1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596090 inlägg · 6213 ämnen
« · 2558555 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja men inte viktigare än vilken kedja Wedda ska spela i när han kommer tillbaka från skada 😜

OlliJanne: Nu var det här viktiga grejer. Matchtröja till kidsen så de kan sprida den rätta läran vidare!! 😉

Sputnik: Faan kan inte säsongen dra igång snart, så man slipper läsa om replica tröjor och TV abonnemang... och innan bror duktig folket varav igång på högsta så slappna av, folk får skriva om sånt men kan inte säsongen bara dra igång? Så vi får diskussioner om vem som ska spela i vilken kedja, vem gjorde en bra match/sög etc. etc.

Synct: Haha nej. Nu var den här lite i värsta laget i storlek. Får nog stoppa under 2 dunjackor om den skall sitta någorlunda "casual"
Skillnaden från storlek barn 160 till vuxenstorlek XL som i detta fall är ju en ganska stor spann..
Hade man testat på plats så hade det varit lättare givetvis.

Sputnik: En matchtröja som ska efterlikna den riktiga så bra som möjligt ska väl inte sitta som en sweatshirt direkt heller? Ser väl förjävligt ut då, den ska hänga lite, det gör den väl på alla kids.

När jag tänker efter har jag nog aldrig sett en grabb med en tröja som sitter "optimalt" som en vardagströja.

Tårtan: Nej precis, det var det jag också trodde jag beställde... Såg att typ alla andra lag i SHL skriver på sina shopar att deras replicas är supporteranpassade. Alltså att man beställer samma storlek som man har i vanliga kläder. Synd bara att infon är så dålig på Timrås sida. 🙃

Sputnik: om jag fick bestämma så hade vi inte haft replikor. Bara officiella matchställ som då är anpassade att ha full hockeymundering under. Sen en något billigare variant som typ är som dagens replica fast i modestorlekar som du inte behöver ha skydd under för att inte drunkna i.

Sen skulle jag också vilja ha tallarna på bröstet men får jag bestämma. Icke sa nicke.

Bra med tydlighet. Hos övriga konkurrenters supportershopar så skriver man att deras replicatröjor är supporteranpassade.

Timrås är det inte tydligen, ingen info om det på hemsidan tyvärr. Så när man får hem replican som skall vara för barn storlek 160, alltså skall kunna passa min grabb som snart är 12 år. Så sitter den istället ganska lagom på mig.
Tilläggas är att jag är 193 cm och väger ca 108kg.😅

Får svar om att det inte är nått fel på tröjan, utan de är tänkt att vara som matchtröjor där man skall få plats med hockeyskydden under.
Hur många supportar köper ens tröjor för just det syftet och inte att bära dom på livematcher?

Lagomt lätt att hitta rätt storlek när man vill ha den för endast till livematcher utan att man skall ha en full hockeyskyddsmundering under. 🙈

Kanske var så endast för barnstorlekarna iofs.
Vet inte hur som som beställt vanliga storlekar upplevt dom storleksmässigt. Alltså S/M/L/XL?

tjobba: Nu har du redan fått flera svar men jag har delat konto med en polare som tittade på Timrås matcher på natten (nattjobb) medan jag tittade i direktsändning och då funkade det ypperligt. Men att titta på samma lär vara kört nu.

tjobba: Så har det varit en period, vet dock att det inte fungerade fläckfritt så vissa kunde ändå göra det. Citerar: "C More Premium Plus: Två enheter samtidigt, med en begränsning på en ström för varje enskild sportsändning". Så skulle du ha olyckan att ha en Modoit du delar med så ska det gå att se två olika matcher samtidigt, men max två, enligt TV4/Cmore.

Olli Hahl: Dessutom lite intressant att man kan spola i livesändningen samt pausa på en Iphone/AppleTV men inte på en Android telefon/TV då man bara kan se live… 🤔
Fick leta fram min gamla Apple-TV igår när jag tittade friidrott…

tjobba: Verkar så. Kollade på friidrotten reklamfritt via CMore på TV:n… loggade in på plattan o kollade också på den när jag skulle göra nåt ärende i huset. När jag kom tillbaka till TV:n var det svart o det stod att antalet streaming var uppnåt. Stängde av plattan o vips så kollade jag på TV:n igen.

Så var det inte förut. 😠

Jag har Cmore o Viaplay via Telia f.ö

Rico01: Är det alltså så att man inte kan vara två som delar konto för att två inloggade inte kan titta på samma match längre?

Rip Kirby: La visst upp en smashboll där…😅

Brander: Stolpskott är för losers. Vi skjuter bara skott i krysset! 😁😉

Olli Hahl: Nåja, ni har säkert några sådana stolpskott i era egna led också.😁

Olli Hahl: På riktigt..?? 🤭😁😆😂
Fast känn lugnet ändå. SAIK mönstrade alltså David Rautio i kassen ikväll. Om inte allt gick in så var det jävligt nära.Men låt Mr. Flottfinger ta ut sin lycka. Vafan, man förlorade ju? Finns det ngt att fira??

Och sen var det en fucking träningsmatch! SAIK var inte bra och man hade ett passningsspel som var bland det sämsta jag sett. Och ändå lyckas Modo förlora. Känn lugnet.

