan. Genomgång av SHL-lagen.
Sen måste jag bara säga att Mattias är en så jäkla härlig injektion i podden. Fortsätt så!

open.spotify.com/episode/219a3RNQXMZI8Y989Ho6pt?si=aLgyBPhUQSCmFOHHlMpDyw

KulltorpsOlli: Man ska väl inte dra några växlar av en försäsongsperiod men Skellefteå ser lovande bleka ut. Dom kanske får betalt i rubler? 😅

{297}: SAIK ser måttligt intresserade ut.

KulltorpsOlli: Kvalitén på sändningen. Alltså jag hoppas det är nån försäsongsgrej för den är bedrövlig.

russkiy medved blyat: Träningsmatch, dåligt tempo hittills

OlliJanne: mycket konstigt upplägg. Löven och Modo möter inte IFSH heller så Sönnsvall spelar bara 2 matcher, mot oss och Mora. Övriga lag lirar 3 matcher. Känns som nån hade otur när cupen planerades.. Ifjol var det 6 lag så man körde 2 trelagsgrupper.

Blir intressant att se modos match nu, tippar 1-5 till aik.

Tårtan: Ja får de också byta ut Lasse Johansson i Frölunda det är samma han kom också från KHL i samma veva.

Saik-Småland: av samma anledning bara att bryta med Lindberg också.

JonteD: Ja absolut. Jag vill inte vara nån moralpolis heller. Det är i grund och botten Tv4 som skjuter sig själv i foten och kommer tappa många kunder till IPTV och liknande.

Jag har själv inte världens fetaste börs och får fundera på om det blir nått Abbonemang eller inte.
Det är ju så urbota dumt att fotbollsintresserade kan välja bort hockey för 399kr i månaden. Utan att behöva binda upp sig.

Jag hade till och med kunnat ta ett abbonemang som inneburit att jag endast velat se Timrås matcher för ett billigare pris. Även om man förstår att de inte jobbar så och vill håva in så mycket cash det bara går.

Sputnik: Kan ju hålla med dig men varför inte tv4 o dom andra kan ha ett formulär som man får kryssa i det man vill ha o betala därefter minimum si och så man får ju en jävla massa skit på köpet!! O visst finns det baksidor av allt men men så är de vårt land bitvis! 😇😎🇺🇿

OlliJanne: vem blir avstängd?

ante08: men det finns ff en risk att det står ett blått skåp i apburen när ni kommer på besök! 😉😁

Sputnik: Håller med, betalar för TV4 play nu (tidigare CMore). Nu är jag medveten om att jag är lyckligt lottad som inte har problem med ekonomin så jag dömer ingen för att nyttja andra billigare sätt.

JonteD: Jo IPTV är väl billigt och sådär.
Dock blir det ju lite moment 22 om alla skall ha IPTV.
I och med att tv bolagen inte får någon inkomst alls via detta. Det i slutändan innebär att våra föreningar i det långa loppet riskerar att tappa Tv pengen från TV bolagen. Då de kommer blöda ekonomiskt.

Det är ju också så att de flesta IPTV "abbonemangen" är olagliga och stödjer kriminella och organiserad brottslighet. Så jag väljer att stå över. 🙂

Däremot så borde Tv4 i det här fallet förstå att, antingen sänker dom priset för dom som bara vill ha hockeyn.
Eller så gör dom det möjligt för 2 stycken att samtidigt kolla på samma stream. De kommer bara förlora pengar i det långa loppet annars. då fler och fler ändå väljer lösningar som tex IPTV och dom förlorar hela kakan istället.

Olli Nomadinen : Rätt där du skrev i Modos bok ingen som vet vilka topplagen blir!!🇺🇿😎

Rip Kirby: Det är klart kontraktet har brutits med Kenny Agostino. Helt riktigt mycket bra!!

SCA Cupen: I årets upplaga deltar Timrå IK, Sundsvall Hockey, Mora IK, IF Björklöven och MoDo Hockey. Av dessa lag är det endast Mora IK som vi inte kommer att möta.

