1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596151 inlägg · 6213 ämnen
« · 2559125 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Juolevi har tränat bättre än någonsin denna sommar. Säger att han aldrig känt sig i bättre form. Kommer troligtvis skriva på nytt NHL-kontrakt när camperna drar igång. Händer inte det, så kommer han spela i Europa.

{297}: Bara jag som inte ser Juolevi som en drömvärvning? Hans skadehistorik konkurrerar med Wedin. Har väl knappt gjort en hel säsong på 6 år. Stor chansning att lägga en fet lön på han.

På pappret är det en drömvärvning om man INTE kollar på skadehistoriken.

{297}:

"
skanderar den tillresta moraklacken och följer upp med ?ni har sämre klack än Brynäs, ja sämre klack än brynäs?
"

Nä, det är ovärdigt att skrika ni har sämre klack än Brynäs. Riktigt lågt.

Tom Topp: Ja final vore ju en sanslös bragd nästan.
Däremot som du säger så är ens önskan att slippa vara chanslösa mot lag som Växjö, FBK och SAIK demna säsong. Man ser ju gärna att vi kan bli ett starkt hemmalag också.

Tårtan: Juolevi in och vi skulle i teorin kunna vara ett finallag.

Charliejfz: lär bli Frölunda mot Fbk i finalen. Vi kanske når semin

Charliejfz: nja. Vetefan om man tar sig till final med vår backsida. Forsmark kanske är kanon men ett frågetecken för mig. Platsade inte i Örebro, men Örebro har en bra backsida så svårt att ta plats för en yngling. Spelade dock bra de 2 matcherna han spelade i förra säsongen hos oss.
Sen Svensson. Han är ju inte purfärsk längre. Han klarade inte riktigt att bli hårt matchad med mycket speltid förra säsongen. Men håller han sig under 10 min per match kanske han håller sig undan misstagen som verkade komma som ett brev på posten när han hade varit inne för länge förra säsongen.
Sen Didriksson, kommer han vara hel?
Melander och Edfeldt hoppas jag på men dom är unga och har inte shl-erfarenhet direkt (Edfeldt lite)

Målisar och fwds ser kanon ut.

Charliejfz: Final och final! Jag är fortfarande nöjd om vi kan matcha alla lag!

Charliejfz: TIK är väl ett av många lag som absolut kan ta sig dit. Precis som Rögle. Men det är otroligt svårtippat topp 9

Olli Nomadinen : Tror du TIK kan ta sig till final i vår? Jag spekulerar att Frölunda blir ett av lagen som spelar final.

{297}: Lindström for president!👍

Rip Kirby: Modospelarna vinkade efter en bår innan Yetman ens slagit i isen 😅

{297}: (Chad) Yetman ger Mora ledningen med en riktig smällkaramell i slutet av första. Det är annars en helt annan typ av smäll man förknippar namnet Yetman med.

Olli Nomadinen : Mora-derby är ju inget som upphetsar direkt men dom har fan humor. Leksand har 1-1 mot ett hårt kämpande Mora när en leksing tacklar lite sent och åker på en tripping/interference när pucken passerat sedan länge. ”Går det för fort nu?!” skanderar den tillresta moraklacken och följer upp med ”ni har sämre klack än Brynäs, ja sämre klack än brynäs”

{297}: Man hade ju kunnat tänka att de skulle täcka upp en vansinnigt svag backsida med nåt stabilt längst bak men icke. Lite av ett mysterium vad den där berömda kassakistan går till eg. Slukar museet så förbannat med pengar tro? 🤔

Roligt och intressant reportage att läsa om Juuso Pärssinen. Tyvärr inte troligt att han återvänder till moderklubben men: "...skulle jag någonsin spela i SHL skulle det vara för Timrå, fastslår han."

Någon som vet om man kan få tag på 4 sitt platser tills 23/9 ?
Varit inne och försökt bokat,säger att det inte finnes några platser just nu.? Tänkte åka uppe ett gäng från LHC land..?

{9037}: Tror det blir en utmaning för dom att hålla nollan en enstaka period. Det här finska stjärnskottet dom hade i kassen mot SAIK var ett såll.

{9037}: eller 4 kvalmatcher

{9037}: Svammel! De flesta vet att MoDo är störst.

Någon skrev att målvakten i m0d0 måste hålla nollan 25 gånger för att undvika kval. Spot on! 😆

Olli Nomadinen : Hon har alltid varit överlägsen eftersom hon har valt rätt lag. Hälsa henne att hon är bäst i världen.

