1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596137 inlägg · 6213 ämnen
« · 2558887 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Vad skulle ens hända med er självbild om Timrå vann SM-guld? Skulle ni riva fjollröven center och börja heja på ÖSK?

{297}:
Ni har ett prisskåps-problem om ni så sitter eller står.

Sputnik: Eftersom det inte diskuteras så mycket hockey här för tillfället så undrar jag om det inte finns några vänliga själar som kan gå in i modos forum och hjälpa dom avgöra frågan om man ska sitta eller stå och kissa. Om deras prostata-problem är så här avancerade redan på försäsongen så vill jag inte ens föreställa mig hur det kommer vara i februari 2024.

Rip Kirby: 2-0 Löven. Jacob Olofsson.

Andersson: För den som är intresserad så möter Skellefteå Björklöven just nu. Löven leder, 0-1.
Live på TV4 Play.

Andersson: Länge sedan, 2000-01. Vår etableringsfas. Ja, tyngd är aldrig fel.

Rip Kirby: Jo han minns jag , inte året riktigt men tidigt 00-tal ?? Lite fler ångvältar är bra . Vi hade det svårt i fysiken mot öret i kvarten senast

Andersson: Robert Schnabel. Någon som kommer ihåg honom? 195 cm, 108 pannor, som satte stopp för dom flesta under den enda säsongen han gjorde i Timrå IK.

Rip Kirby: De är sant . Backsidan är väl svagheten i år . Bra målvakter och Forwards har vi . Kanske saknas nån 193cm/98 kg att stå framför mål och vinna lite mer i fysiska spelet

Andersson: "Bristen" på spelskickliga och offensiva backar däremot, kan bli en issue vad det lider.

Olli Nomadinen : KAN bli problem om Lander Dahlen , Strömberg och Herr skägg är borta samtidigt ?? Härförare är nog minsta problemet

Andersson: Saknas härförare? Vaddå? Är SHL:s främste härförare, Lander, borta?

Rip Kirby: Men pluslåst tyvärr.

Andersson: Länk?? Hittade själv 😉👍

Roligast idag : Hockeysverige synar Timrå IK . Funderingar : Saknas det en härförare ?

sargad: Det fanns betydligt fler stjärnor i den truppen. Se bara här:

Allt skulle ta sin början säsongen 1988-89.
Bert-Roland Näslund hämtades från HV71, Stefan Svensson från Skellefteå, Tord Engdahl från Väsby, Robert Tedenby från Modo och Ivan Hansen från Leksand.
Men det stannade inte där. Från Wiener EV plockade man in kanadensaren Ray Côté som även han spelat landskamper för Kanada året innan han landade i Småland. I en yttepytte liten klubb i Småland i division 1.

Hansen och Côté gjorde tillsammans 101 poäng. Mest mål gjorde Pelle Hånberg (Hämtad från Vita Hästen) som hittade nätet 24 gånger under säsongen.

Som nykomling placerade sig laget fyra innan jul då Malmö och Rögle skulle spela i Allsvenskan. I fortsättningsserien placerade sig Team Boro tvåa men redan i playoff ett blev Hammarby för svåra.

Säsongen 1990-91 fortsatte man. Rolf Ridderwall kom från Djurgården, Jarmo Mäkitalo från Leksand och Randy Edmonds som på sina två säsonger i division två sprutat in poäng för sitt Olofström anslöt också.
Man baxnar på tanken, eller hur?

Nåväl, verkligheten skulle hinna ikapp. Samma säsong utmanar man Västra Frölunda i en direkt avgörande match i Scandinavium om en plats i elitserien. En match som göteborgarna vinner med 6-2.
Tack och godnatt? Nej, det blev en galen satsning till:

Anders "Masken" Karlsson kom från Brynäs, från Färjestad hämtade man Peter Hasselblad och från Jokerit lyckades man landa den såväl VM- som OS-meriterade lagkaptenen Ansi Melametsä. Någon som kommer ihåg Anders Johnsson från Djurgården? Nåväl, med tre färska SM-guld i sin backpack får väl han anses som ett nyförvärv med meriter.

Säsongen skulle sluta i katastrof. För oss som var med på den tiden kommer ihåg att ekonomin hade börjat svaja rejält. Inte helt idealiskt som företag (Team Boro AB) att vara tillverkare av småhus i den här tiden. Team Boro kom "bara" på fjärde plats i serien och man fick gå vägen via playoff.

"Man slog ut Köping i omgång ett och i andra omgången väntade Hammarby som man också kunde slå ut. I den tredje och sista omgången innan kvalserien väntade Huddinge. Match ett kunde vinnas på hemmaplan, men inför match två uppe i Björkängshallen hade kontrakten för Rolf Ridderwall, Anders ”Masken” Carlsson, Ivan Hansen och Anders Johnson gått ut med L B Invest, som tagit över efter Boruhus konkurs. Men Team Boro kunde ändå ställa upp med bästa laget.

Matchen vanns med 4-3, och ännu en kvalserie väntade. Denna gång mot Leksand, Södertälje och Vita Hästen, men även här räckte det återigen bara till en andraplats.

