Synct: Juolevi har tränat bättre än någonsin denna sommar. Säger att han aldrig känt sig i bättre form. Kommer troligtvis skriva på nytt NHL-kontrakt när camperna drar igång. Händer inte det, så kommer han spela i Europa.
{297}: Bara jag som inte ser Juolevi som en drömvärvning? Hans skadehistorik konkurrerar med Wedin. Har väl knappt gjort en hel säsong på 6 år. Stor chansning att lägga en fet lön på han.
På pappret är det en drömvärvning om man INTE kollar på skadehistoriken.
Tom Topp: Ja final vore ju en sanslös bragd nästan. Däremot som du säger så är ens önskan att slippa vara chanslösa mot lag som Växjö, FBK och SAIK demna säsong. Man ser ju gärna att vi kan bli ett starkt hemmalag också.
Charliejfz: nja. Vetefan om man tar sig till final med vår backsida. Forsmark kanske är kanon men ett frågetecken för mig. Platsade inte i Örebro, men Örebro har en bra backsida så svårt att ta plats för en yngling. Spelade dock bra de 2 matcherna han spelade i förra säsongen hos oss. Sen Svensson. Han är ju inte purfärsk längre. Han klarade inte riktigt att bli hårt matchad med mycket speltid förra säsongen. Men håller han sig under 10 min per match kanske han håller sig undan misstagen som verkade komma som ett brev på posten när han hade varit inne för länge förra säsongen. Sen Didriksson, kommer han vara hel? Melander och Edfeldt hoppas jag på men dom är unga och har inte shl-erfarenhet direkt (Edfeldt lite)
{297}: (Chad) Yetman ger Mora ledningen med en riktig smällkaramell i slutet av första. Det är annars en helt annan typ av smäll man förknippar namnet Yetman med.
Olli Nomadinen : Mora-derby är ju inget som upphetsar direkt men dom har fan humor. Leksand har 1-1 mot ett hårt kämpande Mora när en leksing tacklar lite sent och åker på en tripping/interference när pucken passerat sedan länge. ”Går det för fort nu?!” skanderar den tillresta moraklacken och följer upp med ”ni har sämre klack än Brynäs, ja sämre klack än brynäs”
{297}: Man hade ju kunnat tänka att de skulle täcka upp en vansinnigt svag backsida med nåt stabilt längst bak men icke. Lite av ett mysterium vad den där berömda kassakistan går till eg. Slukar museet så förbannat med pengar tro? 🤔
Roligt och intressant reportage att läsa om Juuso Pärssinen. Tyvärr inte troligt att han återvänder till moderklubben men: "...skulle jag någonsin spela i SHL skulle det vara för Timrå, fastslår han."
Någon som vet om man kan få tag på 4 sitt platser tills 23/9 ? Varit inne och försökt bokat,säger att det inte finnes några platser just nu.? Tänkte åka uppe ett gäng från LHC land..?
RunarUp: Ja han Måns på Hockeysverige rörde dessutom ihop det en del. La upp en bild på Eronen och skriver det är Rindell, sen påstod han att det kan bli lite problematiskt med att Rindell är vår enda högerkjutande back..🧐
I övrigt så tycker jag han var inne på rätt mycket bra grejer och topp 6 var inte ett orimligt mål.
{7043}: Absolut, riksmedias koll på lagen utanför tullarna är löjeväckande. Har varit säsongare i Växjö i 15 år och ser i princip varenda match dom spelar och förundras ofta vad som skrivs.
Ifjol lät det som Häman Aktell var topp tre i SHL. I själva verket var han fjärde femte-back i Lakers. Visserligen i en asgrym backuppsättning, men ändå.
Så man får ta skrivbordsexperternas ranking och åsikter med ett helt kryddskåp.
Skit i dom, tror det blir på isen det avgörs i år. Det brukar bli så.
OlliJanne: Backsidan är jämn, ingen som sticker ut (typ Pudas, Lennström, Nygren) men det känns stabilt. Någon av Lyytinen, Rindell borde kunna kliva in på topp 20!?
Ma69us: ja var det backsidan det rörde sig om är jag mer benägen att hålla med. Tycker vi har många som håller bra SHL klass men ingen sticker ut. Vart fan hände med Juolevi ryktet?
{9908}: Enligt statistik på sökningar i Google i Övik, så är Prisskåp det mest sökta ordet sedan 2007 och fram till idag. Enligt trovärdiga källor så har man lagt många miljoners stålars av sin spelarbudget på sitt berömda museum, för att lyfta fram sin ytterst åtråvärda historia, före att drömma om framtiden. Det syns framförallt på kommande säsongs lagbygge att man snålat in där..
På andra och 3:e plats i sökhistoriken så är det, hur putsar man upp gamla missfärgade guldmedaljer och dammiga guldhjälmar och hur stoppar vi Jonathan Dahlén säsongen 23/24?
Costanza: Mig veterligt är vi de enda av oss som har någon pokal hittills denna säsong att skryta med 🥳 Ser att t.o.m. Löven verkar lira jämnt med ZAIK, känns som ett lag man ska slå :-/