1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596155 inlägg · 6213 ämnen
« · 2559454 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Minns den situationen nu, sjukt onödig tyckte jag då, men tog tacksamt emot den såklart

Fick Hagos berättigad kritik för det i efterhand ?

Cobbel: Intervju med Jonathan Dahlén. Inför SCA-cupen där ST "storsatsar".

eltifoso: Har alltid haft svårt för Färjestad sedan ni hade Wallinheimo i mål. Kommer inte ihåg vilket av åren det var, men minns iaf att han drog ett svep med sin klubba i bakhuvudet på Crippe.

Men ni är förjävliga på hockey, det måste man ge er, alltid roliga matcher även om man ogillar er :D

eltifoso: Minns bara SM-semin 2004 där ni slog ut oss. Vi ledde hemma med 1-0 när det återstod 11 s och Hagos slog en huvudlös icing. Tekning i vår zon, Jönsson vann till Nordström som satte 1-1. Förlängning där ni avgjorde och i mötet efter i Karlstad slog ni ut oss vill jag minnas. Tror ni vann den matchen med 3-1

Knylan: Nu när jag tänker på det så har jag alltid gillat Jonas Bergqvist. En riktig hedersman är vad han är! Hans analys vittnar även om en outtömlig källa av hockeyintelligens.

eltifoso: att vinna mot färjestad i en final hade ju såklart varit en dröm. Klassiska lag utan någon egentlig gemensam historia, men det hade varit en sjuk prestige ändå. Färjestad som absolut inte vill förlora mot ett litet lag som Timrå och Timrå som vill inget hellre än att slå ett storlag och sätta lite respekt bland hockeysupportrar lander över.

Det är ju bara en av väldigt många drömmar vi timråit er har dock. Att överhuvudtaget få spela slutspel ifjol kändes stort bara de. Sen tycker jag vi vart lite våldtagna av domarna och kan känna en bitterhet över det fortfarande. Får hoppas det blir tändvätska i slutändan istället.

För den här säsongen är min dröm och förhoppning att vi ska vinna en kvartsfinal, ta ett steg till som klubb och på riktigt etablera oss som ett slutspelslag. Fast i sann Timrå-anda är jag nöjd om vi slipper kval. Högmod går före fall och allt det där.

OlliJanne: Kul att han trodde på oss också, varför inte en final mellan våra lag senare i vår.
Vi har väl inte ens någon riktigt het slutspelserie mot varandra sedan tidigare ?

Knylan: kul att även någon utanför Medelpad tror på oss men Bergqvist har ju riktigt hockeykunnande till skillnad från jönsarna i riksmedia med Dicken i spetsen

Knylan: Benägen att hålla med, som jag skrev förut. Leksand kommer att få det svårt.

En intervju med Jonas Bergqvist om hur han tror det går i vinter:

Jag har fastnat för Timrå. En riktigt intressant kärna i laget och dom visade lite i fjol vad man kan förvänta sig i år tycker jag. Stark kärna, en lagkapten (Anton Lander) som är genuin från orten och med ett stort hjärta. Jag tror Timrå kan vara topp fyra i år. Sen är jag spänd på Frölunda också med en tränare som varit där i tio år och nu får han börja om lite som i början när dom satsade på väldigt många unga spelare. Nu har dom inte bara unga spelare idag men det är en intressant trupp.

Marodören: Mitt första minne av Anton Lander (och Christian Söderström) var någon gång sent 90-tal, vid friåkningen i den gamla ishallen. Nej, det gick naturligtvis inte att se att båda skulle kunna bli elitspelare, men lite kul ändå att ha varit där.

Många senare år, jag tror 2017, sommarjobbade jag på XXL i Birsta. Jag (eller vi, det var tre killar till förutom mig) jobbade främst med att skruva ihop cyklar från kartong till färdig cykel.
Vi var placerade mitt i butiken vid cykelavdelningen när Anton Lander dyker upp och gör en beställning på en cykel som jag precis gjort iordning. Egot, jag vet. Men lite kul ju, ge mig det iallafall 😁😂

Olli Nomadinen : det jag har funderat och tänkt på är att om vi vinner SM-Guld kommer laget att hyllas både på Timrås torg och Sundsvalls torg? 😁
Grabben spelade Ånäs cupen idag och då fick jag äran att träffa både Anton och Ante då Antons som lirar i Alnös P16 lag, väldigt trevliga och ödmjuka bägge två vilket jag redan visste men kul att träffa dom och prata några ord.

TD: H B B H B B...

Grattis Timrå endast 2 hemma matcher september de flesta 3 till 4 vi är Timrå vi ger aldrig upp..