Olli Hahl: vart fan bor du egentligen? 😯

Rip Kirby: Allt med Modo är sjukt billigt… precis allt.
Grannen är modoit o nu efter matchen kom han med sin nätbrynja, flottiga fingrar och mun och med nåt äckligt revbensspjäll i ena näven: ”Seriöst… såg du matchen?! Vi kommer att ta guld i år. Så bra är vi! Seriöst… vi tar guld. Yääähhhh!” O så en segerposé på det.
Jag orkar inte 😂

{297}: Mmm.. den kändes sjukt billig bara 🫣😉

Rip Kirby: fast skellefteåbacken håller fram klubban som modospelaren ramlar på så känns som en ok tripping. Dickinson i första perioden dock, när han kommer in som tredje gubbe och tacklar skellefteåspelaren högt så skada uppstår, där borde det varit 5+game men det är väl träningsmatch för domarna också.

Sputnik: Vigneault kontrar ensam mot två SAIK-backar och ser ut att lägga sig över den ena av backarna, = utvisning. Domarna har också försäsong.. 🫣🤭

Sputnik: Klistrar in mitt tips som jag printade igår på Twitter.

Kör ett Kamikazetips
1.VLH
2.FBK
3.RBK
4.TIK
5.SAIK
6.LHF
7.ÖHK
8.FHC
9.HV71
10. LIF
11.OINK
12.MIF
13.LHC
14.MODO

{297}: svagast centersida i SHL (typ), vi går in i säsongen med 6 backar där en av de är Jansson, inga starka namn/ spelare som spelar i SHL tidigare förutom Omark och Andreasson. Där Omark har blivit äldre och Andreasson kommer från en sämre säsong i AHL.

Botten av tabellen borde vi räkna med.

modomille: Yes, jag är dock inte lika övertygad över Skellefteå. Möller borta på obestämd tid och lär ligga rätt efter i form och sådär nu när han är utbränd. De lär ju komma topp 6, men ingen garanti i min bok att de tar nån topp 4 plats i allafall.

Elliot12: botten vet jag inte men att ni skulle ha fjärde bästa odds att vinna SM-guld, det känns för högt.

modomille: Haha

Rico01: Nu ska vi vara lite realistiska hehe

{297}: Luleå är alldeles för högt, vi kommer att tampas i botten denna säsong.

modomille: Exakt, Timrå kan ju vinna guld =P

modomille: Då kan man ju nyansera ditt påstående något med korrekt källhänvisning. Tycker det är rätt stabila lag ovanför Timrå i den ”tabellen”. Tycker bara att det är Luleå som är lite för högt placerat där.
Uppladdat:

500x0-img0782.jpeg

Rico01: Oddsen kan ju ha fel med hehe

{297}: Timrå 14.0

Modo 101.0

som jag trodde, Modo toksist.

{297}: Är Kambi odds så dom flesta svenska bettingsidor kommer ha samma men tittade på paf nu.

modomille: Var hittar du dom oddsen?

Peacedog: Skrev Timrå på play in plats vilket inte är helt fel men ändrade till sjua på listen så det blev mer korrekt.

modomille: Du skrev något annat innan du redigerade, men förväntar mig inte att du stå för det av en mupp som dig.

hockey_21: Var ligger Modo enligt oddsen?

Peacedog: Vad var muppigt? Jag refererar bara till oddsen.

modomille: "Topplaget timrå"

modomille: Snabbt du redigerade ditt muppinlägg.

{297}: Svar ja på första frågan men vi blev rätt avklädda förra säsongens pre-game.

modomille: På vilken plats är Modo?

Sputnik: Ser att SAIK är favoriter till guldet tillsammans med FBK enligt oddsen, Timrå sjua på listan.

Sputnik: Kan ha fel men visst brukar väl Modo alltid spela mot Skellefteå på försäsongen och vill också minnas att dom brukar göra bra matcher mot dom? Tycker ändå det är en tydligare spelidé hos Skellefteå, att enskilda spelare står och sover får man nog tillskriva ”försäsong”. Slå över till Leksand - Örebro, det är ganska stor skillnad på tempo och passningskvalité i den matchen.

{297}: Vi behöver bara bänka Näsén:)

{297}: Bara en försäsongsmatch, jag vet. Men jag tror inte Skellefteå är ett garanterat topp 6 lag kommande säsong. KHL soppan gav nog inte mer arbetsro precis och sen osäkerheten med Möller på det.

Rico01: Båda lagen lär ju träna försvarsspel lite extra i veckan 😅. Modo är ju lite ursäktade men Skellefteå, herregud.

KulltorpsOlli: Jag tänkte skriva efter första perioden att Modo verkade spela enbart på chans förutom målet. Tror faktiskt det är deras spelidé... Går det så går det liksom. Och Skelefteå är inte bättre, snarare tvärtom. Typsik försäsongsmatch. Skulle jag hålla på något av lagen skulle jag ha blivit vithårig vid det här laget. Och målvakterna ska vi inte prata om...

KulltorpsOlli: Detta är ju ingen ordning alls på hockeyn. Inga linjer, fram och tillbaka och öppna lägen

« · 2558555 · »