bar mofftak: Ett litet utdrag från Sanny: ”Det här vad det värsta tänkbara som kunde hända för Timrå som andades en optimism och framtidstro under Jokinens ledning. Det är också faran när allt vilar så tydligt i en enskild persons händer. Nu känns allt plötsligt raserat och nästintill bortkastat.
Utan att ha all fakta på borde så kan jag inte komma runt att det ändå är ett form av svek från Olli Jokinens sida. I en tid när lojaliteten från spelare går att ifrågasätta så är det märkligt hur en så viktig person, som trots allt skrev på ett tvåårskontrakt i fjol, kan lämna efter endast en säsong. Det lämnar en bitter eftersmak på något som hade potential att bli riktigt bra.”
bar mofftak: Nej det kan man inte göra eftersom det påverkar förhandlingen. Parter i liknande situationer vill inte offentliggöra något innan man är överens. Tråkigt dock med läckor.
KulltorpsOlli: Om inte Backlund med styrelse avgår med omedelbar verkan så tänker jag inte va me längre o o om Ante kommer tillbaka då vet jag en som drar obönhörlig en!!!!😎😎🤬🤬🤬🤬
Två tränare nu som antingen fått lämna Timrå. Ofrivilligt och frivilligt. Men båda gånger har det läckt ut till media. Jösses. Måste ju vara någon amatör i ledningen som sprider sånt utåt. Man kan tycka att efter första gången det läckte ut så borde de haft en åtgärdsplan ifall det händer igen. Men icke. De blev helt tagna på sängen än en gång. Amatörer.
Octagon: Jag tänker att då kan man väl inte vara helt överraskad över att det läcker ut. Det går trots allt att publicera information även innan ett avtal är färdigt. Det kan t.om. vara bra eftersom det finns en viss historik av att saker läcker ut eller hur?
Jag känner bara att varenda finnjävel kan dra fullständigt åt helvete. Fullständiga jävla mardrömmar till spelare och bara en jävla massa floskler från den där pajasen till tränare. Ingen är större än våran förening, exakt ingen.
Och alla ni som gnäller på föreningen, vad fan ska dom göra när varenda jävel plötsligt för hemlängtan från ingenstans? Ilskan ska riktas åt ett håll enbart och det är till dom två människorna som nu lämnar föreningen i sticket.
Nä fy fan, nya tag med något svenskt ungt nu istället vore på sin plats. Hoppas inte alla spelare som långansiktet lyckades locka hit blir allt för besvikna, vi får se till att hitta något fräscht och nytt till tränare istället som verkligen vill vara här.
Octagon: Vem rallade till AB? Det undrar man ju isf. Nu vill man ha alla kort på bordet för vi supportar har börjat lessna nåt otroligt över det som händer just nu. Och inga floskler, tack!
Gavve: Dock så ville ju Jokinen få in dottern på en Engelsktalande skola. Vilket det inte fanns plats på förra säsongen. Dock så visste ju Jokinen prenisserna när han skrev på sitt 2+1 kontrakt. Nog hade han kunnat offrat en säsong till och satt klubben i en bättre sits att hinna hitta ersättare. Väldigt illa skött att komma så här plötsligt. Efter att ha handplockat massa spelare efter sin filosofi.
I USA/Kanada så skulle ju familjen hänga på givetvis.
Synct: Exakt, Jokinen förtjänar ingen avtackning. Han gjorde en halvt misslyckad säsong i klubben och bröt sedan kontraktet på kort varsel, jag hoppas man inte lät honom slinka ur kontraktet gratis. Sen hoppas jag alla kan försöka komma ifrån tanken av Olli Jokinen som en finsk jesus, han är en dussintränare med visioner. Han kunde aldrig fylla ut SHL-kostymen, vi blev subjektet för ett absurt experiment.
Mellan avtal och pressrelease är det cirka en timme. Känns ganska orimligt att kräva att klubben ska agera med offentlig information innan frågan är löst. Är det så ni tror att det fungerar? Ibland blir kraven på skyndsam kommunikation väl obegripliga.
KulltorpsOlli: Det blev inget lyft på isen med Olli och det blev skit på sidan av den. Nu får vi hoppas att det kommer in en tränare som faktiskt får spelarna att leverera.
Karlsson74: Familjeskäl är ju för övrigt en intressant "ursäkt" om man strävar efter att bli en NHL-tränare när man bor i Finland. Lär ju inte vara lättare med familjelivet om han bor i USA/Kanada om familjen är kvar i Finland.
Säger det åter igen, lider med er Timråiter. Jäkligt trist hur det skötts också. Och jag hatar när sånt här läcker ut innan klubben själv informerat om det. Sånt stinker nästan mer än att det ska hända då man vet att någon inte kan hålla käft.
hitta hans ersättare inleds omgående kommenterar Lars Backlund, styrelseordförande Timrå IK. För oss förändras inget i det dagliga arbetet, vi har föreningens strategier att hålla oss till, vi ska fortsätta med vårt projekt och vårt arbete med ständiga förbättringar
-Sputnik-: Hypen runt Jokinen hade ett värde i sig även om det inte syntes så mycket resultat på isen. Youtube-kanalen känns inte direkt spännande med en Ante-variant i båset. Ponsse är det väl bara att glömma...