Olli Nomadinen : Jag säger Oink Oink och farväl Oskarshamn

Knass: Tycker Skellefteå visat upp ett lite valpigt spel på försäsongen. Visst att man inte ska dra slutsatser nu men det kändes som att man helt plötsligt saknade en eller två dimensioner i laget. Klart dom kommer va bättre när dom väl drar igång men det hade varit intressant att vara en fluga på väggen i deras omklädningsrum, vilka spelare träder fram nu när man tappat Lindström och Möller? Kan HV71 falla från sin höga häst så kan Skellefteå det också.

Knass: Lindberg är en betydligt bättre spelare än vad Lindström är numera på ålderns höst. Så det känns som en förstärkning. Wingerli har jag inget till övers för, en jävla filmare som är ungefär lika stadig på skridskorna som Timashov.

Så fort dom närmar sig något som liknar en närkamp så ramlar dom. Med tanke på hur ofta dessa herrar simmar på isen så måste dom vara klenast i hela ligan…

Jugge: absolut håller med, men tycker dom inte är lika tunga framåt som föregående säsong. kan man lasta Lindberg att vara den som ska prestera varje match ? wingerli är också ett tungt tapp. kan pudas få en lika bra säsong?
sen påstår jah inte att saik kommer komma sist. men allt förutom slutspel skulle vara en flopp. tippar på att dom får spela play-in mot Luleå där dom förlorar.

X-Län: Behövs inga böner, Modo ryker till våren

Nisse på Mon or: tror nog han kommer lira i tredje, men Modo kommer förmodligen lasta lika mycket speltid för andra och tredjekedjan. Endast deras första som sticker ut i laget

Nån som sett hur Walli varit i MoDo så här långt? Går han in på 2 kedjor?

Knass: ”Håller helt med dig här, mitt flopptips denna säsong är nog endå Skellefteå. Tror att tappen av lindström erfarenhet o Möller som kapten kan ställa till det rejält”

Känns ändå som det finns en ”grundtrygghet” i skaik. Men skulle Möller bli borta länge så blir det så klart kännbart. Han är ju en klasspelare. Intressant också hur fadäsen med Agostino påverkar laget.

Knass: möjligt, men de kändes som dom bara ställde in skridskorna ikväll. Modo är och kommer vara stryklaget inåt.
Sen räcker det att titta in Modos forum för att man ska börja ta till kvällsbön för att dom ska åka ur direkt.

Jugge: Håller helt med dig här, mitt flopptips denna säsong är nog endå Skellefteå. Tror att tappen av lindström erfarenhet o Möller som kapten kan ställa till det rejält

Pinaceae: Jag har inte haft en susning om detta. Istället har jag, säsong för säsong, fått hitta andra vägar att få spelschemat i mobilen 😂🫣🤭 Vad säger man? ÄNTLIGEN!!

Eugen Sandberg:
"
Så fort spelschemat kommer så är den uppdaterad. Även under Corona så uppdaterades den snabbt, vet ej vem som sköter den så kan tyvärr inte credda rätt.
"

Sportality sköter calendar.ramses.nu/calendar/107/show/tik-spelschema.ics

Sportality is a content management system built for sport · Exclusive services to bring your fans closer to the game · Automated content, to keep you live around the clock.

Sportality sköter webbsidor åt diverse svenska ligor, bland annat SHL.

Fina ord från Boyce:

Omtänksamhet är också något som definierar Timrå IK.

? Vi har en fantastisk laganda och tar verkligen hand om varandra. Timrå är en väldigt familjär förening och vi brinner för samma sak, säger Jeremy.

dempa: Hur mycket jag ändå vill att Modo ska ryka (ni är ju ändå konkurrenter på samma/angränsade lokala marknad) så sticker det rejält i ögonen att OINK spelar i SHL. Dels för att dom slog ut oss men dels för att den moraliska segern skulle vara att både OINK och Leksand åker ur eftersom dom fick frikort under pandemin och slapp den där sjukt orättvisa startfasen som första säsongen i SHL ändå är. Ekonomiskt slapp dom väl även betala fallskärm på 6 mkr som Timrå och Modo nu fått göra?

Leksandsupportrarna har ändå en viss självdistans, jag tycker inte dom är speciellt dryga. Oskardhamnsfansen är ju dock rena dyngan. Otrevliga, högfärdiga, missunnsamma. Nä om Modo ska hålla sig kvar så känns det ok om det är på Oskarshamns bekostnad. Jag tror dom får ett tuffare år i år. Karlqvist är så klart klass men tappet av Suomela och Smejkal skulle kunna lamslå deras offensiv och då sitter dom där med ett ganska uselt försvarsspel och medelmåttiga målvakter.

dempa: Ja och en sak är säker: Det blir väldigt ofta inte som "alla" tror

Kebab_House: Respekterar det, jag tycker: låt det surras, annars tror jag det skulle bli lite dödläge i böckerna.

