Tonymontana: Det lär nog komma ett mer fylligare meddelande i senare skede där man vet all info. Bättre det än att göra som förra härvan med hata Modo grejen.
Vill Olli hem till familjen kan man väl inte klandra Timrå för det egentligen.
Sen tycker jag Nubbens kommentar att inget är bunden till en enda person är en sund inställning.
steveroper: här försvann min respekt för Ollie. Att släppa det ngn vecka innan sammankomsten för spelarna. Och han har säkert varit med och sett till att vi värvat juniorerna. Tack och adjö.!!
bar mofftak: Exakt det jag skrev, det kom ett pressmeddelande med några meningar. Detta är direkt pinsamt, jag skäms så in åt helvete på ren svenska. Är det så här man gör? En ”profil” lämnar, skriver några AI ord, och sen pratar vi inte mer om det. Yess det är så Timrå Ik jobbar. Kanske blir någon fråga i lokala tidningen till nubben, men inte så mycket än så. Jippi, det är nästa så vi förtjänar att harva på i allsvenskan
Haha, herregud. Timrå IK = luftslottet som sprängdes.
Nu har vi ett gäng nyförvärv som skrivit på i tron att dom ska spela under Jokinen, men som nu får veta att vi i princip går in i maj utan någon som helst aning om vem som ska leda laget. Och eftersom mannen bakom "nya spännande Timrå" också brutit kontraktet har vi en (högst ovillig) sportchef av bästa 2005-snitt som ska ut på marknaden och försöka hitta någon som ska förvalta de idéer som nu bara existerar som hemlösa skuggor på kansliet.
Jösses. Är inte det här ett fritt fall vi bevittnar vet jag inte vad ett sånt är. Nu fattas bara att Nubben värvar Montén med Molinder som sidekick så är hela debaclet fullbordat.
Förväntar mig det absolut inte, men jävlar vad man skulle vilja ha storyn bakom det här.
solbacken: jag förstår dig och det är att endel är positiv så det ska du ha creed för . Men ne tack han skulle gärna inte klivit in igen och ledningen bytas ut och såklart dom är fler men dom 2 hade så mycket gott för Timrå och det hade fått folk att följa med strömmen
Varit inne och läst länge men känner att jag nu måste kommentera. Väldigt viktigt nu att styrelsen förklarar exakt vad som hänt i detta läge. Vad är anledningen till att Jokinen drar. Vill veta exakt vad som är boven i dramat här!
Och angående ny tränarrekrytering.. -Tänker i banorna att Roger Forsberg kanske hade kunnat vara intressant namn för oss i detta läge? Har erfarenhet, lyckats bra i dom flesta klubbar han varit i, samt att vi isåfall skulle få in ett namn vi kan bygga på under längre sikt, vilket känns som det viktigaste nu.
Edlundpojken: Ja vill man vara pessimistisk så är det så. Men Nubben ska inte vara kvar som sportchef. Jag tror inte det finns endast 2 st personer som kan skapa positiv anda i föreningen. Bra att du bara finns på HS
Olli Hahl: "Till alla moderatorer o andra på chefsnivå härinne: Jag vill göra avbön! Jag bytte nick till Olli Hahl…. Jag vägrar att ha detta nick i ett år till och jag tror fler säger samma som mig. Förlåt. Jag vill ändra till mitt gamla. Hjälp!!!!"
Nu fullföljer ni era kontrakt med HS. Ni skrev på för ett år.
Till alla moderatorer o andra på chefsnivå härinne: Jag vill göra avbön! Jag bytte nick till Olli Hahl…. Jag vägrar att ha detta nick i ett år till och jag tror fler säger samma som mig. Förlåt. Jag vill ändra till mitt gamla. Hjälp!!!!
Folk är snabba på att toksåga klubben, vi vet ingenting än. Olli kanske hade gjort klart med en ny klubb bakom Timrås rygg, sen läckte det den vägen? Unket som fan är det iaf.
OlliOlla: Inte helt omöjligt att Jokinen med sin höga kravställan och raka rör, kanske inte går ihop helt med Nubben kanske? Nubben som hintat om att tränare som Grönborg inte varit tränartyper han haft i åtanke att jobba med(var på tapeten när han styrde i HV). En tränare som vet vad han vill.
Dock så har ju Nubben bara pratat gott om Jokinen, att han haft fel bild av honom och att han verkligen gillat samarbetet. Så mest spekulationer kanske.
Viktigast nu är att Klubben kommer med snabba och tydliga besked. Fram med korten på bordet för att lugna supprtrar och sponsorer.
X-Län: stämmer. Kollade förrut när jag googlade. Är det för att han har familjen i Finland han lämnar tänker jag. Men det borde han väl ha tänkt på när han skrev på. Verkar vara alldeles för lätt att bryta kontrakt. Lider med Timrå ik just nu
KulltorpsOlli: vi har dessutom kört 4-5 semesterveckor under säsongen.
