Olli Hahl: Kan jag göra. Bara man inte pajar något för föreningens marknadsföringstaktik? Förstår dock inte vilken nackdel det skulle vara att tease:a med lite bilder..
Zäta75: Som jag i min egen glömska fick veta så spelar ju Sebastian Kaiser för Timrå blå numer. Täbypojk från början. Kom till Timrå som 16-åring. Gjorde sedan 4 riktiga säsonger i J18/J20, varefter han fick prova på A-lagsspel under tiden i HA 17-18. Denna säsong var ju den välkända, eller som vissa vill kalla den, "mirakulösa" vändningen mot KHK.
När vi då går upp i SHL följer Kaiser med, men han gjorde bara tre matcher innan han inte platsar längre. Resan som följer sedan är: Boden, Modo, Tingsryd och Ferençvaros (Ungern). Här vänder Kaiser hem och han påbörjar nu sin andra säsong med Sundsvall Hockey.
Hans spelsätt vet vi om, och han om någon är väl den energipjäs som, om den inte fanns redan innan, är en spelare som kan väcka sitt lag till att tända till och försöka utmana, om inte i själva spelet, alla gånger rent fysiskt. Mycket heads-up just där i afton känner jag.
Captain Crash: Fylla och fight. Det var tider det. Minns en hel del sådana matcher. Oftast var det Sundsvallssupportrar som startade det hela. Minns speciellt en tydligt som var skrikig och gapig.
Nu fokus på match ikväll. Kul med match. Det viktigaste blir att undvika skador. Skador är det enda som kan stoppas oss från en bra placering i år känns det som. Juel lär väl stå ikväll eller vad tror ni? Didde lär göra säsongsdebut. Kan behövas om det blir hårt spel.
{9908}: Stockholms supporterkultur är ju extremt osund. Så den lever onekligen sitt eget liv.
Därför det är så skönt att SHL är stockholmsfritt.
Men i fallet Sundsvall och Timrå är det absolut så att Sundsvalls ungdomar håller på Timrå. Vill minnas att Wedin säger det själv i något klipp på Youtube.
Olli Nomadinen : Jo, känslan är ju lite lika rolig som inför fasters kommande 87-års födelsedagskalas.
Men det är ändå bobbarnas årliga höjdpunkt, så synd att den kommer på en onsdag. SCA-cupen var roligare förr, med lite fylla och fight i B-hallen. Nu bryr sig ju ingen.
{9908}: Det är jättebra att Timrå möter Sundsvall en gång om året. Då får alla barn som är aktiva i Sundsvalls organisation möjlighet att tänka "när jag blir stor vill jag göra som Wedin och Didde".
"Tänk att mina idoler är här och förgyller vår hall om så bara idag."
För bredden krävs för spetsen och isytorna i Timrå räcker inte till för ett ordentligt ungdomsled.
Precis som det fungerat i Ångermanland och Gävleborg i årtionden.
Äntligen lir ikväll mot BobCats! 🎉 En vargtass nu på morgonQvisten så en tagg till!! Ska bli spännande å se rabbuslingarna ikväll på webbradion mä CJ 🥳 Hur ser dä ut inför kvällen? Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🥳 Ge oss frid Å vinn ikväll!!! Halleluja 🙏🙏🙏
Såg att Leksand fick stryk mot Västerås, som jag skrivit flera ggr, Leksand har bekymmer och kommer att få mer bekymmer. Tror tom att dom kan hamna på kvalplats.
DenRöda: Rivaliteten med att det blir slagsmål på läktaren är borta. Men i spelar/juniorleden lär den vara relativt existerande. Att spela fult behöver inte betyda crosscheck i nackslutet heller. Räcker med att någon är tillräckligt adrenalinstinn över att möta stora starka Timrå, minnas någon stökig match mot dem från ungdomsåren, för att sätta in en vårdslös tackling.
Det behöver inte hända. Men jag tror risken är betydligt högre att det händer mot Sundsvall Hockey, än mot Ilves.
{9908}: Tror inte Sundsvall kommer gå ut och spela fult idag. Den rivaliteten är borta. Precis som någon sa innan. Det är sjukt många Timråjuniorer där som vill visa att Timrå gjorde fel i att inte satsa på dom. Många av dom kommer spela sitt livs match för att visa upp sig.