Här gick då drömmarna om intet när pengarna följaktligen tog slut. Stjärnlirarna försvann, klubben tvångsdegraderades säsongen efteråt och man var ända nere i division tre med sitt skuldberg. Idag lirar man division två-hockey och det känns väl som att drömmar ibland inte slutar riktigt som man vill.

sargad:
Vi hade på jag tror 70 talet, Sollefteå hockey som då fick namnet Polar hockey.
Har kollat på matchen Leksand-Örebro, dålig hockey, men sämre bild, oskarp, fruktansvärt dåligt.

Pinaceae: Team Boro(nånstans i Småland) satsade i slutet på 80-talet med Roffe Ridderwall i kassen bland annat.

Pinaceae: MoDo ingår i den kategorin (Mo och Domsjö AB).

Pinaceae: Luleå HF startade ju upp sin verksamhet år 1977 som GroKo Hockey. Varför är detta förbjudet idag, nästan 50 år senare?

Synct: Hur ligger det egentligen till med sponsorer i lagnamnet inom Svenska ishockeyns regler?

Basketen hade ju Planja
Innebandyn har/hade Hide-a-lite Mullsjö
Damfotboll Ldb och Kopparbergs
Hockeyn hade GroKo, men förbjöds detta senare?

Pinaceae: Får väl se om Brödernas Väsby bara är början i sverige, haha.

Pinaceae: En extremt kort "Internmatch". Man får dock veta i slutet av intervjun att man kommer lätta på mjölksyraträningen kommande vecka och istället lägga fokus på snabbhet med insikten om att det hela snart drar igång på allvar. ❤️🤍

OlliJanne:
"Såg ni förresten att det finns både Red Bull Munchen och Red Bull Salzburg?"

Haha kolla in Red Bull-imperiet inom fotbollen:

Red Bull Salzburg
New York Red Bulls
RB Leipzig
Red Bull Bragantino

{9908}: Om man ”bara” vill ha ett fint piano, Yiruma - River flows in you.

JonteD: Mayor error där till dig den heter håll mitt hjärta 💓❤️! Sorry 😩😩

{9908}: Här får du en som jag spelade på både morsans o farsans begravning Håll min hand med Björn Skifs den e passande elr Unchainde Melody
Med Ritechus Brothers eller led melodin ur Schindlers List är även den en ton som är passande vid en begravning 😩😩 Sköt om dig!😢

{9908}: Nytt försök...
Brukar fungera bra under dessa jobbiga stunder.
Sorry, dribblade tydligen med mina urklipp.

Herminator: Fantastisk bit. Men sparar den nog till 14/9.

{9908}: Vad tror du om denna?
Brukar fungera bra under dessa jobbiga stunder.

KulltorpsOlli: Ok en 3.0:a då, bara för att det är passande att göra kvällen ännu mer opassande när jag ändå sitter och väljer begravningslåtar.
Uppladdat:

500x0-doodle2023-08-24t194607z.jpeg

"Bryyynäs åker ur i år, Bryyynäs åker ur i år..." 🤭😁🤣

{9908}: Nejdå, tror att du kan hitta en 3.0 på den också

Rip Kirby: Bara ett tips i all välmening. Men nu vet jag ju inte hur stor den är så det kanske inte säger så mycket.

KulltorpsOlli: Too far?
Uppladdat:

500x0-doodle2023-08-24t182945z.jpeg

Brander: Vaddå? Nu är det ju du som gör den liknelsen.

KulltorpsOlli: när vi hänger första kassen hemma mot modoliderna så hoppas jag speakern ropar upp mr biteline-karelin himself o få hämta priset.

KulltorpsOlli: ”Tik är större än Arnolds kuk”. Er nya slogan?

Paninaro: Fokus och rutin till vänster, kontra lättja och brist på rutin till höger. Man ser direkt vem som är vinnaren.

KulltorpsOlli: Sååå talande. Man ser direkt vem som är lyckligast. Öppet mål. Förvrängda kommentarer undanbedes.

Uppladdat:

500x0-img2029.jpeg

OlliJanne: Nej har inte tagit någon sådan hänsyn

Gorkyman: Har du även tagit hänsyn till vilken kant forwards normalt trivs bäst på? Jag har faan inte koll riktigt men om du har placerat ut dem baserat på optimal
LW - C - RW så ser jag gärna en rookad på RW positionen, typ så här:
Dalle - Lander - Hållander
EP -Hanzl - Pääjärvi
Wedda - Lundin - Hartmann
OJ - EA - Mieho

Gorkyman: Lidl-DHL

Sputnik: 2.0

Gorkyman: Ja men den rätta DHL kedjan har ju garanterad "leverans".. 🥸

Synct: Vadå det är ju DHL

Gorkyman: Inte sära på DHL-kedjan!!!

Gorkyman: Det spelar nästan ingen roll hur man försöker gissa sig till en lineup i Timrås roster. Effekten blir densamma och den är att torka upp dregel och fradga från wherever you name it 🤭😆👊🤟

OlliJanne:

Dalle - Lander - Hartmann
EP - Hanzl - Hållander
Wedda - Lundin - Pääjärvi
OJ - Andersson - Mieho

T.ex.

« · 2558887 · »