Karlsson74: Jag svarade inte på din fråga heller, jag konstaterade bara att Olli skulle kunna skratta åt den summan isåf, om han ska köpa sig ur sitt kontrakt t.e.x, jag vet inte hur det funkar.
Det enda jag skulle förstå är om någon i hans familj blivit sjuk eller något. Annars är det väl bara att göra sitt jävla sista år och dra sen.
Synct: Det begriper ju jag med.. Men nu var det inte det jag fråga efter...behöver man ens betala något eller skyller man bara på familjen så slutar alla avtal att gälla?
Någon som sitter på en trollkarl som kan trolla in lite hopp i en inför nästa säsong? Truppen ser ju inte direkt SHL mässig ut och namnen som ska komma in känns ju bara "okej"...
Annaaa: Ja det kastas en massa skit på föreningen nu och mycket är säkert befogat. Men här och nu är iaf min känsla att Olli ska käka bajs åtminstone året ut. Han känns fruktansvärt oseriös
OlliOlla: familjeskäl? Den jävla floskeln köper jag inte. .. Finns väl ingen som inte hadde koll på sin egen familjesituation när de skrev på ett flerårskontrakt från första början . Familjen är väl de första man pratar med när man tar ett jobb utomlands? Inger borde ju hänt där som kommit som en blixt från klar himmel..iaf inget som man hört något om.. Nä det är sjukt oseriöst...
Bragd-Birger: Rent spontant. Jokinens spelsystem klarar vi oss utan. Klubben är inte en person etc
Det är mervärdet av allt som sker just nu som är det negativa och ger dåliga signaler. En sportchef och tränare som lämnar befintliga kontrakt.
Vad tänker all spelare som kom pga Jokinen. Genborg etc? Nej detta var inte en moralhöjare. Speciellt inte när man redan innan detta räknat med att vi kommer få kämpa i uppförsbacke kommande säsong. Med befintlig trupp som presenterats.
Hur skall vi ens kunna locka de sista pusselbitarna till oss, om vi inte ens har en tränare att berätta om?
Ollie har väl några hundra miljoner på banken. Jag skulle också ha svårt att göra några stora uppoffringar i ett sånt läge! Frugan börjar att gnöla, du är aldrig hemma! Du missar ungarnas barndom o.s.v!
Synct: Ja men egentligen skiter jag i om olli vill lämna själv, Timrå Ik måste äga informationen först. Om man hade varit lite förberedd hade en video varit inspelad där man förklarar att olli valt att bryta kontraktet osv osv. Jag gråter inte för olli, men det finns säkerligen anledningar bakom än bara ”familjen” och det är där vi måste gräva lite. Vi supportrar kan inte svälja allt skit utan kommunikation. Om man vill ta steg som klubb måste man ha ”beredskap” för en sån här situation, med det menar jag att dom ledande figurerna måste ta lite större ansvar.
Karlsson74: "Bryter man ett gällande kontrakt i förtid så behöver man väl på något sätt köpa sig ur kontraktet.eller dömma till att betala något sorts bötesbelopp?"
Han är nog den enda coach i SHL som kan skratta åt den summan isåf.
Synct: ja det är fel på alla som lämnar. Inte alls inkompetensen och svågerpolitiken på kontoret som får alla att vilja fly. Det är för många fall nu senaste säsongerna för att familjeskäl ska vara legitimt längre.
bar mofftak: ja men då står det ju klart att det var familjeskäl. Då är det ju det. Lite oseriöst från Olli men vi vet ju inte hur tongången gått i familjen. Det kan vara snabba puckar när det kommer till sånt.
Bryter man ett gällande kontrakt i förtid så behöver man väl på något sätt köpa sig ur kontraktet.eller åläggas till att betala något sorts bötesbelopp? Om det bara är att dra när som,och utan nån sorts ekonomisk kompensation till klubben så finns det ju inte ett kontrakt i världen som man som supporter kan ta seriöst på längre ..
FrOllik: Typiskt företags fluff. Alla är glada och allt är bra, alla har gjort ett bra jobb och det finns inga skäl till att något händer. Bra att det kom ut något i alla fall.
"Hem till familjen" brukar det låta innan man sedan dagen efter accepterar ett jobb 40 mil från familjen.
Objektivt så är det bara bra att han lämnar, även om det är TRAGISKT. Men om man kritar på för ett lag 2+1, går ut och charmar alla fans om hur bra Timrå IK ska bli, hur rolig hockey dom ska spela, och vilken produkt som han ska ... | Läs mer
”Det här vad det värsta tänkbara som kunde hända för Timrå som andades en optimism och framtidstro under Jokinens ledning. Det är också faran när allt vilar så tydligt i en enskild persons händer. Nu känns allt plötsligt raserat och nästintill bortkastat.
Utan att ha all fakta på borde så kan jag inte komma runt att det ändå är ett form av svek från Olli Jokinens sida. I en tid när lojaliteten från spelare går att ifrågasätta så är det märkligt hur en så viktig person, som trots allt skrev på ett tvåårskontrakt i fjol, kan lämna efter endast en säsong. Det lämnar en bitter eftersmak på något som hade potential att bli riktigt bra.”