Olli Nomadinen : Jämbördighet is da shit! 🤭😁

Costanza: Hon håller med, tycker det är skönt att inte längre känna sig underlägsen Löven

Olli Nomadinen : Löven? Usch! Vad dricker du? Får jag prata med din MoDo-brutta..

Costanza: Ni håller er klass i år. Björklövenklass

Costanza: Det är lite för positiva vindar kring Timrå just nu. Återkom efter 4 raka Timråtorskar. 😉

Sputnik: Jag saknar Modano. Var är han? Vi har samma tänk vad gäller hockey.

RunarUp: Ja han Måns på Hockeysverige rörde dessutom ihop det en del. La upp en bild på Eronen och skriver det är Rindell, sen påstod han att det kan bli lite problematiskt med att Rindell är vår enda högerkjutande back..🧐

I övrigt så tycker jag han var inne på rätt mycket bra grejer och topp 6 var inte ett orimligt mål.

{7043}: Absolut, riksmedias koll på lagen utanför tullarna är löjeväckande.
Har varit säsongare i Växjö i 15 år och ser i princip varenda match dom spelar och förundras ofta vad som skrivs.

Ifjol lät det som Häman Aktell var topp tre i SHL. I själva verket var han fjärde femte-back i Lakers. Visserligen i en asgrym backuppsättning, men ändå.

Så man får ta skrivbordsexperternas ranking och åsikter med ett helt kryddskåp.

Skit i dom, tror det blir på isen det avgörs i år. Det brukar bli så.

Alltid rött, alltid rätt!!

Älska Timrå IK!

Ma69us: Så som Lyytinen spelade förra säsongen var han lätt på topp 20. Allt annat är svammel.

OlliJanne: Backsidan är jämn, ingen som sticker ut (typ Pudas, Lennström, Nygren) men det känns stabilt. Någon av Lyytinen, Rindell borde kunna kliva in på topp 20!?

Ma69us: ja var det backsidan det rörde sig om är jag mer benägen att hålla med. Tycker vi har många som håller bra SHL klass men ingen sticker ut. Vart fan hände med Juolevi ryktet?

Costanza: Håller med. Oavgjort ikväll, deal?

Rip Kirby: Känns som att det är läggdags nu för oss gubbar på Hockeysnack. Det är en dag imorgon också.

Rip Kirby: Nu är jag här...

Hassan: Spel enligt modellen: Ingen kommer över bron!

Rip Kirby: 72 utvisningsminuter på 16 matcher, starka papper!

OlliJanne: Nu var det väl en härförare på backsidan som han saknade! Ingen av våra backar går in på en topp20-lista i SHL enligt honom!

OlliJanne: Nu är jag här...

Olli Nomadinen : dummaste jävla snömos jag någonsin hört

Snart ä dä dax rabbuslingar!!
Ladd ni å ha ni fyllt på barskåpe?
Nu gå vi Rent å sen ä dä fest i en vecka!!🙏🎉🥳
Halleluja 🙏🎉🙏
Uppladdat:

500x0-eaebbafa-8208-4c54-9233-a9e97756c07e.png

Sputnik: på fjärde plats: när kommer biteline till banjoland?

{9908}: Enligt statistik på sökningar i Google i Övik, så är Prisskåp det mest sökta ordet sedan 2007 och fram till idag. Enligt trovärdiga källor så har man lagt många miljoners stålars av sin spelarbudget på sitt berömda museum, för att lyfta fram sin ytterst åtråvärda historia, före att drömma om framtiden. Det syns framförallt på kommande säsongs lagbygge att man snålat in där..

På andra och 3:e plats i sökhistoriken så är det, hur putsar man upp gamla missfärgade guldmedaljer och dammiga guldhjälmar och hur stoppar vi Jonathan Dahlén säsongen 23/24?

{9908}: Chokladpokaler är inte riktiga pokaler.

Costanza: Va? Prisskåp är ju det tredje mest använda ordet i norra Västernorrland, enligt TÅ.

{9908}: Ingen som bryr sig om det där, tyvärr!

{297}:
Slappna av, jag hejade ju på er! Har du glömt det?

Costanza: Mig veterligt är vi de enda av oss som har någon pokal hittills denna säsong att skryta med 🥳 Ser att t.o.m. Löven verkar lira jämnt med ZAIK, känns som ett lag man ska slå :-/

« · 2559125 · »