Hur kommer det sig att Mora är med i cupen men att vi kommer EJ att möta dem?

Olli Nomadinen : Skellefteå väljer ju nu det enda rätta alternativet. Man vill bryta kontraktet. Men man behöver ju förhandla om saken först.

Rytter: Den här värvningen har havererat innan den ens är ombord. Som du skriver så är det ju inte spelaren som gör fel just här. Han är den han är och har tackat ja till ett kontrakt utanför Ryssland. Skellefteå står med brallorna nere vid fotknölarna, alla med ett uns förmåga till konsekvenstänk fattar ju att de bara skulle kravla i ännu mer avföring om de inte bryter kontraktet utan kommer med ytterligare en temporär sanning. Den här fläcken tvättar de inte bort, den måste helt enkelt kasseras. Men lite underhållande är farsen, att se hur tidigare gullegrisarna klafsar runt i förnedringsgeggan

Rytter: För mig blir det otroligt märkligt när en såpass etablerad klubb som Skellefteå, som är en av de allra mest framgångsrika under kanske 20 år tillbaka ändå trotsar en sån här egentligen ickefråga.

Den spontana känslan är att den totala paniken lyser igenom i klubben och i den känslan vänder man sig ifrån det självklara ansvaret som bara måste ligga på styrelsen här. Att man här väljer att sätta spelaren på skampålen är bara förkastligt.

Nej, Skellefteå AIK - ni behöver ta ansvar för ERT beslut att trots rådande överenskommelser överlag i idrottsvärlden - alla sporter inräknade - som gäller att INTE ta in spelare som varit aktiva i Ryssland, men där ni ändå väljer att göra det.

JonteD: Ett stort plus är att de e billigt för en panchis som jag 😇😇

Sputnik: Hej alla timråiter! Skaffa iptv så löser sig allt med matcher o om man vill se i efterhand eller kommer in sent man kan se precis ALLT när man vill bara ett tips från Lilla farbrorn 🤠🇺🇿😎

Rip Kirby:

Otroligt svagt av SAIK. Tycker det är att slänga spelaren under bussen. Varför ska han bemöta kritiken? Han har skrivit på ett kontrakt som SAIK gett honom.

Är det någon som ska bemöta kritiken är det väl styrelse och sportchef som valt att ge kontraktet trots att han spelat i KHL, de ska väl försvara/förklara beslutet och inte spelaren.

Kul för en ny spelare att känna detta stora förtroende från ledningen i klubben.

Tacklingen ledde inte till någon åtgärd från domarna och Timrå gjorde i anslutning till den situationen 1–0.

Trots det stängs forwarden nu av i två omgångar av Elitserien efter att ha anmälts i efterhand.

Synct: friade inte domarna på isen och han blev avstängd i efterhand? Och självklart ska vi inte börja säsongen så men alltid när vi får Frölunda i en premiär så kommer man ju ihåg den situationen.

Hockeynews har utsett 20-talets tacklingskung i SHL
Uppladdat:

500x0-img20230823133055.jpg

OlliJanne: Vore tråkigt att börja säsongen med 5 min BP och en avstängning.

Rip Kirby: Nya uppgifter? Nä jag är skeptisk!

{297}: Jag har skrivit det förut men det måste ju vara en klubb i full panik. Samt en totalt stendöd marknad. Men man har nog inte tillnärmelsevis fattat hur otroligt bärande Lindström och Möller varit för föreningen Skellefteå AIK

{297}: Frågan är uppe nu på bordet där iallafall.

"När det på onsdagsförmiddagen nådde Skellefteå AIK, som nordamerikanen just presenterats för, var det enligt klubben nya uppgifter.

– Naturligtvis behöver vi ta ställning till det. Men vi vill att han själv ska uttala sig om det här. Det är där vi är. Vi vill att han ska få bemöta det här, så tar vi det därifrån, säger klubbdirektören Åsa Andersson till Expressen.

Hur ser styrelsen på de här uppgifterna?

– Vi har inte hunnit samla styrelsen efter det här, men utifrån hur han bemöter det här, så får vi ta det därifrån."

« · 2558354 · »