Labban: Fick en riktig kalasstart i Skellefteå och i december slog han SHL-rekordet för längst hållen nolla när han höll tätt i tre och en halv match, sammanlagt 228 minuter och 39 sekunder. Det tidigare rekordet hade Alexander Salak som höll nollan i 204 minuter och 47 sekunder 2012.
sikth: LHC´s två första kedjor skojar man dock inte bort. Här kommer krävas noggrannhet i det defensiva spelet och Timrå IK får gärna "in-your-facea" sönder Östgötarnas anfallsförsök totalt.
Modano: Ja såg matchen ja mä å let efter Kappan i 60 min!! Dä va lite dimmigt inatt! Men efter att ha läst ST imorse så såg ja hann satt på läktaren!! Tyckte dä va konstigt! Men dä laborerar nog i lage i början! Ja Värmheden ä en bra grabb å ja hoppas vi håll hårt i hann inför framtidens TIK 💪
Lomond: En riktig bra match ??? möjligen första 10 hänger man med sen är det spel mot ett mål. Laine tror jag inte kommer tillföra mycket med sina problem på och utanför isen de senaste säsongerna var bara Montreal som ville chansa på han
För de intresserade så finns nu äntligen årsmötesprotokollet från i somras tillgängligt på hemsidan. Det intressantaste där enligt mig är väl vad som kommer ut av mötet mellan SK och Timrå angående bortastå. Vidare så börjar det bli dags att kika på förslag till valberedningen på namn till kommande styrelse. Finns det några tankar där ute?
Lomond: Att Toronto inte lyckas få in en enda puck med tanke på de chanser som skapades med även flera puckar i målramen får man nog se som en vinstlott för Montreal. Nu skapade även Habs fler målchanser men överlag hade Leafs mer tid i anfallszon vilket man borde kunnat utnyttja.
Modano: Montreal gjorde en riktigt bra match. Sen hade ju Toronto många chanser o borde ju spruckit nollan men en stark insats av Habs.
De kan ha nåt lite bättre på gång nu men räcker väl knappast till i år men ser Intressanta ut. Bl.a backen Hudson riktigt intressant och så Dach som är tillbaks.
Och om lite mer än en månad kommer Harvey-Picard tillbaka o sen kanske i december då Laine så skulle bli väldigt förvånad om inte det blir en färd sen till Timrå för Kapanen.
SMÅLAND: Såg Montreal Toronto i natt och att Kapanen inte fick spela i ett sånt dåligt lag och Värmhed till Almtuna då tror jag han snart är tillbaka. Montreal kan tacka målvakten rädda 48 skott och hjälp av ramen 3 gånger blir ett bottenlag bland de 8 sämsta solklart. Kapanen behöver istid och hårdhet det får han här går mycket snabbare och tuffare spel i NHL små rinkar tippa han tillbaka inom 14 dagar
P A: Rekordet är en enorm bonus. Jag skulle dock mysa deluxe om vi kunde leka ut LHC på bortais. Den den pubertala publiken hade varit sååå gött att tysta ner rejält. 😊
Rip Kirby: Hans firande framför Timråklacken var väl mindre vackert och snyggt när han gjorde mål mot Timrå.. Så han kan gott få en liten present av Sheriffen. 😉
Sputnik1: Ty Rattie har jag ändå en stor respekt för med tanke på vad han betydde för laget i kvalet mot DIF 2021-22. Det måste finnas andra i Ällhåcee som kan få bli förevigade i valfritt sarghörn ;)
Zäta75: JJ och Timrå har dessutom ett rekord att slå ikväll. Vet inte om jag behöver anti-jinxa detta genom att skriva att det såklart är omöjligt att hålla nollan i ytterligare en period och 13 minuter. Men det är väl lika bra. Det kommer aldrig att gå.
"En fullsatt arena ger oss möjligheter att fatta viktiga beslut som att förstärka vår backuppsättning – något vi ser över just nu"
Så fortsätt och fyll arenan. Det ska fan vara fullsatt varje match när vi är med i toppen. Vill vi ha in en riktigt bra back så gå på matcherna och bidra!
Joslan00: JJ lär stå även ikväll nästan 100%. Man ändrar inte ett vinnande lag. Han är i zonen och kan slå rekordet ikväll. Sedan är det möjligt att Juel står på lördag hemma mot Skellefteå. Dock lite otacksamt att få topplagen Färjestad och Skellefteå isf.
Öndulat: Tycker inte Juel ska stå bara för att JJ ska få vila. Fortsätt med samma system. Den som visar bäst "energy" och form på träningarna inför match ska vara den som står i matchen.