I femtefemman pratade Fimpen som att han redan visste att Kapanen skulle dra (Antagligen från Eriksson och kompis med lillfimpen) och han hintade om att ”familjeskäl” kanske inte riktigt var sanningen. Men han tröck inte på mer om det utan dom gick vidare i avsnittet.
Uppenbart att något skrämmer iväg alla styrande utifrån.
iexil: Tuurala eller Dennis Hall! Två mycket spännande namn! Relativt unga också, så drivet borde finnas där! Och svenskar! Hemlängtan borde inte bli så stor!
barafakta: Olli har skött sig dåligt ? Känns verkligen osannolikt sant när ledningen tabbar sig igen men om det inte stämmer så ge oss gärna info vad han gjort för att vilja sluta
Jag orkar inte… Vilken bajsklubb man fastnade för. Vad hände nu?! AVGÅ ALLA!!!! Just ja det är ju det dom tydligen gör!
Kräver en förklaring till detta haveri. Det kunde ha varit värre man kunde ha varit… nä just det. Det kan inte vara värre öht. SHL tränare nu… vilka finns det på marknaden. Hej 👋 Montén och alla andra föredettingar.
Tonymontana: Amatörerna på kansliet sticker huvudet i sanden istället för att äga informationen. Utgår från att det varit känt hos Innala och gänget några dagar minst. Men istället för att ta tag ägandeskap om informationen så har man suttit på kansliet och väntat, ja på vad ? Att det inte skulle sippra ut till media ? Kommer osökt att tänka på hur satans fort man hade att skicka ut ett pressmeddelande då man sjöng " vi hatar modo" efter derbyvinsten. Att Timrå IK är kusinen från landet har än en gång bevisats trots att kansliet verkar krylla av sk. informationsansvariga. Tack för ordet.
roger_sundsvall: Hela föreningen stinker tyvärr, vi har ändå varit flytande kring hypen runt jokinen osv. Men detta är något som går tillbaka i tiden, folk kan säga vad dom vill, men någonting måste göras. Någon måste ställa ledningen till svars en gång för alla, eller bör Timrå absolut gå ut med en video där man förklarar läget osv. Varför är vi så jävla dåliga på precis allting gällande kommunikation osv? Varför lär vi oss aldrig? Varför är Lars b ens kvar? Varför satsar vi på nubben som sportchef? Så mycket bakåtsträvande i föreningen så man blir spyfärdig helt enkelt.
Kör vi på i samma stil . Så står Ante Karlsson i båset och pratar om att vi måste ta betalt... Vi brukar ju köra andra sortering och handla från den understa hyllan... Säljer det årskort? Nej men det verkar ju knappast ha betydelse för den här klubben. Väntar dock på en bekräftelse ifrån klubben innan man kan ta den här nyheten som 100% säker.
X-Län: Det här kommer i slutändan visa sig bli ett lyft för TIK. Vi får in en ny hungrig tränare, en ny sportchef. Styrelsen formas om och föreningen lyfter i sitt arbete för att stärka ekonomin. Det här andas framtid.
iexil: Ja, nu får Nubben köra Oskarshamnstil. Plocka från HA även om de har kontrakt. Vara lite offensiv. Finns säkert många där som har SHL klausuler, även ledare.
Joslan00: Håller med. Men som väntat är kommentarerna att vi står bakom föreningen i vått och torrt och att Jokinen kan dra åt fanders de som får mest uppmärksamhet. Visst det är bra att stå enig när det blåser hårt, men någonstans är det inte sunt att hela tiden hålla föreningen om ryggen och allt styrelsen gör är det bästa. Förening har sin kultur och det ska den fortsätta ha, men när det hindrar utveckling så kanske det är bättre att tacka nej till SHL och bara köra på i HA.
Lub: Han lyckades aldrig styra upp ett försvar i LHC och när man inte hade Högberg att luta sig mot så boev det ännu tydligare. Det blev ett helt annat lag när Ante kom in.. Nej, det är inte rätt man att leda oss framåt.
Vill ha nått spännande framtidsnamn som tränare. Nu när vi ändå byggt för att utveckla. Nån som kan trolla deluxe. Westfält skall ju helt plötsligt bli en producerande center etc. 👍
Objektivt så är det bara bra att han lämnar, även om det är TRAGISKT. Men om man kritar på för ett lag 2+1, går ut och charmar alla fans om hur bra Timrå IK ska bli, hur rolig hockey dom ska spela, och vilken produkt som han ska ... | Läs mer
Vill Olli hem till familjen kan man väl inte klandra Timrå för det egentligen.
Sen tycker jag Nubbens kommentar att inget är bunden till en enda person är en sund inställning.