Helvete vad det snackas om modo här inne? trodde det här var timrå forumet?

Olli Nomadinen : vi får ju hoppas på det som 98% av hockeysverige hoppats på varje år sen de gick upp - att IKO går kräfta och blir sist. Sen kan man hoppas på Malmö.

Jugge: OINK är svårbedömda. Man KAN ha hittat rätt med sina värvningar igen. Har man gjort det, i likhet med fjolårssäsongen, ja, då blir man förstås inte ett av bottenlagen.
Men klubbens eget "partygate" ska väl få rulla på ett tag. Jag är ska vi säga försiktigt optimistisk angående ev. konsekvenser för en viss U all know who. Utan en viss V.L försvagas lagets offensiv betänkligt. Låt oss hoppas på det.

Olli Nomadinen : Jag håller med, MoDo har på pappret det överlägset svagaste laget och lär få kvala. En 12:e plats där skulle vara en skräll. Men sen blir det nog jämnt i botten också mellan LHC, Malmö, HV och IKO. Tror även Leksand kan få en jobbig säsong om dom startar dåligt.

Jugge: Det är förvisso ett klart tydligare kvallag i år jmfrt med förra säsongen. HV som då var nykomlingar var ju ingen vanlig nykomling och även om det var årtiondets garv när pajas-Dick tippade SM-guld till dem så nämndes de med stor respekt innan. Många tyckte nog att de fick oväntat svårt men undvek ändå kval till slut. Modo är på förhand inte ens nära det lag HV mönstrade förra säsongen sett till namnkunnighet och trots det fick HV bygga om halva laget typ. Säger en del om vad Modo står inför

Costanza: Vilket, väl, återstår att bevisas?

Charliejfz: Ja, SHL blir nog ännu jämnare i år trots att förra året var otroligt jämnt. Ett par övertidssegrar kan vara skillnaden mellan playin och kval.

Som du säger lär det vara riktigt tajt kring topp6.

Jugge: Ja, kanske är det så. Blir nog tight kring topp sex inför slutspelet.

dempa: Så är det, tänker lite att MoDo har en Stor-Plånka och kan stöka till det för fattigare SHL-konkurrenter under våren.

Costanza: jag tror att som allra bäst kan vi ha 3-4 lag bakom oss. Men mest TROLIGT blir det kvalplats. Slutar vi 12a öppnar jag champagne.

{7043}: vem sa att det måste vara toppkedjor i SHL lag? Finns ju finska Liiga (hans riviga stil skulle nog funka bra där), Schweiz, Tyskland eller nåt hårt satsande HA-lag

Olle får syn på Modosupportrar. Nådens år 2053

{7043}: Det är inte många lag som kan spela helt utan press och förväntningar. Möjligtvis Malmö, alla förväntar sig att dom ska åka ut och dom har varit nära två säsonger i rad. Kanske Luleå, dom kan ju knappast göra en sämre säsong än i fjol.

Rip Kirby: Vigge hade hemlängtan. 18p tycker jag är bra. Går inte att tacka nej till den killen. A-barn som Karlin sa.

{7043}: Nubbens hemvändarstrategi har hittills mycket mer att önska tycker jag. Anton Strålman HAR varit en världsback, men det är ganska många säsonger sedan nu. Räkna även in hans ålder (37 år) och rehabilitering från skador under den tiden och du får nog lugna dig lite som supporter i haussandet om honom som "stjärnbacken som äntligen kommit hem".

Hur gick det förra säsongen? Hjalmarsson la väl ner helt. Filip Westerlund? Den rekryteringen man inte annat än le åt 🤭😁 Sam Vigneault? Här bevisades det att Hockeyallsvenskan är hans absoluta maxnivå. Tillbaka i Modo nu. I SHL🫣 Jag säger lllycka till!!!

{297}: Ja Monten är ett av många frågetecken i HV. Återigen har dom en mängd nya spelare. Noll kontinuitet. Andre P som är deras viktigaste spelare (tillsammans med Ortio) har en oroande skadehistorik. Även om dom har en del kvalitativa spelare känns lagbygget väldigt spretigt överlag. Dessutom en enorm press utifrån, en dålig start och det lär börjar bytas både sportchef, tränare och spelare.

{297}: När det kontraktet är slut är han 31 år. Just nu har han endast en bra SHL säsong. Gillar Hartmann och tycker det är en fullt godkänd SHL spelare, men att han skulle springa över till toppkedjor i andra SHL lag om två säsonger ser jag inte.

Costanza: Svartfot!🤢

{297}: Jag tror stenhårt på MoDo! Vi kan ju det här med hockey i Örnsköldsvik. Nu bor jag dock i Umeå.

« · 2559454 · »