För att få lite annat perspektiv på denna match så kanske vi får se någon ung rackare ta för sig och överraska med ett fint spel mot oss.
Olli Nomadinen : Gissar att SCA har ett finger med i spelet att denna match är ”viktig” att genomföra. Om vi utgår från att den gamla rivaliteten är relativt döende, så tror jag ändå cup-arrangören verkligen vill se dessa lag mötas, då bägge kommuner är så starkt förknippade med företaget.
Utöver det håller jag med. Som stenhårt fan av det enda elitlaget av de 2, som omsätter miljontals kronor, så ser jag ingen charm i att möta ett så pass mycket sämre lag. Vars typ enda vapen denna match är att spela fult.
{9908}: Ja och det är ju ändå matchdag idag. Så då kan jag lufta mina känslor inför att spela mot IFSH. Fullständigt intetsägande, för att inte säga direkt onödigt. Ser öht ingen som helst poäng med att möta ett lag två divisioner ner som dessutom har känslomässiga argument till att spela på gränsen för att skaka oss. Vi har inget att vinna utan precis allt att förlora. De är de facto långt mycket sämre än oss men kan såklart ställa till det med fysiskt spel. Vinner vi med mindre än 4-5 mål är det om inte fiasko så iaf riktigt jävla uselt
DenRöda: Ärligt talat, vi har haft matchuppehåll i två veckor nu medan alla andra lag matchar för fullt. Det är väl inte så konstigt om fokus ligger någon annanstans?
Vi kanske kan diskutera veckans lunchmeny på arenan? Det är ju nyheter.
Så jävla trött på Modosnacket hit och dit som varit under sommaren så jag har knappt ens vilja trycka in mig hit ens. Fokus på vårat lag nu även fast det är uppehåll på nyheter. Något kan man väl hitta på?
Dexter : Ingen kritiserar Bernhardt för sin offensiv men defensiven är 5x viktigare och där håller han fortfarande en högst medelmåttig allsvensk nivå. Klart man kan spela som Oskarshamn och turas om att göra mål med matcher som slutar 7-6 osv. men dom har en betydligt starkare offensiv än er.
Sputnik: Sant. Jag ville också påvisa att bara för en handfull MoDo hockeysnack medlemmar tycker en sak så betyder det inte att vi andra här, eller för den delen de allra flesta som inte nyttjar hockeysnack vet om den tuffa vandringen vi har från september till april. Så bryskt uppvaknande kan ni sluta med.
Olli Nomadinen : Du får tänka på att vi spelar en division högre än Modo. Så då är det ok att de släpper in så mycket mål mot Allsvenskt motstånd. Nej just ja, de har ju bara en Allsvensk trupp, det va inget..
Paninaro: Ja, det är den bistra sanningen tror jag. Däremot har jag också sagt att ni kan komma att ha en mental fördel i ett kval. Betydligt mer att förlora hos ett etablerat SHL lag.
Bara att kolla oss mot DIF. De vann typ alla matcher mot oss i serien och hade en rätt bra trend innan det negativa kvalet. Nästan alla "experter" och folk i landet dömde ut våra chanser. Men det är nått helt annat mentalt med ett ångestkval helt klart.
Sputnik: Vi kommer sist. Så är det bara. Vi undrar bara vem vi får möta i kvalet. Kan dom månne få ha en formsvacka och bästa spelarna ur form. Inte något bryskt uppvaknande här herr godmersta.
modomille: Haha, njae. Sjölv tycker jag att det är helt rätt om han får atå sitt kast om han fortsatt ta narkotika även efter han gått ut och ursäktat sig i media. Bra att våra spelare själva sagt ifrån att ta tillbaks Lodin med.
Däremot såg jag inte många Modoiter som gjorde samma kring Bartosack. Där slätades det över en del. Lite komiskt att se skenheligheten från er då bara.
Dexter : Bra att ni bröstklappar det offensiva. För ni har släppt in 9 mål på 2 matcher 🙃 Vi har tillräckligt kompetent offensiv och fokuserar på Börnies defensiv, och den ser brunare ut än dricksvattnet i Domsjö.
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer